9

1.5K 151 0
                                    

Satu bab ni akan jadi flashback .
----------------------------------------------------------------------
{FLASHBACK}

Yoo Rin di hadapan pintu sekolah tinggi itu . Dia sudah berjanji dengan suaminya , Jin untuk menemaninya tetapi dia tidak tahu dimana bilik kesihatan . Ketika itu , dia ternampak seorang pelajar di bangku taman , lantas dia memanggilnya .

"Err , kenapa ya ?" Pelajar itu tersenyum kepada Yoo Rin .

"Boleh tak awak tunjukkan unnie bilik kesihatan ?" Yoo Rin membalas semula senyuman pelajar itu .

"Ohh , bilik kesihatan ... Boleh bolehh . Mehh saya tunjukkan unnie jalan " pelajar itu membawa Yoo Rin ke bilik kesihatab sambil berbual-bual .

"nama awak apa ?"

"Nama saya Nana , Jeon Nana . " pelajar yang bernama Nana itu tersnyum kepada Yoo Rin .

"Ohh , awak ni noona Jeon Jungkook ke ?" Yoo Rin tercengang .

"Ehh taklahh , saya sepupu diaa . Unnie kenal dia ?" Giliran Nana pula tercengang . Macam mana pula Yoo Rin boleh kenal Jungkook ?

"Ohh , masa majlis perkahwinan unnie dulu dia ada datang . Diaorang rapat katanya , so dari situ lah unnie kenal Jungkook . "

Nana terangguk-angguk sambil mulutnya membentuk 'O' . "Hahh , unnie ni lah bilik kesihatan . Dahlahh unnie , saya pergi dulu yaa . Annyeong " Nana mengundur diri kepada Yoo Rin sambil menundukkan dirinya . Begitu juga dengan Yoo Rin .

Selepas Nana pergi , pintu bilik kesihatan terbuka .

"Ehh jagi , bila sampai ? Macam mana boleh jumpa bilik kesihatan ?" Jin yang berdiri di pintu bilik kesihatan terkejut melihat Yoo Rin di hadapan pintu .

"Ohh oppa ! Yoo Rin baru jaa sampai . Ada pelajar tadi tolong tunjukkan jalan ke sini . Kalau tak , mana Yoo Rin sampai sini " Yoo Rin tersengih , kemudian mereka berdua masuk ke dalam bilik kesihatan itu sambil bergurau senda .

------------------------------------

Semakin lama hubungan Yoo Rin dan Nana semakin rapat . Mana taknya , kalau Yoo Rin datang ke sekolah , Nana yang selalu menegurnya dan mereka berdua bergurau senda seperti sudah lama kenal . malah Yoo Rin juga kadang-kadang selalu pergi ke rumah Nana dan berkenalan dengan Jihye juga.

SATU HARI--

"Unnie, ceritalahh kenapa unnie tetiba ke sinii ni " Nana memegang tangan Yoo Rin menyuruhnya bercerita . Jihye sudah memukul tangan Nana .

"Unnie ada berita nak cerita kat kamu berdua.." Yoo Rin tersenyum kepada Jihye dan Nana .

"Apa unnie ?" Jihye menuangkan air kedalam cawan Yoo Rin .

"I'm pregnant. "

Nana dan Jihye memandang Yoo Rin . Memasing tidak percaya .

"M..mwo ? Jinjja unniee ? Uwahh ! Chukkaeee unnieee ! " Nana dan Jihye memeluk Yoo Rin .

"tapi.." Yoo Rin terdiam . Air matanya mula keluar . Nana dan Jihye terdiam .

"Wae..waeyo unnie ?" Jihye mengusap belakang Yoo Rin .

"doktor sahkan.. yang unnie .. ada .. kanser .. stage two .." serta merta air mata Yoo Rin keluar tanpa henti . Jihye dan Nana memeluk Yoo Rin ketat . Masing-masing tidak sangka wanita dihadapan mereka ini setabah ini .

"And please. Jangan bagitau Jungkook , unnie takut dia bagitau Jin oppa . Unnie taknak Jin oppa tau yang unnie ada sakit . Please yaa saeng , jangan bagitau mereka berdua ." Yoo Rin mngusap pipi kedua-dua gadis itu . "Unnie sayangkan kamu berduaa"

{✿} promise ➽ ksj Where stories live. Discover now