Chapter 23 FINAL

4.6K 108 15
                                    

Bab 23

Amelia POV

Recap : "James, kenapa awak lam-" Terkejut aku saat aku melihat dua orang lelaki yang tengah berdiri di hadapan ku. Aku tak dapat menyambung semula kata-kataku.

"Si..siapa ka..muu?" terketar-ketar bibir ku apabila melihat dua orang lelaki yang berbadan tegap dan bertatu berdiri di hadapan ku. Aku ingin lari dari dua orang lelaki itu, aku tahu mereka ne konco-konco si Tom.

Belum sempat aku membuka langkah, tiba-tiba salah seorang itu menarik tangan ku kasar.

"AHHHHHHHHHHHHH, LEPASKAN AKUUU!" teriak ku sambil menolak tangan lelaki itu.

Tetapi lelaki itu kuat menggengam lenganku. "TOLONGGGGG! SOMEBODYY HELPPPP!" teriak ku agar orang lain dapat mendengar jeritan ku. Tiba-tiba ada sesuatu yang menekup hidung dan mulutku.

Lama kelamaan, pandangan ku menjadi kabur dan aku menjadi lemah. Kali terakhir aku melihat ialah, orang itu mengangkat ku.

~~

James POV

Aku merasakan kereta yang aku naiki tadi berhenti. Kemudian, orang yang telah menculik ku menarik ku keluar. Aku di bawa ke tempat stor kemudian tangan ku diangkat.

Beberapa minit kemudian, orang itu menarik kain yang berada di kepala ku dan aku dapat melihat sepupu Amelia. Aku mendengus.

"Guys!" kataku sambil melihat mereka semua termasuk Alex kecuali Jojo dan John tiada di sini. Mereka semua berpeluk tubuh melihat ku.

"Mana Amelia?" Tanya Kevin.

Aku diam kemudian melihat mereka. "Oh My Gosh, Ameliaaaa! Guys, tolong buka ikatan ne. Amelia tengah menunggu aku." Kataku sambil melihat mereka.

Aku takut terjadi apa-apa dengan Amelia.

"Tak nak, not until awak bagitahu mana Amelia dan kenapa korang berdua melarikan diri dari kami semua." Kata Kevin lagi.

"Amelia kat Hotel Ria. Dia larikan diri sebab dia dah berjanji akan berjumpa dengan Tom dalam masa tiga hari ini which is tomorrow mereka akan jumpa. Dan satu lagi, dia larikan diri sebab dia tak nak menyusahkan korang semua. Aku ikut sebab aku takut dia keseorangan."

Aku menjelaskan mereka semua. Mereka semua terkejut apabila aku mention nama Tom.

"Dan yang satu lagi, sekarang Amelia tengah tunggu aku. Tolong buka ikatan ini!" kataku sambil melihat mereka semua.

"Kita mesti tolong Amelia, Kev!" kata Andie sambil melihat Kevin.

"Ya, aku nak tolong kawan ku!" kata Alex lagi.

Kevin menganggukkan kepalanya lalu membuka ikatan ku.

KRING! KRING!

Samuel mengangkat smartphonenya.

"WHATTTTTTT!!"

Kami semua melihat Samuel.

"Baiklahh!" kata Samuel lalu melihat kami semua.

"Guys! Amelia di culik oleh konco-konco Tom!" kata Samuel

Wait.. what?

Tanpa membuang masa, kami semua pecut menaiki van yang dipandu oleh Kevin tadi. Kevin terus sahaja memecut dari perkarangan rumah.

Aku tak dapat berfikir apa-apa lagi. Nama Amelia berlegar di fikiranku. Aku berdoa agar si Tom tidak menyentuh tubuh Amelia.

"Jojo kata, apabila mereka sampai kat Hotel Ria, mereka terdengar teriak perempuan meminta tolong, apabila mereka naik mereka berdua terserempak dengan dua orang lelaki yang berbadan tegap, salah seorang dari mereka tengah mengangkat Amelia dan Amelia di bawa masuk ke dalam van. Mereka kemudian pecut mengikuti van itu." Jelas Samuel.

Sepupuku BodyguardkuWhere stories live. Discover now