1

29.5K 1.3K 38
                                    

" Qhayra Erinna ! Kawan Qhayra dah sampai ! Buat apa lama sangat atas tu ! Nak pergi sekolah ke tak nak nie ha ! "jerit Abang Qhayril.

' Abang aku sorang nie memang jenis lagu nie . Duk teriak-teriak pagi-pagi nie macam monyet ' desis Ayra .

" Kejap Abangku sayang ! "balas Qhayra separa lantang sudah la terbangun lambat sebab malam tadi layan Running lama sampai pukul 2 pagi ! Kau rasa ?

Selepas melihat penampilannya , untuk kali terakhir Ayra mengambil beg sekolahnya di atas katil lalu turun dan menyalam baba , umi serta abang-abangnya.

" Belajar rajin-rajin " pesan Along setelah selesai mengikat tali kasut sekolah satu - satunya adik perempuan yang dia ada lalu mengusap kepala Ayra .

Angah yang berada di tepu dah mencebik .Fikir sweet la tu ! Pesan memesan bagai . Macam tak jumpa , balik sekolah nanti jumpa juga . Well , abang mithali .

"Jangan buat masalah kat sekolah " pesan Angah berlainan dengan Along , sengaja menyakitkan hati Ayra yang ingin berlalu masuk ke dalam kereta kawannya .

" Hissh ! " rengus Qhayra lalu masuk ke dalam kereta Audi A8 milik Annisa yang daripada tadi sedia menunggu dirinya . Memang rutin Annisa mengambilnya .

" Assalammualaikum " ucap Annisa dan Lynn serentak sebaik sahaja Ayra melangkah masuk ke tempat duduk belakang . Ayra mengganguk perlahan .

" Waalaikummussalam , beruk - beruk kesayangan " jawab Ayra selamba .

" Hensemnya abang kembar kau weh ! " puji Lynn ketika melihat Along melambai Ayra sehingga bayangan kereta Annisa menghilang . Untung ada abang !

" Well , tengok la abang siapa ? " jawab Ayra selamba . Ketika ini kereta Annisa meluncur laju menuju ke sekolah yang tidak jauh dari rumah Ayra .

" Sebab nie aku tak nak puji abang kau .Puji abang , adik dia yang kembang " perli Annisa selamba di bahagian pemandu . Mata masih fokus memandang hadapan .

" Alah , kau jeles . Tapi kan aku rasa berdebar even dah empat tahun sekolah . Bila first day every year , mesti gemuruh , berdebar , semua laaa ! " balas Ayra .

" Betul tu ! Aku pun berdebar gila sampai keluar masuk tandas pagi tadi lima kali " ucap Lynn lalu melekapkan tapak tangannya di dada yang berdegup laju itu .

" Relaks la , perasaan tu sekejap jer " kata Annisa yang tampak tenang berbanding mereka berdua . Ayra mencebik menyampah . Ada sebab Annisa tenang semacam !

" Eleh ! Macam aku tak tahu yang kau excited nak jumpa crush nerd kau tu ha " kutuk Ayra selamba . Dia dah lama tahu Annisa menyimpan hati terhadap salah satu ahli Xmusic .

" Ayat baik sikit yer! " serentak Lynn dan Annisa bersuara . Ayra menjulingkan mata , maklumla diorang berdua peminat setia Xmusic . Mana boleh kutuk sikit Xmusic tu .

"Apa yang korang pandang sangat dekat Xmusic ? Aku tak nampak apa - apa yang menarik minat aku nak suka kat diorang " tanya Ayra pelik .

" Sebab kau tak suka nerd la , kau tak nampak apa yang menarik dekat diri diorang . Tapi serius kau tak nampak apa - apa yang menarik ? " tanya Lynn kembali .

" Satu pun tak nampak ! " jawab Ayra . Memang dirinya tak suka laki yang memakai cermin mata . Nerd ! Jadi dia tak pernah amik tahu tentang Xmusic itu .

" First , diorang ada rupa " beritahu Lynn .

" Rupa ? Kau nak kata diorang hensem ? Nerd doh hensem apa gitu " kutuk Ayra .

Annisa dan Lynn menghadiahkan Ayra jelingan tajam . Mengata crush diorang lagi siapa suruh . Belum tengok depan mata boleh la kata macam tu .

" Fine ! Sorry ! " sambung Ayra malas .

Nerd Itu Crush Aku  Where stories live. Discover now