six

1.9K 258 46
                                    

LOCATION.

🌟🌟🌟

"This is crazy! This is totally CRAZY!", jerit Yoongi mundar-mandir di resting room BTS setelah mereka berenam membuat persembahan tanpa Jimin sebentar tadi.

Mereka berenam terkejut dengan jeritan tidak puas hati Yoongi.

"Hyung, sabar boleh tak?", soal Tarhyung bernada menyampah.

Yoongi memandang tepat ke wajah Taehyung penuh tajam "Kau suruh aku sabar?! Macam mana aku nak bersabar kalau Jimin sekarang jauh beribu batu dari kita?! Kenapa aku tengok korang semua tenang je bila Jimin dah berbulan tak contact kita?!"

Makin membingit telinga Taehyung apabila diperkatakan sebegitu rupa. Sumpah! Taehyung dan juga ahli yang lain turut bimbang tetapi jika jerit terlolong tanpa memikirkan cara penyelesaian tidak ada guna juga.

"Apa masalah hyung ha?! Jangan ingat hyung sorang je yang tanggung beban ni! Kiteorang pun sama jugak lah!", tengking Taehyung hilang rasa hormat pada Yoongi.

"Itu aku tahu! What the fucking point is wae korang diam je?!"

"Kalau hyung jerit-jerit macam ni ingat boleh selesaikan masalah ke?!", balas Taehyung.

BAM!

Meja solek BTS habis disepak kuat oleh Namjoon leader kepada BTS. SEMUA terkejut memandang Namjoon sudah menjahanamkan meja solek tersebut.

"APAHAL KORANG NI?! Kalau korang tak dapat nak tenangkan fikiran dan hati korang lebih baik korang pergi keluar dan tenangkan diri sebelum aku TENANG KAN KORANG BERDUA!"

Jungkook yang jadi budak pendiam disebelah Jin mula bergerak keluar dari resting room dan tidak lupa dia membawa Iphone miliknya bersama.

Manakala Yoongi dan Taehyung sudah berpaling muka ke arah lain dengan wajah berkerut. Hoseok yang seseorang berhati lembut memegang bahu Namjoon dan diajak duduk bagi menenangkan diri Namjoon.


🌟🌟🌟

Jungkook kini berada di luar bangunan pentas besar itu sambil menghirup udara segar, dia tidak mahu mendengar pergaduhan kanak-kanak antara Min Yoongi dan Kim Taehyung.

Jujur dari hati dia rindu satu-satunya Park Jimin yang dia kenal. Tapi ap kan daya, ini semua permintaan Jimin sendiri untuk tidak contact selama setahun.

Sedang Jungkook meratapi kesedihannya, terdapat seseorang telah melakukan kesalahan besar.

Di Italy.

"Woaaahahaha! Ada cahaya!" , kagum Jihyo sambil membelek-belek Iphone Jimin teruja dan dengan tidak sengajanya Iphone milik Jimin dibuka oleh Jihyo tanpa pengetahuan Jimin!

Seoul, South Korea

Jungkook si maknae kepada kumpulan BTS tidak berasa gembira kerana sudah berbulan-bulan kawan karibnya Jimin tidak didengari berita.

Setiap hari Jungkook akan menunggu dihadapan telefon bimbitnya berharap Jimin akan menelefonnya tetapi itu semua mustahil kerana tiada sebarang panggilan dari Jimin setakat ini.

[C] Dreamcatcher | JiminDove le storie prendono vita. Scoprilo ora