18

1.5K 140 2
                                    

Sebelum tu author nak mints maaf sbb lambat update. Fon rosak. Maafkan author

~~~~~~~~

5 tahun kemudian

Incheon International Airport

Ji Hyo menolak troli bagasinya sambil melilau mencari seseorang. Tiba-tiba matanya ditutup dari belakang. Ji Hyo memandang belakang.

"Yah! Kim Dong Hyuk " Marah Ji Hyo. Takut sekiranya orang yang tidak dikenali tiba-tiba berbuat begitu.

"Kenapa marah sangat ni?? I'm your fiancee. Don't you remember?? " Soal Dong Hyuk. Ji Hyo tersenyum. Dia memeluk Dong Hyuk.

Setelah 2 tahun Dong Hyuk memikat Ji Hyo. Ji Hyo menerima Dong Hyuk dengan hati yang gembira. Dong Hyuk selalu melawat Ji Hyo sewaktu Ji Hyo di London. Boleh dikatan setiap minggu jugalah Dong Hyuk datang dan akhirnya mereka memutuskan untuk bertunang setelah 2 tahun bercinta.

Ji Hyo melepaskan pelukannya. Lalu memandang muka Dong Hyuk. "So Dr. Ji Hyo, hospital mana yang akan Dr. Ji Hyo pergi?? " Tanya Dong Hyuk. Berminat dengan tempat di mana Ji Hyo akan bekerja.

"Secret"

Ji Hyo segera menolak troli bagasinya dengan laju sambil menjelirkan lidahnya pada Dong Hyuk.

"Yah!! " Jerit Dong Hyuk.Dia segera mengejar Ji Hyo. Namun Ji Hyo lebih laju daripadanya. Namun lariannya terhenti apabila melihat orang ramai berkumpul di suatu tempat. Dia segera mengerumuni tempat tersebut dan melihat apa yang berada di hadapan. Begitu juga dengan Ji Hyo.

"Apa dah jadi dengan budak itu?? "

"Saya terdengar dia pengsan"

"Saya dengar dia sesak nafas"

"Mungkin budak tu ada penyakit jantung"

"Ya. Betul juga"

Itulah percakapan yang Dong Hyuk dengar. Dia melihat seorang budak lelaki dalam lingkungan 5-6 tahun pengsan di dalam pelukan bapanya.

"Call ambulance!! Saya doktor" kata Dong Hyuk. Orang ramai mula memberi ruang kepada Dong Hyuk dan Ji Hyo untuk merawat budak lelaki tersebut.

Dong Hyuk mula membuka mata budak lelaki tersebut dan menyuluh mata budak itu. Kemudian, dia merasa nadi budak itu.

Tidak lama kemudian ambulance sampai. Budak lelaki tersebut di masukkan ke dalam ambulance. Ayah kepada budak lelaki tersebut mendekati Dong Hyuk.

"Gomawo Enci-"

"Yoongi?? "

💞💞💞

"So tu Yongji" Tanya Dong Hyuk. Yoongi mengangguk. "Dia sakit jantung?? "Tanya Dong Hyuk lagi. Yoongi mengangguk lagi.

"Dia sakit waktu umur dia 3 tahun. Aku masa tu panik sangat. Tapi aku berjaya harunginya dan kalau Yongji jalankan pembedahan dia akan sihat. Tapi aku nak cari doktor terbaik untuk Yongji. Aku dah jumpa doktor ni tapi dia baru balik dari London. Aku mintak kawan aku carikan doktor ni" Terang Yoongi. Dong Hyuk mengangguk. Dia kemudian melihat Yongji yang sedang seronok bermain di taman permainan.

"Hurm.. Kau ada tak terserempak dengan Ji Hyo?? "Tanya Yoongi. Dong Hyuk menggeleng. Dia takut jika Yoongi mahu Ji Hyo semula. Dia tak akan benarkan.

"Aku menyesal. Lepas je appa aku kena tangkap. Terbongkar lah semua rahsia. Pasal penceraian omma aku. Pasal appa aku gilakan duit dan pasal keluarga kau ngan keluarga Ji Hyo. " Terang Yoongi. Dia menundukkan kepalanya. Berharap rasa sedih itu menghilang.

Dong Hyuk tiba-tiba tergelak mendengar Yoongi bercakap tentang penyesalannya. "Kau dah terlambat. Jangan berani cari dia. Or else, kau mati" kata Dong Hyuk. Dia segera beredar dari situ.

'Kau dah jumpa Ji Hyo kan?? ' kata Yoongi di dalam hatinya.

💞💞💞

Dong Hyuk masuk ke dalam rumah dan melihat Ji Hyo sedang menonton televisyen. Dong Hyuk menutup pintu.

"Appa mana?? "

"Dekat bilik. Buat kerja. Dia kata ada banyak kerja yang kena siapkan" terang Ji Hyo. Dong Hyuk berjalan ke arah sofa lalu duduk di sebelah Ji Hyo. Dong Hyuk segera memeluk Ji Hyo.

"Hey what's wrong with you?? "

"Nothing. Just rasa rindu" kata Dong Hyuk. Dia melepaskan pelukannya lalu merenung Ji Hyo.

"Kalau Yoongi datang merayu kat awak suruh terima dia. Awak terima?? "

Diam.

"Urg. I don't know" kata Ji Hyo. Dia sekarang benar-benar keliru dengan perasaanya. Tengah hari tadi di Airport, dia juga ternampak Yoongi bersama seorang budak lelaki masuk ke dalam ambulance bersama Dong Hyuk. Apabila melihat Yoongi, perasaan cinta dan sayangnya kepada Yoongi semakin kuat.

"Awak nampak Yoongi. And perasaan awak pada Yoongi kembali. Macam tu?? How about me?!!" Dong Hyuk mula meninggikan suaranya. Dia kemudiannya segera pergi ke tingkat atas dan meluru masuk ke dalam biliknya.

PANG!!

Dong Hyuk melepaskan kemarahannya pada pintu dan ia membuatkan Ji Hyo terkejut.

'Merajuklah tu. Semua nak kena faham hati dia' bisik hati Ji Hyo.

To be continued

[C]Suamiku Mr.Arrogant | YoongiOnde histórias criam vida. Descubra agora