Chapter 13

2.6K 84 6
                                    

Bab 13

AMELIA POV

Recap : "Aku pernah ada girlfriend dulu. Nama dia.."

Kevin mengeluh sambil menundukkan kepalanya. Dia menekup mukanya. Aku kemudiannya mengusap-usapkan belakangnya.

"It's okay!" kataku sambil melihatnya. Kevin mengangkat mukannya lalu dia melihat ku.

"Nama dia Emily! Dia seorang yang baik hati, penyayang dan cantik orangnya!" kata Kevin sambil senyum ke arahku. Aku melihat ada titisan air mata yang keluar dari matanya.

"Di mana Emily sekarang?" tanya ku.

"Awak nampak kat langit tu, kat sana lah dia sekarang. Dia pergi tinggalkan aku buat selama-lamanya." Kata Kevin sambil melihat ke langit itu. Kemudian, dia mengeluarkan air matanya.

"She told me that she really love me and she will never forget me!" kata Kevin lagi. Aku kemudiannya berdiri lalu aku pergi berhadapan dengan dia. Aku memegang pipinya lalu aku menarik mukanya ke dalam dakapanku.

Kevin terus sahaja menangis.

"Shh! It's okay. Bukan salah awak. Mungkin Tuhan nak kita terima kenyataan yang mereka yang dah meninggalkan kita telah pergi buat selama-lamanya. Mungkin juga Tuhan telah memberikan kita ujian yang lain." Kata ku sambil mengusap-usap kan kepala Kevin.

"I miss her damn much, Amelia! Saya tak boleh terima kenyataan yang dia telah pergi buat selama-lamanya. Saya telah berjanji dengan diri saya bahawa saya tak nak bercinta lagi. I just want Emily back." kata Kevin yang masih lagi memelukku.

"You must let her go, Kev. Emily nak tengok awak bahagia. Bahagia dengan orang lain." Kataku sambil mengangkat mukanya.

Aku mengesat air matanya lalu senyum. "One day, you will meet someone who are special to you! and that moment, you will realize that you have another chance to love someone just like you love Emily." Kataku sambil melihat Kevin.

Kevin kemudiannya senyum ke arah ku. "Thanks cousin!" kata Kevin lalu dia mengelap air matanya. Aku senyum ke arah Kevin lalu aku duduk. "Anything for you!" kataku.

"Awak tahu Amelia, ne tempat ialah tempat rahsia aku. Aku dan Emily sahaja tahu ne tempat. Apabila aku tengah emosional, aku akan pergi ke tempat ne. Tempat ini sungguh nyaman." Kata Kevin lalu dia membaringkan tubuhnya.

"Awak tahu, kalau betul lah apa awak cakap kalau aku jumpa perempuan lain, aku takkan lepaskan dia." Kata Kevin.

"Itulah semangat yang aku nak dengar." Kataku lalu aku membaringkan badanku di sebelah Kevin. Kami diam buat seketika.

"Amelia!" panggil Kevin.

"Yesh?" tanya ku sambil melihat Kevin.

"Awak sayangkan James tak?" tanya Kevin. Aku melihat Kevin.

"Sayang~" kataku lalu aku senyum.

"Kalau awak sayang, don't ever leave James okay!" kata Kevin.

"Okay?" kataku kebingugan. Speaking of James, aku terus sahaja melihat jam di tanganku. Jam menunjukkan pukul 1.45 petang.

"We better go. Aku nak bersiap sedia!" kata ku sambil berdiri. Kevin juga begitu. Kami berjalan menuju ke kereta Kevin lalu kami meninggalkan tempat itu.

"Feeling better?" tanyaku sambil melihat Kevin.

"Ya! Thanks to you!" kata Kevin sambil memasuki pintu pagar rumah itu. Kevin memberhentikan kereta itu kemudian bodyguardku segera berlari ke arah ku. 002 membuka pintu untuk ku lalu aku turun. Kevin juga begitu. Setelah itu kami masuk ke dalam rumah.

Sepupuku BodyguardkuWhere stories live. Discover now