17

1.5K 140 6
                                    

Setelah 2 minggu berada di hospital, Ji Hyo dibenarkan keluar dari hospital. Dong Hyuk menghantar Ji Hyo ke rumah keluarganya.

Encik Kim menyambut kedatangan Ji Hyo dengan mesra. "Ji Hyo. Uncle dah ambil Ji Hyo sebagai anak angkat Uncle. So mulai hari ni Ji Hyo boleh panggil Uncle appa. Dan mulai hari ni Dong Hyuk abang kamu" Terang Encik Kim. Ji Hyo mengangguk dan tersenyum. Bersyukur kerana ada orang ingin membantu nya lagi.

"And Ji Hyo dulu nak jadi doktor kan?? "Tanya Encik Kim. Ji Hyo mengangguk.

"Ji Hyo boleh teruskan cita-cita Ji Hyo. Uncle dah daftarkan Ji Hyo ke Universiti di London. " kata Encik Kim. Ji Hyo kelihatan gembira. Encik Kim membuka pelukannya untuk memeluk Ji Hyo yang sedang gembira sekarang.

"Gomawo appa"

"Cheoma" kata Encik Kim. Dia meleraikan pelukan. Ji Hyo pergi mengikuti Dong Hyuk yang akan menunjukkan di mana bilik Ji Hyo.

💞💞💞

Di bilik Ji Hyo

Ji Hyo duduk di atas katilnya sambil dibantu oleh Dong Hyuk. "Gomawo" Ucap Ji Hyo. Dia bersyukur kerana masih ada orang yang sudi menjaganya.

"Ji Hyo"

Ji Hyo memandang Dong Hyuk. "Kalau saya cakap. Saya masih cintakan awak. Awak terima?? " Tanya Dong Hyuk. Ji Hyo memandang Dong Hyuk. Dia kemudiannya ingin berkata sesuatu tetapi Dong Hyuk memintas.

"I know your answer. Saya akan lupakan perasaan secara perlahan-lahan. " Kata Dong Hyuk. Nada suaranya seperti dia kecewa dan patah hati. Sejak sekolah menengah dia sudah menaruh hati pada Ji Hyo. Namun dia terpaksa melupakan hasratnya apabila Ji Hyo berkahwin dengan Yoongi.

Dong Hyuk berjalan perlahan-lahan ke arah pintu bilik Ji Hyo. Ingin pergi cepat dari situ, supaya air matanya tidak mengalir di situ jugak.

"Dong Hyuk"

"Nae" kata Dong Hyuk. Tanpa memandang ke arah Ji Hyo. Ji Hyo mengeluh.

"I know you still love me. But bagi saya masa... Susah untuk lupakan Yoongi, apatah lagi saya dah lahirkan Yongji. Rasa sayang tu bertambah lagi. Tapi hati saya hancur. Sakit rasanya apabila saya dah berpenat lahir kan Yongji. Dia ceraikan saya. " Kata Ji Hyo. Air matanya mula menitis.

Dia kemudian menyambung lagi kata-katanya. "Dalam waktu tak sampai beberapa hari saya lahirkan Yongji. Dia ceraikan saya. Dalam waktu saya dah bagi semua harta saya dekat dia. Dan awak dan ayah awak sudi terima saya. Terima kasih saya ucapkan. "

Ji Hyo mengambil nafas sebentar dan mengelap air matanya yang berada di pipinya. "Kalau saya kata saya terima awak sedangkan hati saya dekat Yoongi lagi. Mesti awak rasa sakit. Tapi saya akan perlahan-lahan lupakan Yoongi dan akan terima awak. Saya akan buangkan semua kenangan antara saya dan Yoongi. Dan kalau boleh biar saya kemalangan dan hilang ingatan. Biar saya--"

"Ji Hyo stop! " kata Dong Hyuk. Dia kesian dengan gadis itu. Kehidupannya merana sekarang.

Dong Hyuk memandang Ji Hyo. Dia kemudiannya berjalan mendekati Ji Hyo. Dan duduk di sebelah Ji Hyo.

"I'll try my Best untuk pikat awak. Biar awak lupakan Yoongi" kata Dong Hyuk. Dia kemudiannya memeluk Ji Hyo. Ji Hyo meletakkan dagunya di atas bahu Dong Hyuk.

Encik Kim tersenyum melihat Dong Hyuk dan Ji Hyo dari luar bilik. Dia juga teringin bernantukan Ji Hyo. Tapi Encik Song tidak membenarkan Dong Hyuk berkahwin dengan Ji Hyo.

To be continued

[C]Suamiku Mr.Arrogant | YoongiWhere stories live. Discover now