SP ( HOSEOK×JIHYE )

1.5K 97 5
                                    

SPECIAL PART ( JUNG HOSEOK × JEON JIHYE )

anggap yang perempuan kat media tu Jihye .

----------------------------------------------------------------------

Nana dan Jungkook duduk di ruang tamu , menunggu Jihye yang masih tak siap-siap lagi .

"Unnniee ! Ppaliiwaa ! Nanti Seo Rin tunggu kita lama ." Nana menjerit sambil mengeluh . Ini lahh perempuan , kalau nak pergi event memana mestii lambat .

"Iyaa iyaaaa . Unnie dah siap dahh nii" kata Jihye sambil memegang kunci kereta.

Nana dan Jungkook bangun dari sofa. Nana terberhenti seketika melihat unnienya tidak berkelip . Jihye yang memegang beg tangannya mengerut dahi .

"Aii ? Asal pandang unnie mcam tuu ?"

"Unniee... neomu.. jinjjaa yeoppudaa !! Kan Jungkook ?" Nana memndang Jungkook disebelahnya yang turut mengangguk . Jihye ketawa , dia melihat dirinya . Hanya dress yang berwarna biru bawah lutut dan rambutnya dipinkan dibelakang .

"Biasa jee.. dah dahh jomm , tadi kata nak cepat ." Jihye cepat cepat keluar sambil memakai wedges hitamnya . Nana tidak habis-habis memuji unnienyaa . Jungkook pula sibuk bermain game di telefonnya . Piano tiles 2 (❀◦‿◦)

-----------------------------------

SAMPAI DI HADAPAN RUMAH SEO RIN--

Jihye memarkingkan keretanya berhati-hati dan dilepaskan handbreak (betul ke eja ?) Kemudian mereka bertiga pun keluar dari kereta itu . Kebetulan Bom juga sampai di situ melambai-lambai ke arah mereka.

"Ehh Bom noona ? Ada jugaa ?" Jungkook selamba bersuara. Bom yang ketika itu menujukkan begnya seperti mahu memukul Jungkook dengan begnya. Jungkook dengan refleksnya seperti mengelakkan diri dan ketawa . Nana dan Jihye menggeleng-gelengkan kepalanya. Bom terus menuju ke loceng rumah dan menekannya .
Tidak lama kemudian , muncul wajah kecil di hadapan pintu kegembiraan .

---------------------------------

"Hah .. kenalkan.. ni guru taska Seo Rin . Jihye . Yang ni pembantu dia , Nana " Jin memperkenalkan kepada rakan-rakannya di meja makan sambil makan kek harilahir Seo Rin . Tidak sempat dia hendak memperkenalkan di ruang tamu tadi kerana Bom sudah memnggilnya untuk makan .

"Ohh anyeonghaseyo , Jeon Jihye imnida . Ni Jeon Nana , adik saya dan pembantu saya . Kami berdua ni sepupu Jeon Jungkook . " Jihye dan Nana tersenyum mesra. Mestilahh kena senyum, takkan nak sombong di hadapan tetamu , kann ?

Mereka menyambut kembali sapaan itu .
Kemudian Jin memperkenalkan satu persatu rakan-rakannya kepada Jihye dan Nana . Ketika itu jugaa lahh terlihat Jungkook dan Taehyung seperti mengusik Hoseok sesuatu sehingga membuatkan pipi Hoseok kemerah-merahan . Tapi tiada siapa yang perasan akan hal itu kecuali mereka bertiga . 。◕‿◕。

---------------------------------

[HOSEOK P.O.V]

Aku memandu BMWku ke taska Seo Rin . Ah yeah , ah yeahh . Yaa seperti mahu menari pula akuu . Hahahaa . Setelah hampir beberapa hari aku tak berjumpa diaa , akhirnyaa hari ini.. hari ini...! Terima kasih KIM SEOK JIN-hyung ! Saranghaeyoooo ! Wuhuuuuuu !

Aku memarkingkan keretaku di laman taska ini . Aiyayayayaya ~ dia tengah sapu sampah lahh . Rajin nyaa bakal isteri aku nii-- ehh ? (・∀・)

Aku keluar dari kereta . ehem ehem . Mestilahh kena nampak machoo ~ aku berjalan ke arahnya . Dengan pakai t-shirt yang berwarna putih dan big cardigan warna hijau turqoise, blue skinny jeans dan sneakersnya yang berwarna hitam tuu membuatkan dia nampak comel laa pulak. Ahaks ~

{✿} promise ➽ ksj Where stories live. Discover now