73

12.9K 934 99
                                    

Dua minggu kemudian .

" Ayra ! " sergah Lynn dari arah belakang apabila melihat Ayra sedang termenung jauh . Annisa duduk di hadapan Ayra yang kelihatan agak rungsing .

" Aku tak ada mood la , Lynn " balas Ayra tidak terkejut dengan sergahan rakannya . Lynn mencebik lalu duduk bersebelahan Ayra . Dia dan Annisa berpandangan .

" Kau ada masalah ker ? Aku tengok dua minggu nie kau asyik lepak dengan kitaorang jer . Tak duty kat bilik Xmusic ker ? " tanya Annisa bertubi - tubi .

" Hurm . Tak ada pape . Aku stress dengan kerja sekolah math semalam " tipu Ayra . Padahal kerja sekolah semalam Adam yang siapkan untuknya . Hehe !

" Lah , muka kau mengalahkan ada masalah dengan Xmusic . Haha ! Rileks la Cikgu Zaiton tak masuk harinie " balas Lynn polos . Ayra di sebelah sudah pucat .

Ayra tergelak hambar .

" Cakap pasal Xmusic ern , aku dengar dari dua minggu lepas yang Adam macam gaduh dengan Xmusic . Kau as manager tak tahu pape ker ? " tanya Annisa lagi .

" Haah , aku pun dengar benda yang sama . Diorang tak datang training sama - sama . Ada problem ker , Ayra ? " sokong Lynn . Ayra menelan air liur payah .

" Aku sakit perut pula tiba - tiba , aku nak pergi tandas .... "

Bamm !

" Buta ker ?! " jerkah Naqif apabila Ayra melanggar dirinya yang sedang menatang laksa . Habis baju sekolahnya bercorak dengan kuah laksa .

Ayra terkaku . Malah , bukan Ayra sahaja namun semua yang berada di kantin ketika ini . Xmusic dikenali sangat sayangi Ayra tapi sekarang .

" Aku tak sengaja " jawab Ayra gagap lalu mendekati Naqif , ingin membersihkan kuah laksa pada baju Naqif namun jerkahan Naqif membuatkan dia terhenti .

Razif dan Zarif mengalihkan pandangan .

Eiman memejam mata seketika .

" Nak minta simpati ? Cari kat tempat lain , perempuan ! Bukan dekat sini dengan cara yang dah lapuk nie ! " marah Naqif lantang sambil diperhati oleh semua pelajar .

" Heyya , what's going on ? " celah Iela bersama Aina yang melangkah mendekati Ayra bersama Xmusic . Lynn dan Annisa berdiri sebelah Ayra .

" Aku tak sengaja , Naqif . Biar aku basuh . Kau pakai baju lain dulu yer " pujuk Ayra lembut . Tidak kesah dengan tengkingan dari Naqif . Salah dia !

Naqif mengapai cawan Ayra yang berisi milo ais lalu menuang pada baju kurung Ayra . Eiman memegang bahu Naqif , tanda ianya sudah melampau .

" Wow ! Ayra , you look so gorgeous ! " perli Aina sinis lalu ketawa bersama - sama pelajar perempuan yang lain . Ahli Xmusic yang lain hanya mendiamkan diri .

" Malukan la aku lagi ! Curah la lagi ! Nah ambil nie . Curah la weh ! Memang aku layak terima semua nie ! Memang aku sengaja langgar kau ! "

" Memang aku nak simpati kau la , taguna ! " ucap Ayra lantang dalam sendunya . Air mata yang ingin mengalir di tahan . Cawan Annisa digapai dan dihulur pada Naqif .

" Yes ! Aku buta ! Semuanya aku ! Semua kat sini tak puas hati dengan aku . Ha buat la sesuka hati kora ... "

Bush !

Seluruh tubuh Ayra penuh dengan tepung . Ayra memejam mata menerima segala hadiah ? Razif menoleh ke arah lain , tidak mahu melihat Ayra dibuli ?

Naqif menggengam penumbuk . Jelas dia dapat lihat titisan air mata Ayra . Zarif berlalu pergi tidak tahan melihat adengan di hadapan matanya .

Nerd Itu Crush Aku  Where stories live. Discover now