Talk Talk

343 16 0
                                    

[Qistina's House]

"Are you okay?"Sehun menyelit rambut Qistina yang jatuh ke belakang telinga gadis itu.

"Hurm"Sepatah di balas.Bag tangan dibuka untuk mengambil kunci rumah.Dia membuat keputusan untuk pulang ke rumahnya kerana dah lama tak menjenguk.Sudah tiga kali Sehun memujuk gadis itu duduk sebentar di rumahnya tapi ditolak.

Sehun memusingkan badan Qistina menghadapnya.Dagu gadis itu ditolak ke atas."Are you sure?let me stay here"Sehun menggosok kepala Qistina.

"No.Awak balik lah.Lagi pun dah petang ni."Qistina tetap menolak Sehun.

"Macam mana saya nak balik kalau keadaan awak macam ni?You look tired."Sehun mengusap pipi gebu Qistina.Sayang pula dia nak tinggal kan gadis itu berseorangan di sini.

Qistina menggosok lengan sasa Sehun."its okay.Saya pandai jaga diri"

"Susah saya nak percaya awak" Sehun memuncungkan bibirnya. Badan Qistina ditarik lalu dia memeluknya.Muka nya dibenamkan di leher Qistina."let me stay here, please"satu kucupan diberi di leher jinjang Qistina.

"Eyyy..give me-"

"Qistina"

Satu suara menyebabkan pelukan Sehun pada Qistina terlerai.Terkejut Qistina melihat gerangan yang memanggilnya.Sehun hanya memberi senyuman nipis pada gerangan itu.

"Eh!Mr.Oh pun ada?"

Qistina melangkah laju lalu memeluk tubuh yang menyapanya tadi."Kak Zu"Air mata yang sudah kering jatuh lagi kerana amat merindui kakak kandungnya.

"Tahu lah rindu.By the way,kenapa Mr.Oh dekat sini?"Zu masih bertanya soalan yang sama.Terkejut juga dia bila nampak seorang lelaki memeluk adiknya.Last last lelaki itu rupanya bekas bosnya.

"Kak Zu sihat?Dah lama tak jumpa ya?"Sehun bersuara lembut.

Zu mengerutkan dahi nya.Dah kenapa tiba tiba bekas bos dia memanggilnya dengan panggilan 'kak'?Nak kata disebabkan faktor umur,time dia bekerja dengan Sehun tak ada pula lelaki itu bersopan dengannya. Mysteri.

"Hah ya.Dah lama tak jumpa.Eh Ina,dah lah menangis tu.Basah baju akak"Qistina melepaskan kakaknya. Dia mengelap sisa air mata yang masih jatuh.

"Lambat lagi ke 'baby' nak lahir" Qistina mencucuk perut Zulia.Zulia memukul lengan Qistina.Suka hati jer main cucuk perut orang.

"Belum.Baru 6bulan."Zulia memandang Sehun pula.Masih tidak dijawab soalannya."Mr.Oh masuk lah dulu.Alang alang dah jumpa dekat sini,boleh berbual kejap" Zulia mempelawa Sehun.

Qistina menggelengkan kepalanya. "Mr.Oh ada kerja nak-"

"Aniyo.Saya tak ada kerja nak buat. Lagipun ada perkara saya nak beritahu kak Zu"

Zulia mengangguk.Dia bergerak ke arah Sehun lalu menepuk bahu nya menyuruh dia masuk ke dalam rumah.Sehun mengangguk.

"Duduklah.Buat macam rumah sendiri"

Sehun memerhati sekeliling rumah yang dikongsi oleh Qistina dan Zu pada waktu dulu.Ermmm not bad. Kemas sahaja perabot di dalam rumah ini.Nampaknya dia tidak salah memilih.

"Saya tahu rumah saya tak secantik rumah awak"Qistina berdiri sebelah Sehun.Sehun hanya tersenyum geli.

"Rumah awak rumah saya juga" Sehun menjelirkan lidah pada Qistina.Sengaja mahu menguji gadis itu tapi tindakan nya tidak berjaya. Qistina hanya mencebik.

Sehun duduk di atas sofa lalu menyilang kan kaki nya.Dia menepuk ruang ditepinya.Menyuruh Qistina duduk.

Qistina menggeleng."kak Zu ada" Perlahan Qistina memberitahu Sehun.

DIFFERENT THAN I THOUGHT (COMPLETED) Where stories live. Discover now