Chapter 3

6.2K 203 8
                                    

Bab 3

AMELIA POV

Aku cuba untuk bangun tetapi malangnya, aku tak dapat bangun. "Ergh!" degus hatiku. Aku dapat merasakan kepanasan di tubuh ku. Aku lemah untuk bangun. Seperti ada batu sahaja di kepalaku. Aku kemudiannya melihat ke arah jam di dinding bilik itu. Jam menunjukkan 9.00 pagi.

Aku kemudiannya cuba untuk tidur kembali tetapi malangnya ada bunyi ketukan yang membuatkan diriku tidak jadi tidur. Pintu itu kemudiannya terbuka. Aku melihat siapa yang masuk.

"Hey!" kata Kevin lalu mengambil kerusi yang ada di sebelah almari itu. Aku senyum. Kevin kemudiannya duduk di kerusi itu sambil memegang dahi ku.

"Oh My Gosh! Kita pergi kilinik ye!" kata Kevin sambil melihat ku. Aku senyum lalu berkata

"I'm fine! Aku tak nak pergi klinik. Klinik menakutkan! Apatah lagi hospital." kataku.

"But, Amelia.." kata kevin terhenti setelah aku memotong ayatnya. "I'm fine. Don't worry about me!" kata ku. Walaupun aku malas nak bercakap tetapi aku tetap jugak nak bercakap.

Kevin mengeluh. "Okay, aku akan jaga awak sampai awak sembuh kay!" kata Kevin lalu senyum. Aku menganggukkan kepalaku.

"Kayla, you should rest. Berehatla aku disini jaga awak!" kata Kevin.

"Awak tak pergi kerja ker?" tanya ku.

"Ermm, memandangkan awak sakit, so aku tak pergi kerja la." Kata Kevin dengan selamba.

"Kalau bos awak marah awak macamana?" tanya ku lagi.

Dia ne gila ker tak pergi kerja. Sesuka hati jer! "Bos aku tak marah aku la, lagipun bos aku tu ayahku. Buat apa dia nak marah aku." Kata Kevin lalu senyum.

"Ohh." Kataku. Nasib baik ayah dia yang bos, kalau tak dah di pecat dah dia gara-gara aku.

"Awak sepatutnya dah tidur ne! tidur la dahulu." Katanya.

"Emm, yelah." Kataku lalu aku perlahan-lahan menutup mataku. Fuhh, sakitnya kepalaku.

KEVIN POV

Sebaik sahaja Amelia tidur, aku kemudiannya mendail nombor ayahku. "Ayah! Hari ni aku tak pergi kerja sebab aku nak jaga Amelia. Dia kan sakit so, aku jaga la dia." Kataku.

"Emm, yela. Jaga dia baik-baik yer" kata ayahku. Terbaikla ayahku ne!

"Okay ayah, dan ayah kalau ada meeting, tolong cancel kan ehh" kata ku lagi.

"Okay Kevin! Bye!" kata ayah ku sebelum mematikan perbualan kami.

Aku kemudiannya melihat Amelia yang sedang tidur. Kesian dia. Aku kemudiannya berdiri menuju ke pintu keluar untuk mengambil tuala kecil. Apabila aku keluar, aku terserempak dengan orang gaji kitaorang. "Err bik, tolong ambilkan tuala kecil untuk Amelia. Dia demam. Nanti awak hantarkan ye!" arahku.

Orang gaji itu segera mengambil tuala kecil dan mangkuk untuk Amelia. Orang gaji itu kemudiannya membawa tuala dan mangkuk itu ke bilik Amelia. "Err ne dia!" katanya sambil memberi tuala dan mangkuk yang berisi air suam.

"Terima kasih!" kataku sambil senyum. Orang gaji itu senyum balik lalu segera keluar dari bilik itu. Aku kemudiannya membasahkan tuala itu dengan air yang suam. Kemudiannya memerah tuala itu. Setelah itu aku, melipat tuala itu lalu meletakkan di dahi Amelia supaya panas di badannya surut.

Aku kemudiannya mengambil handphone ku lalu aku main permainan yang aku suka. Beberapa minit kemudian, aku merasakan kepalaku sangat berat untuk mengangkatnya. Aku kemudiannya, meletakkan handphone ku di meja kecil lalu membaringkan kepalaku di katil Amelia. Aku juga tertidur.

Sepupuku BodyguardkuWhere stories live. Discover now