twenty-four

1.5K 205 25
                                    

HANDCUFFS.


🌟🌟🌟

Selepas berjumpa dengan Taemin, Jihyo ingin balik menggunakan bas awam. Walaupun jakun, dia tetap sampai dengan selamat dikawasan dorm BTS.

Kaki kecilnya melangkah masuk ke dalam setelah mengkuak pintu perlahan. Dia melihat sekeliling mencari bayangan Jimin, tetapi tiada.

Jihyo mula bergerak ke bilik air, ingin sahaja dia mahu memulas tombol pintu bilik air tersebut, ada suara comel mahkluk mana tah menerpa.

"Kau pergi mana?", suara comel itu kedengaran dipeti sejuk berhampiran dengan kedudukan Jihyo.

Jihyo menoleh ke arah peti sejuk tersebut, serentak itu Jihyo terkejut melihat Jimin sedang memeluk tubuh memandangnya tajam sambil bersandar dipintu peti sejuk tersebut manakala tangannya mengengam cawan merah berisi penuh air susu.

"Park Jimin?"

"Aku tanya, kau pergi mana?"


"Err, an-niy H-Hyo-"

Ketika ini Jimin mula menghampiri Jihyo yang masih terkebil-kebil, cawan merah itu diletakkan dimeja tanpa mengalihkan pandangannya dari Jihyo.

Jimin semakin hampir, muka masamnya menambahkan lagi gerun suasana. Kedua tangannya dimasukkan didalam poket seluarnya kemas.

"Kau tahu kan kau tak boleh jauh dari aku?"

"Y-Y-Yeh? An-niy, H-Hyo cuma keluar jalan-jalan j-je", jawab Jihyo gagap, Jimin pula hanya mengeluh.


Sudah banyak kali Jihyo pergi seorang diri tanpa memberitahu Jimin.

"Stop making an excuse you look stupid Jihyo-ah", nada dinaikkan
"

Kau tahukan kau tak boleh menipu, rantai kau berwarna hijau sekarang ni!"


Jihyo melihat rantainya, ye betul berwarna hijau. Jimin mula mencekak pinggang, dan keluhan beratnya dapat dilihat dari wajah penatnya, betapa dia risaukan Jihyo.

"Dengar, aku tak nak marah-marah kau macam budak-budak, but please listen to me for just one time. Jangan keluar sendirian, kalau wartawan nampak kau keluar masuk dari dorm BTS, macam mana?"

"Mi-Mianhae"

"Arrrggggghhhhh!", jerit Jimin melepaskan geram apabila Jihyo mula meminta maaf kepada Jimin dengan mata berair, hidung kemerahan dan wajah yang comel.


Tanpa diduga, tangan kecil Jihyo direntap kasar oleh Jimin dan ditariknya Jihyo bersamanya ke tingkat atas. Jihyo hanya ikut dengan air mata yang masih basah.

Dalam perjalanan ke bilik Jimin, ehh what bilik Jimin? Ye, Jimin menarik Jihyo menuju ke biliknya. Sudah sampai terus sahaja Jimin memasuki biliknya tanpa bersuara apa pun.

"P-Park Ji-Jiminie, mi-mia-mianhae"

"Diam", arah Jimin dingin melepaskan tangan Jihyo disitu, Jihyo akur dia mula senyap menyepi, pandangannya jatuh ke lantai.

[C] Dreamcatcher | JiminWhere stories live. Discover now