13 ( LAST CHAPTER )

1.9K 133 9
                                    

2 BULAN KEMUDIAN--

Jin terbangun dari tidurnya selepas terdengar suara seperti seseorang muntah di bilik air.

"Jagiya.." dia segera bangun dan menuju ke bilik air . Terlihat Nana sedang sedang membasuh mulut dan mukanya. Dipapahnya perlahan-lahan ke katil .

"Neo gwenchana ? Oppa tengok muka Nana dah pucat jaa ni . Jom eaa prgi klinik ?" Jin cuba untuk memujuk Nana pergi ke klinik , risau juga dibuatnya melihat muka Nana yang kepucatan. Nana menggeleng-gelengkan kepalanya tanda taknak .

"Nantilahh oppa , Nana nak tidur duluu . Pening sangat kepala nii . " dia segera baring dari duduknya dan Jin membetul-betulkan bantalnya. Tidak lama kemudian , dia sudah tertidur semula . Jin menekap tangannya dia dahi Nana , "tak panas pula kalau demam pun.." Jin duduk di sebelah Nana sambil memicit-micit kepala Nana.

.   .    .

Nana turun ke dapur , tangannya menutup hidungnya .

"Awak ! Awak buat apa tuu ? Baunyaa sampai ke atas ?" Nana menjengukkan kepalanya di dapur . Jin yang sedang mengacau susu tersenyum.

"Taklahh , tengah buat jajangmyeon untuk oppa dengan Seo Rin . Untuk Nana , tu haa bubur ayam favourite Nana ." Jin tersenyum manis kepada Nana.

"Makan lahh . " Jin menutup api dan memnggil Seo Rin yang sedang main di ruang tamu . Nana pula melabuhkan punggungnya di kerusi sementara menunggu anaknya dan suaminya ke meja makan itu . Matanya masih tertancap pada jajangmyeon itu .

Jin datang semula bersama Seo Rin , dan Seo Rin duduk di sebelah Nana . Jin pula menyendukkan Seo Rin dan dirinya jajangmyeon . "Dahhh, makan .."

Jin dan Seo Rin nampak berselera memakan homemade jajangmyeon itu . Nana pula sikit-sikit sahaja mnyuapkan dirinya bubur. Ntah kenapa dia terasa ingin memakan jajangmyeon itu .

"Oppa.." Nana memegang lengan Jin , matanya masih tertumpu pada jajangmyeon  itu .

"Oh ? Waee ?" Jin mngelap bibirnya tanda sudah habis makan . Dia memandang Nana , kemudian dia mngikut dimana tempat Nana memandang . "Nak tuu ?" tanyanya .

Cepat sahaja Nana memberi refleks , "ada lagi kee ?" matanya sudah bercahaya . Seperti anak kecil yang kelaparan .

"Ada lagii sikit , nak kee ?" Jin mnyoal pelik , Seo Rin yang di sebelahnya juga turut pelik .
Nana cepat-cepat mengangguk sambil tersenyum manis. Jin mula terasa pelik , tetapi tngannya masih juga mengambil sedikit jajangmyeon dan diletakkan di mangkuknya.

"Omma , bukann ke omma tak makan mii nii ? Kata omma , omma tak suka kicap ?" Seo Rin bertnya jujur sambil memndang ommanya.

"Huh ? Hehee but its look shining , buatkan omma lapar and nak makan . " Nana tersenyum senyum . Jin mngambil mangkuk bubur itu , "nii tak hbis punn , shining jugaa"

"Bubur tuu tak sedap laa oppa .. jajangmyeon nii haa juga yang sedap " dia memasukkan mi kicap itu kedalam mulutnya , sesekali terlihat Nana menutup matanya tnda dia betul-betul selera. Jin pula yang mnghabiskan bubur itu bersama Seo Rin .

"appa , sedap jaa bubur nii. Knapa omma cakap tak sedap ?" Seo Rin berbisik di telinga appanya . Jin hnya mngangkat bahu sambil memndang anknya . Dia pun tak tahuu !

.   .   .

Nana terduduk di atas sofa . Mukanya pucat . Dia memegang-megang perutnya . Seperti mahu termuntah semula.
Jin yang baru muncul dari bilik air ditolakknya ketepi untuk masuk ke dalam bilik air , terkejut juga dibuatnya. Nana termuntah-muntah . Lagi . Sejak semalam lagii .

{✿} promise ➽ ksj Where stories live. Discover now