tweenty

1.7K 231 17
                                    

KISS.



🌟🌟🌟

"Korang pun tahu kan?! Yang Jihyo tu bukan manusia?! Macam mana korang boleh terlepas pandang ha?! Kalau terjadi apa-apa dekat dia siapa susah?!", marah Jimin kesal sambil memandu van BTS yang dibawa Sehun senja tadi.

Yoongi mula naik berang, berasap rasanya telinganya mendengar bebelan tidak berfaedah yang keluar dari mulut Jimin.

"Macam aku cakap, BAIK KAU KURUNG JE DIA DALAM BILIK KAU SENANG!"

"Hyung! Jimin bukan saje nak marah hyung-hyung Tae dan Kook, tapi Jimin cu-"

"Cuma risau? Sebab kau suka dia?", potong Taehyung bernada dingin di situ "Kau risau dekat Jihyo sebab kau dah suka dia kan Chim? You know what Jimin, better kau buang rasa suka kau terhadap dia tu, takut nanti melarat dan kau sendiri yang sakit hati nanti"


"Shut up Kim Taehyung soal perasaan aku, kau tak berhak masuk campur"

"Apa yang dikata Taehyung tu betul, aku sebagai manager aniy, aku sebagai hyung kepada kau lah ye, kau patut lupakan tentang perasaan kau terhadap Jihyo", celah Sehun.

"Jimin? Betul kata Sehun hyung, dia bukan manusia Jimin, kalau kau tengok movie mat salleh, manusia mana boleh bercinta dengan bukan manusia", ucap Jin ditekankan perkataan bukan itu tadi.


Jungkook memandang Jin serong manakala Jimin hanya diam membisu sambil menumpukan sepenuh perhatian dalam pemanduannya.

"Yang aku pelik kenapa Namjoon ada dekat Hospital dan macam mana hyung boleh tahu Sehun hyung yang Namjoon ada dekat Hospital?", soal Hoseok.

"Aku tahu pun sebab dia ada cakap dengan teksi dia nak pergi Hospital", bohong Sehun selamba, dia tak nak BTS tahu yang dia ada kuasa yang boleh tahu kedudukan seseorang itu dimana.


Taehyung memandang Sehun sambil berkerut dahi, Sehun turut memandang Taehyung dan membuat sign kepada Taehyung supaya Taehyung menyimpan rahsia Sehun saat ini.

Yup, Taehyung tahu semuanya tentang Sehun sebab Sehun ada menceritakan segalanya tentang diri nya sebagai DREAMCATCHER 000 yang datang dari Kerajaan Perangkap Mimpi kepada Taehyung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yup, Taehyung tahu semuanya tentang Sehun sebab Sehun ada menceritakan segalanya tentang diri nya sebagai DREAMCATCHER 000 yang datang dari Kerajaan Perangkap Mimpi kepada Taehyung.

Untuk membantunya menjauhkan Jimin dan Jihyo.

Semua tentang Sehun dari A sehingga Z amat diketahui oleh Taehyung. Sekarang Sehun meminta tolong dari Taehyung menjauhkan Jimin dari Jihyo dan Jihyo dari Jimin kerana maut boleh tercetus pada bila-bila masa sahaja.

[C] Dreamcatcher | JiminWhere stories live. Discover now