Bab 19

4.3K 306 8
                                    

Sebulan berlalu khabar tentang Ace masih belum didengari. Luna pula hanya berdiam diri. Mereka semua tertanya-tanya termasuk Edward.

"Sepatutnya dia tak pergi ke sana lama-lama. Biasanya 3 minggu begitu dia pulang..Hmm..Apa yang terjadi di sana..?" Edward menyoal sendirian. Dia kini berada di salah satu beranda istana.

"Haih...Ace apa yang kau buat lama-lama kat sana...Aku harap semuanya baik sahaja." Edward berlalu dari beranda istana menuju ke Capital City.

Manakala di dunia elf pula Ace dan kaum bunian masih lagi berperang dengan puak Vamiper.

"Huh! Susah sangat ke mereka nak mati ni. Satu mati,satu lagi muncul. Dorang ni tak pandai habis ke!?" Jerit Recker masih sambil melibaskan pisaunya ke leher seekor Vamiper.

"Aku tak tahu. Seolah-olah jumlah mereka banyak!! Aku pun dan muak berperang dengan mereka ni! Cis! Amik ni!" Ace melempar pedangnya kepada seekor Vamiper yang cuba menyerangnya. Pedang itu terpacak di kepala Vamiper itu. Ace menghalakan tangannya ke arah pedangnya yang berada di kepala Vamiper itu. Pedang Ace bergegar lalu melayang kembali kepada tuannya.

Kaum bunian yang lain masih melawan begitu juga dengan puak Vamiper. Ace dan Recker pula menjadi barisan hadapan menyerang Vamiper yang lain.

Kaum bunian yang ada kuasa penyembuh segera menyembuhkan bunian yang tercedera agar dapat bertempur semula.

"Sampai bila mereka nak menyerang ni. Oh please lah! Aku nak balik ke dunia aku!" Kata Ace sambil melibaskan kedua pedangnya ke arah semua Vamiper yang cuba menyerangnya.

Peperangan di antara kaum bunian dengan puak Vamiper masih berterusan. Ace hanya mengeluh sahaja di dalam medan peperangan itu.

*************************

Luna mengambil keputusan untuk tidak mengikuti pahlawan elit yang lain keluar menjalankan misi selepas Raja Fyrer memberitahu tentang misi yang akan dilakukan oleh mereka.

Dia sebenarnya menunggu kedatangan Ace. Dia amat merindui pemuda itu. Selepas mendengar cerita daripada Edward dia berasa bersalah yang amat sangat.

Flashback

"Luna,can I talk with you?" Tanya Edward tetiba kepada Luna.

Ketika itu mereka berada di beranda istana.

"Sure..But why me??" Soal Luna.

"Its about you and Ace.." Jawab Edward serius.

"Okay..Go on."

"Begini. Sebenarnya apa yang awak nampak hari tu semua hanyalah salah faham." Edward memulakan kata.

"Mesti Ace dah beritahu kat awak siapa gadis itukan? Her name is Fea. She is Ace's stepsister when Ace and I still study in academy. So please forgive Ace. Its just misunderstanding." Tambahnya.

"Macam mana saya nak percaya awak?" Soal Luna.

"Saya kenal Ace dari kecik lagi. Sejak dari umur kami 7 tahun kami mula berkawan di rumah anak yatim. Kami membesar sama-sama. Mesti kau dah tahukan? Ibu bapa Ace dah meninggal..Begitu juga dengan saya,Luna. My parents is death. Jadi aku dah tahu perangai Ace dari kecik lagi. Bila dia sayangkan seseorang itu dia tak akan curang dengan orang itu. Dia seorang yang setia." Balas Edward tenang.

"Lagi satu...Saya merayu sangat kat awak Luna. Bahagiakan Ace. He's hurt you know? All people that he's love is gone...You're the last chance for Ace. I'm begging you..Forgive him..Just forget the past. Once, when he's gone you will regret it." Rayu Edward lalu beredar meninggalkan Luna keseorangan di situ.

TALE OF WINDCRAWLER[C]Where stories live. Discover now