Chapter 24

1.8K 61 1
                                    

#TheHiddenSumandak

Chapter 24

KEIRA P.O.V

"Breaking someone's trust is like crumpling up a perfect piece of paper. You can smooth it over but it's never going to be the same again."

Hati saya betul-betul sakit, macam kena cucuk2 jarum. Jantung saya pun macam tidak stabil sudah dia pun beat, macam saya rasa separuh jiwa saya hilang. Ibarat ko minum kupi tawar atau Milo tawar yang tidak cukup gula & terlampau cair. Begitulah perasaan saya tu.

Betullah apa yang orang bilang, kita tidak boleh terlampau percaya sama seseorang. Senang untuk dorang kasi cair hati ko bila kena janji bermacam-macam perkataan yang manis-manis macam tu coklat. Tapi hasil dia? Ibarat ko makan terlampau banyak coklat sampai ko rasa semua jenis minuman tu tawar sudah.

Why Blaire? Saya betul2 kecewa sama dia, saya fikir dialah lelaki yang betul2 bagus untuk saya. Kami sudah janji yang tidak akan ada secret between us. Sampaikan saya jarakkan persahabatan saya sama Randy gara2 mau jaga hati dia biarpun sebenarnya saya tidak pernah curang sama dia.

Why Blaire? Napa dia tidak pernah kotakan janji dia? Dia tidak ada waktu saya konvo, itu saya maafkan. But now? Dia betul2 tiada di hari penting saya, semua janji palsu saja!

I hate him and I promise to myself that I will not trust any guys including him. He's such a liar!!!! I hate him so much.

"Arggghhhhhhhhh!!!!! Huhuhuhuhu..." Tidak sedar saya buang semua barang2 yang dia pernah bagi saya. Sampai gelang tu berkecai sampai terputus2 ni...Cincin tu pun saya buang saja. Tiba-tiba....

"Tuk!!Tuk!Tukkk!!"

Berkali-kali pintu saya kena ketuk tapi saya langsung tidak hirau. Walaupun saya tau yang itu kaka Aley yang ketuk. Saya perlukan space, I need to forget everything about him.

"Arghhhhh!!!!!! Keluarrr ko dari kepala saya! Dasar lelaki si**!" Saya tidak kisah sudah perkataan apa sudah yang keluar dari mulut saya. Sebab saya betul-betul kecewa & geram dengan apa saja yang baru berlaku sama saya.

Saya tidak sedar yang saya nangis2 sampai tertidur di katil. Penat juga rasanya nangis, macam penat segala otak & badan2 ko pun tenaga pasal nangis saja.
------------------------------------------------
2 weeks later....

Hayley & Dexter Engagement's day!

Finally, kaka Aley & Dexter sudah bertunang. I'm really happy for her sebab finally dia dapat sama-sama lelaki yang betul2 sayang dia & sanggup buat apa saja untuk sama2 dia.

Ramai kawan kaka dari oversea dan satu uni dia datang, begitu juga family side daddy si Dexter, ramai yang sanggup datang dari German untuk tinguk si Aley & Dexter tunang. Family side mummy pun ramai yang datang, begitu juga family side daddy.

Semua yang saya dengar family side daddy, everything talked about business. Ada jugala suara sumbang yang saya dengar pasal kahwin campur tapi mungkin ramai juga family yang sudah kahwin campur, so kurang sikit sudah lah suara sumbang tu. Masa tunang si Aley, saya sibuk tolong2 dia layan tetamu, sebab ramai juga kazen kami datang. Dorang uncle Paul sama anak2 dia pun ada, besar2 dan lawa2 sudah kazen saya.

"Kirut, sini dulu bah..." Mummy lambai2 saya yang baru kasi keluar stok tuhau dari dapur, kami ada singah Tambunan hari tu, ngam2 pigi ranau, so alang2 round ja keningau pigi Tambunan. Dorang uncle Paul lah tu yang bawa jalan2.

"Hmm napa mummy?" Hairan saya kena panggil terus tinguk2 lagi tu anty2 di sebelah dia, mungkin kawan2 dia labah mengkali tu.

"Nah ko kenal lagi d anty Marry?" Mummy bilang then saya tinguk tu anty, bolehla macam familiar juga ni. Tapi saya lupa sudah di mana saya pernah nampak.

The Hidden SumandakWhere stories live. Discover now