** البارت العاشر **

98K 1.4K 106
                                    

قراءة ممتعة للجميع ツ

وصلنا في البارت اللي فات لما كنان بص على جوليا وهي نايمة وكانت حررتها سوخنه....

فاقترب منها لكي يتأكد لو انها نائمة بالفعل ام تدعي ذلك ولكنه تفاجأ عندما رأها تتصبب عرقاً ووجهها شاحب فوضع يده على جبينها واذ بحرارتها المرتفعة تلسعه فأبعد يده بسرعة وقال : يا نهار ازرق...دا اللي كان ناقص ؟؟ هعمل ايه دلوقتي ؟

اما هي فكانت ترتعش بشدة وتقول بصوت ضعيف جداً : ابعد عني....ماما..بابا..متسبونيش لوحدي.

فنظر إليها ثم اقترب منها واخذ يهزها بقوة قائلاً : فوقي....مينفعش تمرضي بالسهولة دي ! والنعمة لو مصحيتيش دلوقتي فانا.... بقولك فوقي !!!!

ولكن لا حياة لمن تنادي... فهي لم تستيقظ بل استمرت بتكرار ما كانت تقوله مما جعل كنان يتوتر اكثر فأخرج هاتفه من جيبة ثم اتصل على طبيبه الخاص وعندما اجابه قال : دكتور عزمي... تعال على الفيلا بتاعتي بسرعة.

فقال الدكتور عزمي بقلق : في ايه يا كنان بيه ؟ هو حضرتك كويس ؟

كنان : انا كويس انا كويس.. بس مرات...{ تنهد قبل ان ينتق ثم تابع } مراتي تعابنه اوي.

فاندهش الدكتور عزمي عندما سمع ذلك وقال : هوا حضرتك اتجوزت ؟؟ ازاي محدش عرف بالموضوع دا؟

فصرخ كنان به قائلاً : مش وقت الكلام دلوقتي... بقولك تعالى بسرعة !

فارتبك الدكتور عزمي وقال : ح.. حاضر يا بيه.

ثم اقفل كنان هاتفه المحمول والقاه على السرير بجانب جوليا التي كانت منكمشة على نفسها وبعدها ركض حتى خرج من الغرفة وتابع ركضه على الدَرج متجهاً الى المطبخ... وما ان وضع قدمه في المطبخ الكبير حتى اتجه نحو الثلاجة ثم اخرج منها زجاجة ماء باردة وسكبها في طبق عميق وبعدها اخذ احدى الفوط التي كانت مرتبة في الخزانة ثم خرج من المطبخ وصعد الى غرفته مجدداً .

فعندما دخل هرع نحو جوليا التي كانت ترتعش من شدة البرد والعرق يتصبب من جبينها وكأنه نسي ان هذه الفتاة هي السبب في موت خطيبته التي احبها بجنون ...فأقترب منها ثم امسك بالفوطة قبل ان يبللها وقام بتجفيف جبينها وبعدها بلل الفوطة بالماء ثم عصرها وبدأ يمررها على رقبة جوليا وجسدها لكي يجعل حرارتها المرتفعة تنخفض ريث ما يصل الطبيب.

فأمسك بذراعها اليمنى وبدأ يمسحها بالماء البارد وهو يقول : هو انا ناقص ؟؟ ازاي سمحت للبنت دي تمرض وهي مبقالهاش عندي غير يوم واحد ؟ باين هتعبني من اولها.

~ رواية : سجينتي ~Where stories live. Discover now