Chapter 9

2.4K 86 3
                                    

#TheHiddenSumandak

Chapter 9

Blaire

Semua sudah saya plan seperti apa yang saya nampak dari MR.GOOGLE cara untuk propose sumandak. Tidak sabar betul saya mau tinguk reaksi si Keira macam mana. Memang saya rasa she’s the oned labah and I can’t deny anymore. Dia saja bikin kabak-kabak ginawo saya selalu, biarlah saya propose dulu sama dia then I’ll tell my parents about it. Mustahil labah dorang tidak setuju kan? Si Keira lagilah kan? Hmm…Punya tidak sabar saya mau propose dia ni.

Saya tinguk tu dua kotak kecil yang berampai di atas meja. Satu kotak kecil dan dalam dia ada isi cincin emas putih, simple saja bah dulu. Sempat lagi saya tulis nama kami dua di cincin tu. Then kotak kedua tu, saya beli masa di Kudat hari tu. Gelang tangan simple ja macam tali-tali tapi boleh tulis nama kami dua ni. Di gelang tu saya suruh orang tu buat “B💕K” yang melambangkan nama kami dua orang. 💘💘

“Uii Bro, happy juga ko sana. Apa sudah ni yang jadi?”-Boyd

“Hmm Perlukah saya bagitau ko sekarang? Hmm Nanti-nanti saja lah k Bro. I gotta go now.” Sy bilang terus cepat-cepat saya kasi masuk tu kotak di poket jaket saya.

“Hmm yalah tu, hati-hati bawa motor saya.”-Boyd

Sindiran tu bah..hahaha💢💢💣

“Okay bro, jangan risau. Saya kasi full juga tu minyak ko. Hahah” Sy bilang terus keluar pigi destinasi yang hendak dituju. 💑💒💞
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
“Sorry dear for always being late again. Saya gf paling jahat kan.” Dia bilang tiba-tiba, masa tu, saya tunggu dia dekat tu panggung wayang sudah ni. Kami baru mau tinguk tu movie cinta-cinta, entah apa sudah tajuk dia..Tapi memang romantic habis lah. Sy sudah beli sedia popcorn sama minuman untuk kami dua.

“It’s Okay bah baby, belum pun mula lagi.” Saya bilang selamba, persamaan kami dua ni kan, kami tidak suka ketinggalan part movie walaupun satu saat pun. Aisehmen. Kami suka tinguk dari awal sampai habis bah. Lepas ja sesi pujuk memujuk tu kan. Kami pun masuk lah dalam panggung wayang tu. Memang feel habis lah wayang tu, lagi-lagi ada romantic scene. Then saya terbayang ni, saya sama Keira belum pernah lagi berkiss. Hahaha lol, tapi kan.. Saya pun namau juga bah terburu-buru, cukuplah holding hand dulu kan. Masa tinguk movie tu kan, saya nampak muka si Keira yang memang macam cacing kepanasan bah. Entahlah napa sejak beberapa hari ni kan, macam ada moody sikit ni perangai dia. Period kali bah kan?

Habis saja movie tu, terus kami singah sana upperstar oder lamb chop sama orange juice. Keira oder juga 1 slice of cheese cake, kami pun share labah kan, macam romantic lah sangat konon. Walaupun saya tidak berapa suka makan cheese, gtapi demi si Keira, saya belajar banyak benda favourite dia supaya saya bole adapt sama life dia nanti.👀👀😃😛

“Baby, ko okay kah juga?” Saya tanya si keira sebab macam gatal betul ni mulut saya dari tadi lagi bah mau menanya ar. Adesss sandi juga tau. Takkan labah dia merajuk sama saya kan padahal saya langsung tiada buat salah apa-apa sama dia plus kalo dia period? Matai bertaburan kali tu daging sana lantai. Hahah palis!

“Okay bah juga saya ni dear. Napa macam tidak okay kah saya?” Dia bilang sambil merenung mata saya dengan tajam. Super Lol!

“Hmm tiadalah manatau baby ada mau share apa-apa yang important kan.” Saya bilang selamba. Lama ni kami krik-krik, last-last saya mau juga bah kan kasi tunai hajat saya untuk propose sama dia.

“Baby…” Saya panggil dia dengan suara yang harap-harap boleh kasi melt dia.

“Napa dear? Mau bertabiat sudahkah?” –Keira

The Hidden SumandakWhere stories live. Discover now