7

1.6K 170 1
                                    

RUMAH BARU--

Jin masuk kedalam rumah itu dan diikuti oleh Nana , Jihye dan Seo Rin . Pn.Kim tidak mengikut mereka ke situ kerana dia telah pergi ke Jepun atas urusan kerjanya .

"Omoo besarnyaa rumah nii . " Jihye terlopong sambil memerhatikan sekeliling . Nana dan Seo Rin turut memerhatikan sekeliling .

"Nana omma , betul ke kita tinggal sini ? Kenapa tak tinggal dengan halmeoni ?" Seo Rin bertnya kepada Nana sambil diperhatikan oleh Jin yang baru turun dari tangga . Jihye pula sudah ke dapur (amboii , cepat nyaa dia dah ke dapur --' )

"Iyaa sayang . Lagipun halmeoni yang suruh kita tinggal sini . " balas Nana sambil mencubit pipi gebu Seo Rin . Jin pula tersenyum melihat anaknya itu .

"hmmm , besar , lawaa . Ehh dahlah , unnie balik dulu ea Nana . Jin, aku balik dulu , jaga Nana , jaga Seo Rin nii tau . Hahh Nana , jaga diri bebaik , dengar kata Jin . Kalau ada apa-apa , lari sikit dah sampai rumah unnie . Yelahh, mana tauu dah ada rumah besar , dah taknak tengok unnie lagi . Kesiann unnie tauu , dah tinggal sorang kat rumah. " nasihat Jihye panjang lebar kepada pasangan itu . Nana pula ketawa perlahan mendengar nasihat unnienya ituu .

"Yelahh unnie . Nana tauu lah . Unnie tu yang jaga diri , sorang-sorang kat rumah kalau ada apa-apa , call tau . " kini giliran Nana pula yang menasihati Jihye. Jihye hanya mngangguk-angguk .

"Kee , nak suruh aku callkan Hoseok nak temankan kauu ?" Jin tersenyum perli kepada Jihye membuatkan Jihye mengerutkan dahinya dan menjerit perlahan .

"Eee kau nii dah kenapa ? Bukannya dia tu suami aku kee namja chingu akuu ke . "

"Eii unnie , dah bagi hint ke ? ke nak kitaorang cakapkan kat dia ..?" tnya Nana sambil mengangkat keningnya . Jihye pula bergerak ke arah pintu sambil memakai kasutnya .

"Dah dahh , dari aku dengar korang membual ntah apa-apa ni , baik aku blah dulu . uhh , jaga diri . Bye bye ." Jihye sempat memeluk Nana dan mencubit pipi Seo Rin sebelum pulang kerumahnya. Nana pula masih tersnyum melihat pipi unnienya yang mula kemerah-merahan diusik oleh mereka berdua tadi .

"dah dahh , pergi ambil beg-beg baju semua, barang-barang dapur . Kita kemas sesama " suara Jin mematikan lamunan Nana yang tersnyum . Seo Rin dulu yang ke bonet kereta untuk mengambil barangan dan ikuti Jin dan Nana .

MALAM ITUU --

Jin baru keluar dari bilik air sambil mngeringkan rambutnya . Nana pula sedang membaca novel diatas katil .

"Nana " panggil Jin

"Emm , waeyo ?" Nana menjawab tetapi matanya masih memandang novel.

"Kau tahu kan kita kahwin sebab apa ?"

Nana terdiam . Novelnya ditutup dan diletakkan di atas meja lampu katil . Dia membetulkan duduknya. Dia masih lagi tidak menjawab .

"Kau tahukan , kita kahwin just sebab Seo Rin dan omma . Kat dalam hati aku masih ada lagi nama Yoo Rin bukan nama kau ."

Kata-kata Jin membuatkan hati Nana seperti dihentam benda keras. Perit. Terlalu perit .

"Kau.. nak cakap .. yang kau kahwin dengan aku sebab terpaksa ? " tanya Nana perlahan-lahan .

"Ya . " jawab Jin jujur . Kemudian , dia menyambung semula , "lagipun aku bukannya ada perasaan kat kau . Aku tak tahu lah kau ada perasaan ke pada aku , tapi aku mohon , mohon buang perasaan tu dari hati kau . lagipun ntah sampai bila ntah perkahwinan ni . " Jin mengantung tualanya di tempat penyangkut baju dan duduk dihadapan meja solek .

"Tapi kenapa kau setuju nak kahwin dengan aku ?" Nana menahan dirinya dari menangis.

"Tch. mungkin ada dua sebab , first sebab omma dan Seo Rin . Second , sebab aku dah jatuh cinta dengan kau . Tapi trust me , yang kedua tu takkan terjadi pada aku . TAKKAN TERJADI " ayat terakhir tu sengaja ditekankan . Sengaja mahu menyakitkan hati Nana . Kemudian , dia berjalan kearah tilam dan melabuhkan punggungnya , "aku tak tahulah kenapa kau boleh terima aku jadi suami kau padahal kau tahu aku takkan cintakan kau ." Kemudian dia baring membelakangkannya.
Pada asalnya , dia tak mahu langsung sebilik dengan Nana , tapi takut pula nanti ditanya oleh 'mem kecik' rumah itu , dipaksakan juga hatinya untuk seblik dengan yeoja itu .

Nana mengesatkan air matanya yang keluar tanpa izin itu . Mujur Jin tidak nampak . Kemudian dia perlahan-lahan keluar dari bilik itu dengan air matanya yang tidak mahu berhenti . Kakinya berhenti bergerak dan punggungnya dilabuhkan disofa di ruang tamu . Dia segera mengesat air matanya yang keluar semakin deras itu . Terngiang-ngiang ayat Jin didalam mindanya ,"aku tak tahulah kenapa kau boleh terima aku jadi suami kau sedangkan kau tahu aku takkan cintakan kau" , kemudian dia tersenyum sendirian , "sebab aku dah cintakan kau Jin . Aku cintakan kau bukan sebab cara kau layan aku , aku cintakan kau sebab cara kasih sayang kau luahkan pada Seo Rin ." Air matanya dikesat dan dia kemudiannya baring dan memaksa diri untuk tidur tapi air matanya masih lagib keluar .

TO BE COUNTINUEE ~~

----------------------------------------------------------------------

harini birthday Chanyeol . Yeahhhh , happy birthday Chanyeol-Park !!

hohoo , author rasa makin sedih pulak cerita ni , aduhhh hahah . Readers , tolonglah munculkan diri andaaa (╥_╥) janganlahh buatkan authormu beginii . (Vote+comment lahh) ilyguys (。_。)

▶7 days to go ~ ( ̄∀ ̄)◀

{✿} promise ➽ ksj Where stories live. Discover now