"Sayang"panggil Adam lembut dan sengaja menguatkan suaranya supaya junior mereka mendengar panggilan sayang terhadap Ayra.
Ayra sudah tersedak mendengar panggilan Adam.Junior mereka pula sudah jerit dekat belakang.Adam tersenyum melihat wajah Ayra yang bertukar merah.
'Ya Allah malunya!Adam salah makan ubat ke?Tahu la syok kat aku tapi jangan la tunjuk sangat HAHAHAHA!Habis la isnin nanti!'desis Ayra.
"Kau.."Belum sempat Ayra nak memarahi Adam tiba-tiba 3 orang junior mereka tadi datang ke meja Adam dan Ayra.Adam menayang muka dingin.
"Kau nak apa?"tanya Adam tegas memulakan perbualan.Tak akan datang sini tak ada sebab kan.Mesti ada udang disebalik mi.
'Bapak selamba Adam nie cakap dengan fans dia macam tu.Kalau aku sehabis baik ayat aku cakap dengan fans!'desis Ayra.
"Saya Sarah.Nak tanya Abang Adam dengan Ayra ada apa-apa ke?Sebab tadi kitaorang bertiga dengar Abang Adam panggil Ayra sayang " ucap Sarah.
2 orang lagi kawannya mengangguk tanda menyokong kata-kata Sarah.Adam masih tenang sudah menjangka pertanyaan tersebut.
'Suka hati mak bapak dia je panggil aku Ayra!Hello I'm your senior okey!Adam tu elok je panggil Abang Adam!Kalau aku lesing budak nie melekat ke dinding kang'
desis Ayra."Call her Kakak Ayra.Please respect her as your senior!Kalau aku ada hubungan dengan Ayra tak ada kena mengena dengan korang.Nak heboh pasal aku panggil Ayra sayang go on!"jawab Adam dingin.
Terkulat-kulat 3 orang itu mendengar jawapan dari Adam.Ayra pula mengambil tindakan untuk mendiamkan diri.Malas ambil kesah dengan junior mereka.
"Bukan girlfriend Abang Adam Kak Aina?"
tanya Sarah gugup apabila melihat renungan tajam Adam.Ayra merasa bimbang melihat renungan tajam Adam seperti gunung berapi akan meletup."Girlfriend aku dekat depan aku nie ha.So dah tahu kan.Itu yang jawapan korang nak so sila bla aku dengan 'girlfriend' tak selesa dengan kehadiran korang bertiga"
balas Adam tenang sambil merenung Ayra yang kebetulan merenung dirinya.Zupp!
'Aku tak salah dengar kan!WTH!Kenapa dia jawab macam tu!Wuargh!Umi tak nak sekolah isnin nanti!Warghhhhhh'desis Ayra.
3 junior mereka terkejut dengan jawapan Adam.Mereka terus keluar dari situ tanpa menunggu lebih lama.Ayra seperti ingin menangis mendengar jawapan Adam.
Ayra sepak kaki Adam yang berada di bawah meja.Berkerut wajah Adam menahan sakit akibat sepakan Ayra.
Belum sempat Ayra ingin mencubit Adam.Makanan yang mereka pesan sudah sampai.Hilang perasaan marah terhadap Adam apabila melihat makanan yang terhidang di hadapan mata.
"Wohoo!Misi bermula"kata Ayra riang lalu mengambil sepotong pizza diletakkan ke dalam pingganya.Adam menggeleng melihat emosi Ayra yang sering berubah.
"Adam cer rasa nie sedap"ucap Ayra dengan mulut yang penuh dengan makanan lalu menyuakan sepotong pizza pada mulut Adam.
Ayra yang bagai tersedar tindakannya.Cepat-cepat Ayra menurunkan tangannya.Tapi Adam lebih tangkas menggigit sedikit pizza tersebut.
"Erm sedap"balas Adam.Ayra menunjukkan thumbs up mendengar comment Adam terhadap pizza tersebut.
Mereka berdua menyambung makan.Setelah selesai makan dan membuat pembayaran.Mereka berdua melangkah keluar dari Pizza Hut lalu berjalan-jalan
di sekitar situ."Kenapa kau tak mesra dengan peminat kau?Ahli yang lain okey je mesra dengan peminat tapi kau tak.Tanpa diorang siapa la kau"tanya Ayra memulakan perbualan.
YOU ARE READING
Nerd Itu Crush Aku
RomanceP/s: Buku masih belum diedit . Sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan harap dimaafkan . Mengisahkan Xmusic yang menjadi idaman wanita!Apabila semua pelajar wanita meminati Xmusic tiba-tiba seorang pelajar wanita sahaja yang tidak meminati Xmusic. ...