** البارت العشرين **

81.4K 1.3K 177
                                    


قراءة ممتعة للجميع ♡

وصلنا في البارت اللي فات لما جوليا كانت بتتكلم مع كنان في التليفون وفجأة سمعت صوت تصادم قوي وانقطع الخط...

فتسلل الخوف الى قلبها بعد ما سمعت ذلك الصوت وقالت بتلعثم : ك..ك..كنان ! انت رحت فين يا كنان ؟

* وحين لم تسمع منه اي رد نزلت دموعها ورمت الهاتف من يدها ثم ركضت نحو الباب وخرجت من الغرفة وهي تقول : لاء يا كنان... متعملش فيا كدا !

قالت ذلك ثم ركضت على الدرج حتى وصلت الى باب الفيلا فنظرت من حولها ولم تجد احداً مستيقظاً مما جعلها ترتبك اكثر فذهبت الى غرفة زياد وطرقت الباب ، فنهض زياد بسرعة وخرج من الغرفة  قائلاً : جوليا هانم!  في ايه يا ست هانم؟

فامسكت جوليا بيده وهي تبكي قائله : الحقني يا زياد... كنان ...كنان عمل حادثة ! 

فصدم زياد بعد ذلك الخبر وقال : ايه؟؟ 

جوليا : مش وقت الكلام دلوقتي.... خلينا نمشي بسرعة .

زياد : ح.. حاضر انا هجيب مفتاح العربية .

وبالفعل عاد زياد الى غرفته ثم اخذ مفتاح احدا السيارات وسترته وبعدها خرج وقال : انا جاهز يا ست جوليا.

فخرجت جوليا برفقته الى موقف السيارات وهي حافية القدمين وترتدي ملابس خفيفة ثم صعدت بالسيارة وقالت لزياد : اديني موبايليك .

فأعطاها زياد هاتفه ثم شغل محرك السيارة ، اما هي فاتصلت بكنان ولكن لم يجبها اي شخص مما جعلها تخاف اكثر واستمرت بالاتصال حتى اجابها احدهم فقالت بلهفة : كنان... رد عليا يا كنان .

فقال الشخص الذي اجابها : حضرتك مرات كنان بيه ؟

فتسلل الخوف الى قلب جوليا وقالت : ا.. ايوا.

الشخص : انا ضابط في الشرطة واسمي مروان يا هانم يؤسفني اني اخبرك ان كنان بيه اتنقل من شوية في سيارة الاسعاف على مستشفى *** وحالته خطيرة اوي .

{ ملاحظة هامة : الضابط مروان هو نفس الضابط اللي كان بيحقق في قضية قتل سمر من سنتين بس بعد ما القضية اتقفلت هو حس ان النيابة ظلمت سمر وكنان علشان كدا طلب يتنقل الأسكندرية بس في الاخر رجع القاهرة ولما كان مروح من الشغل في لليل شاف كنان واقف في الطريق وكان سكران اوي فأتعرف عليه على طول لانهم كانوا بيعرفوا بعض من زمان وغير كدا لان كنان رجل أعمال مشهور ، فقرر مروان انه يقرب من كنان وبيتكلم معاه بس كنان كان بيتكلم في الموبايل وفجأة رمى نفسو قدام عربيه كانت ماشية بسرعة وتعور اوي فركض مروان لما شاف الحادثة واتصل بالاسعاف بسرعة لأن كنان كان بينزف اوي وفقد وعيو بعد ما العربيه صدمتو }

~ رواية : سجينتي ~Where stories live. Discover now