[21] : Wake Up

2.4K 205 1
                                    

Jin merenung suasana malam melalui tingkap wad Laura. Matanya memerhati titisan air hujan yang berada di tingkap. Sepertinya langit memahami isi hati dia yang berduka sekarang ni. Jin mengeluh perlahan. Masuk harini dah berapa puluh kali dia mengeluh pun dia tak tahu. Pandangannya jatuh pada Laura yang masih terbaring di katil hospital. Dah tiga hari. Laura masih tak sedarkan diri.

Jin mendekati Laura. Tangannya menggenggam erat tangan Laura. Tubuh Laura pun dah makin susut.

"Laura ya... bila Laura nak bangun ni? Laura tak kesian ke dekat oppa? Oppa sesorang kat sini. Oppa rindu Laura.. rindu nak tengok senyuman Laura.. rindu nak Laura peluk oppa kuat kuat. Bangun lah sayang.." sayu suara Jin. Tiap kali dia bercakap dengan Laura mesti airmata akan bertakung di tubir matanya.

"Laura nak tahu tak, harini dah genap tiga bulan kita kahwin. Oppa harap sangat perkahwinan kita ni kekal sampai bila bila. Oppa sayang Laura.. sayang sangat sangat.." setitis airmata jatuh di pipinya diikuti dengan beberapa lagi titisan airmata.

Muka Laura pucat. Bibirnya kering. Badannya juga dah kurus. Walaupun baru tiga hari Laura terlantar di hospital tapi efeknya macam dah berminggu Laura terbaring lemah di atas katil. *abaikan ayat keling tu -,-*

Seperti malam sebelum, Jin terlelap di kerusi bersebelahan katil Laura. Tangannya menggenggam erat tangan Laura. Tanpa dia sedari jari Laura bergerak perlahan.

-------------------

Jin terjaga bila terasa dirinya diusik seseorang. Dia menggeliat sebelum bersandar pada kerusi yang dia duduk. Matanya dikedipkan, cuba menyesuaikan suasana sekeliling.

Gelak tawa seseorang menarik perhatiannya. Matanya terarah pada Laura yang duduk bersandar katil hospital sambil ketawa riang. Jin pada mulanya tersenyum. Bila otaknya dapat memproses keadaan sebenar, terus dia menerpa ke arah Laura.

"Laura! Bila Laura bangun ni?" Tanya Jin. Tangannya memegang kedua belah pipi Laura.

"Heee. Laura bangun pukul 7 tadi." Kata Laura. Tangan Jin yang berada di pipinya dipegang. Kelopak matanya dah bertakung dengan airmata. Dia rindu..

"Syukurlah Laura dah sedar. Thanks god!" Ucap Jin lalu mengucup dahi Laura lama. Setitis airmatanya mengalir di pipi dan jatuh di belakang tangan Laura. Laura turut sama mengalirkan airmata.

"Laura rinduuuuuu oppa." Kata Laura dengan senyuman.

"Nado bogoshippeo, Laura ya." Kata Jin. Gembira dia bila dapat tengok senyuman Laura.

"Lama ke Laura 'tidur'?" Tanya Laura.

Jin mengangguk. "3 hari Laura tak bangun bangun. Risau oppa tahu tak."

"Gwenchana. Laura dah okey sekarang ni," ucap Laura sambil mempamerkan sengihan.

Jin ketawa perlahan. Hidung Laura dicuit perlahan sebelum dia dan Laura berpelukan. Lama diorang berpeluk, melepaskan rindu.

"Morning.. eh Laura?" Tegur satu suara di muka pintu. Serentak Laura dan Jin melepaskan pelukan. Kelihatan Puan Jung, Tuan Jung, Puan Kim, Tuan Kim dan Tae berdiri di muka pintu sambil masing masing merenung Laura.

"Annyeong omma, appa, abeoji and Tae ~" sapa Laura riang.

Puan Jung terus meluru ke arah Laura lalu tubuh Laura ditarik kepelukannya. Jin yang tadi duduk di sebelah Laura bergerak ke arah Tae, memberi ruang omma mertuanya melepaskan rindu pada Laura pula.

"Syukurlah Laura dah sedar.." ucap Tuan Jung sambil mengusap lembut kepala Laura.

"Eung! Laura rindu semua orang," kata Laura manja. Dia masih lagi dalam pelukan Puan Jung. Semua yang ada dalam bilik wad tersenyum mendengar kata kata Laura.

Highschool Marriage + K.S.J ✔Where stories live. Discover now