** البارت الثاني عشر **

101K 1.3K 153
                                    


قراءة ممتعة للجميع ツ

وصلنا في البارت اللي فات لما جوليا سألت كنان عن سمر ....

فقالت : مين سمر يا كنان ؟

فتوقف كنان عن تنظيف الجرح الذي في يدها بعدما سمع ذلك ثم نظر اليها بعيونه التي تحولت الى اللون الاحمر من شدة الغضب وقال بنبرة حادة : انتي سمعتي اسمها فين ؟

جوليا : مش دا الجواب اللي انا عايزاه منك.

فنهض كنان وقال بغضب : متخلينيش اتجنن وقولي انتي سمعتي اسمها فين ؟

فنهضت جوليا ايضاً ثم خلعت خاتم الفضة الذي البسها اياه كنان عندما طلب يدها وقالت : اسمها محفور هنا يا كنان...انا مكنتش اعرف ان الخاتم دا فيه حاجة زي كدا لغاية ما وقع من صباعي النهاردة وانا بشتغل في المطعم وشفت اسمها جواه.

قالت ذلك واعطته الخاتم... فأنتزعه من يدها والقى نظرة سريعة على جوف الخاتم حيث كان منقوشاً في داخله " بحبك يا سمر " فشعر بالضيق لأنه نسيء ان هذا الخاتم كان هدية من سمر اعطته ايه لكي يتذكر دائماً انه يحبها هي وحدها وبالرغم من ذلك البسه لجوليا على انه خاتم زواج بينما كان بأمكانه ان يشتري لها متجر الماس فهو ثري ولا يفتقر للمال.

فوضع كنان الخاتم في خنصرة وقال بزمجرة : ملكيش دعوة بالموضوع دا... ولو سمعتك تنطقي اسمها على لسانك تاني فانا حقطعهولك انتي فاهمة ؟

فشعرت جوليا بان هذه الفتاة المدعوة سمر مهمة بالنسة لكنان فقالت : انت بتحبها ؟

فازداد غضب كنان مما جعله يمسك بمعصمها بقوة ويشدها نحوه حتى تآلمت وقال : قلتلك مش عايز تجيبي سيرتها على لسانك والا حقطعو !

فأدمعت عينا جوليا وقالت : مدام انت بتحبها اوي كدا ليه سبتها وتجوزتني انا ؟؟ ليه متجوزتهاش هي؟

في تلك اللحظة فقد كنان السيطرة على نفسه فأمسك بشعرها وصرخ قائلاً : قلتلك ملكيش دعوه بيها !

فنزلت دموع جوليا لأنها تآلمت عندما شد شعرها وقالت : سيب شعري يا كنان لحسن والنبي هصرخ وخلي كل اللي شغالين في البيت دا يعرفوا حقيتك .

كنان : جربي تعملي كدا وشوفي انا هعمل فيكي ايه.

جوليا وهي تبكي : حرام عليك... انا معملتش حاجة وحشه بحقك علشان تبهدلني بالطريقة دي.

فشد شعرها اكثر وقال : ازاي معملتيش حاجة ؟؟ دا انتي السبب في كل حاجة وحشة حصلتلي... بسببك بقيت شبه الميت وميفرقش عندي اي حاجه !

~ رواية : سجينتي ~حيث تعيش القصص. اكتشف الآن