Chapter 25

1.8K 73 0
                                    

#TheHiddenSumandak

CHAPTER 25

BLAIRE P.O.V

Lepas habis master, saya kena offer uni tu untuk jadi lecturer di sana. Mula2 sy tolak tapi macam alang-alang kan, bagus saya sambung saja. Lagi pula, saya memang continue ni PhD dalam bidang yang sama jugalah di Uni yang sama. Tapi kebaikan PhD ni, ko boleh kerja then boleh sambil-sambil buat segala thesis. Orang bilang relax saja tapi mau tau juga proses dia bikin penat plus mo kena tunggu sama ada viva kena terima or reject lagi.

Hidup saya ni masi juga solo-solo, banyak juga sumandak yang mau saya. Tapi kamu pun tau bah kan, apa alasan saya untuk stay single. Yeah, I still hoping that Keira will be mine. Walaupun sy cuma mampu stalk instagram si Keira, sebab fake kan insta saya. Lagi satu, saya rasa si Keira tukar number sudah sebab sy kol dia guna private number pun tidak boleh sudah. Tiba-tiba orang lain yang sambut. So lol!

FYI, saya sekarang sewa rumah sama si Arang & the other dudes. Bah malas mau mention, nanti pening kamurang mau ingat tu watak-watak nanti kan.😚☺Lagi pula dorang semua ni jajal bei, suka pigi clubbing. Berbeza pula sama saya yang suka duduk rumah saja sambil layan movie, running man ka & apa-apa sajalah yang bikin senang hati. Tapi hairan, keputusan dorang housemates saya ni daebakk walaupun perangai dorang begitu. Nah, jangan Kama judge orang ar. Haha

Ada hari tu, si Arang bawa pulang sumandak juga. Yang bikin panasnya, boleh-boleh tu perempuan tersesat masuk bilik saya. Sudah tu, pakai underwear saja bah, astaga saya bilang...Nasib iman saya kuat oh, ni adik pun berabis saya control supaya dia tidak terbangun walaupun ada tanda sudah mau terkejut sikit. Dasar 🍌🌽🍆😤😤😤

"Hey Darling...!"-Chix

Punya kagagang (terkejut) saya tiba2 ada suara perempuan di sebelah saya, sudahla masa tu baru saya mau tidur. Nah nasib tidak keluar suara ayu saya bah.

"Hey...what are you doing here? Get out from my room." Saya yang memang pakai boxer saja time tu terus halau tu perempuan keluar. Nah macam ketakutan bah tu perempuan nampak muka ganas saya terus sampaikan si Arang pun boleh keluar dari bilik with another chix okay.

"Hey dude, what's wrong?" Si Arang tanya.

"Ask her for what happen."-Sy bilang tegas, saya tidak kisah bah dorang mau bawa perempuan, tapi jangan juga ganggu privacy sy kan. Iskkk...

"I'm so sorry, I thought it was Clark. Sorry to say this, are you gay?"-Perempuan

Silaka! Orang marah terus kena cakap gay lah kunun. Puii

"Cmon dude. Don't be too harsh...Oh ya, Kristy...Over there, you can find Clark. So, everything okay now?"-Arang

Okay, settle sudahka tu begini? Hmm ya maybe KO juga ni terlampau panas baran Blaire. Aishhh...

"Okay." Sy bilang terus masuk bilik then kunci pintu. Saya juga bah kan, xpandai kunci pintu.

Oh thanks God! Iman saya masih lagi kuat.

Lepas saja peristiwa tu, dorang si Arang jarang sudah bawa balik perempuan pigi rumah. So okay sikit sudahlah privasi kan. Tapi rasa bersalah pula saya sebab jarang sudah kami bertegur sapa. Takkan dorang marah saya ni....Sebab macam angin saja bah saya selalu kena buat dalam rumah. Hampir berminggu2 dorang gitu, lepas tu sy yang pigi tegur si Arang.

"Hey dude.." Sy bilang terus kena tinguk saja. OK baiklah....

"Dude..." Saya panggil lagi terus dorang tidak layan saya. Iskk macam budak2, pandai merajuk juga pula ni negro sama orang Jipun.

"Hey guys, I'm sorry okay. I know that you guys angry with me but please don't do me like this. I feel awkward." Sy bilang terus masih lagi krik2...

The Hidden SumandakWhere stories live. Discover now