" Iyer memang kau kena buang sekali "
Ayra terus duduk tegak menghadap Adam di sebelahnya . Ayra menekup mulut sendiri , menahan dari meluahkan perasaan amarahnya yang tertahan di hati .
" Adam ~ " perlahan Ayra memanggil .
" Apa ? ~ " sengaja Adam mengusik Ayra kembali dengan mendayukan suaranya .
" Weh aku serius nie ! " marah Ayra .
" Dosa , dosa " tegur Adam tegas .
Ayra melepaskan keluhan berat . Nak digoncang lengan orang sebelah , ada yang tidur hospital malam nie . Tapi lagi parah kalau kena buang sekolah , kan ?
" Apa aku nak bagitau umi baba nanti ? " balas Ayra sebak mengenangkan dirinya yang akan dimarahi oleh keluarganya . Adam menjeling sekilas isterinya yang duduk di sebelah . Amboi muncung dia !
" Kau kata dulu , mak saudara kau owner sekolah tuh . Jadi kenapa kau nak risau sangat ? " jawab Adam kembali bertanya kepada Ayra yang tak senang duduk itu .
" Tak adil untuk pelajar lain , kalau aku sekolah lagi dekat situ . Lepastu , mesti sekarang umi baba dah dapat tahu pasal kita balik ... "
Umi is calling ...
Ayra dan Adam berpandangan antara satu sama lain . Ayra menelan liur berkali - kali . Dahi sudah basah dengan peluh . Adam menahan tawa melihat gelagat Ayra .
" Adam , macam mana nie ?! " desak Ayra .
" Angkat jer lah " kata Adam lembut .
" Tapi , nanti umi mengaum macam mana ? " balas Ayra kembali . Jari digigit .
" Kalau umi mengaum , maksudnya umi guna kad bank maybank lah " jawab Adam selamba . Ayra pulas telinga Adam geram , dia mengata mak mertua sendiri .
" Angkat , letak kat telinga aku " arah Adam akhirnya . Dengan semangat yang ada Ayra menekan punat hijau untuk menjawab panggilan dari umi tersayang .
Assalammualaikum , umi . Adam nie .
Ayra disebelah meletak telapak tangannya ke dada . Adam menjulingkan mata melihat Ayra yang pula gelabah mengalahkan dirinya . Hailah isteri , nasib lah kahwin dengan budak nie .
Waalaikummussalam , kamu berdua dekat mana tuh ?
Otw balik ke kondo , umi
Apa jadi nie , Adam ?
Ayra menjongket kening kepada Adam , ingin tahu isi perbualan antara Adam dan uminya . Adam mengendahkan Ayra , dan fokus pada pemanduannya .
Maafkan Adam , umi . Semua salah adam , Ayra tak tahu apa - apa . Adam akan jelaskan semuanya , bila Adam dah sampai rumah nanti yer umi ?
Yelah , kamu buat mesti ada sebab . Umi tak marah , umi dengan baba terkejut jer dapat call dari mak saudara kamu nie ha . Hati - hati bawak kereta tuh .
Baik umi , kirim salam dekat baba .
Adam mematikan panggilan .
Dia membelok masuk ke dalam ruang tempat letak kereta . Diikuti empat biji lagi kereta Xmusic dibelakangnya . Ayra mencucuk lengan Adam setalah Adam selamat memakir kereta .
YOU ARE READING
Nerd Itu Crush Aku
RomanceP/s: Buku masih belum diedit . Sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan harap dimaafkan . Mengisahkan Xmusic yang menjadi idaman wanita!Apabila semua pelajar wanita meminati Xmusic tiba-tiba seorang pelajar wanita sahaja yang tidak meminati Xmusic. ...