Chapter 21

1.6K 63 3
                                    

#TheHiddenSumandak

Chapter 21

KEIRA P.O.V

3 Months Later…

Blaire sama saya lost contact. Yes, totally kami lost contact. The main problem kan, saya langsung tidak dapat contact dia sama ada via watsapp, phone call or anything including facebook. Last mesej dia, yang di Facebook hari itulah. I don’t know what the real problem it is, takkan dia block number saya kan? And suprisingnya, Boyd also did not know anything about Blaire.

What happen with him? Adakah ini dikira dia sudah kasih tinggal saya tapi kami belum declare mau break pun. Mau tanya si Boyd pun, dia lagilah tidak tau sebab si Blaire pun tidak pernah contact dia sudah sejak engagement dia hari tu.

One thing that he always mentioned to me “Be faith and remember that no matter what, I will always love you.” Yes, sometimes saya rasa macam fed up sudah mau tunggu dia, saya totally blurh sampaikan saya hampir-hampir kena kemurungan pasal dia saja. Betul lah orang bilang, love can make you crazy sometimes. Nasib lah I had a friend that always stay beside me no matter what happen.

Yes..Randy..;) :)

He never leave me but he’s the one yang buat saya rasa macam mana mau bernafas balik. Walaupun automatic kita memang pandai bernafas but this one ada beza sikit, macam ko bernafas lepas terhidu kentut. 😯 Tapi malangnya, sikap dia yang terlampau ambil berat tu buat saya rasa rimas dan macam makin lama saya muak nampak muka dia. Tulah saya bilang, macam baru ko bernafas daripada tutup hidung selepas terhidu tu bau kentut. Walaupun orang bilang, cinta tu umpama kentut, ko tidak boleh nampak tapi ko boleh rasa. Ya meh?

“Keira, you must have lunch. Nah, I got something for you, pizza.”-Randy

“Thanks Randy. But I don’t think that I can eat now, hilang selera saya.”-Me

“Keira, for how long? Sampai kapan lagi kamu ngak mau makan?’-Randy

“Randy, saya mau sendirian aja. Nanti aja saya makan pizzanya. Benar, saya ngak punya selera.”-Me

“One thing that you should now Keira, I baked that pizza in the early of morning just because of you. Napa susah amat untuk kamu menghargai apa yang udah aku lakukan sama kamu? Jangan kerana masalah itu aja, kamu tu ngak mau makan langsung. Aku capek (penat) lihat kamu kaiya gini, sampai kapan kamu harus gini Keira?”-Randy dengan suaranya yang amat tinggi sikit, makin mendatar.

‘Kalau kamu rasa keberatan, mandingan (lebih baik) kamu ngak usah peduli sama saya. Ya, itu terpulang sama saya, kalau mahu makan atau ngak. Saya ngak pernah menyuruh kamu untuk memerhatikan saya, saya boleh jaga diri sendiri. Kamu boleh pergi Randy.”- Saya akhirnya melepaskan segala luahan yang lama sudah terpendam, bagus lagi kasih lepas bah kan, daripada bertagar (Berkarat) nanti?

“Kamu tu keras kepala banget ya Keira sama selfish. Kamu tu ngak pernah memikirkan perasaan orang yang ada di sekelilingi kamu. Jadi kalau cowo kamu ngak timbul-timbul sampai dua tahun atau lebih, kamu masih mau kaiya gini? Atau jangan-jangan dia udah bernikah sama cewek lain.”-Randy

“Cukup Randy! Kamu tu udah keterlaluan mahu menuduh Blaire Kaiya gitu. Pergi kamu dan ngak usah pedulikan saya. Pergi!”-keira

“Okay kalau itu maunya kamu, aku pergi dan ngak akan carikan kamu lagi.”-Randy

“Iya pergi aja kamu, saya ngak mau melihat muka kamu lagi.”-Me

Bila saya pusing balik, Randy betul-betul pergi tanpa berpaling lagi. Sakit juga hati dan rasa bersalah juga saya buat Randy macam tu. Tapi saya perlu kuat, ya cinta saya terhadap Blaire perlu kuat. Saya mesti percaya apa yang pernah dia janji sama saya dulu. Ayat-ayat yang dia cakap masih lagi bermain di otak saya, balik-balik kena playback ni.

The Hidden SumandakWhere stories live. Discover now