OMGMH 10

5.5K 273 4
                                    

"Ya Allah permudahkanlah urusan aku harini."

Dup dap dup dap... Jantung aku berdegup laju. Harini merupakan hari peperiksaan awal tahun bagi sekolah aku! Rasa macam ambik SPM!! Bila fikirkan SPM jadi stress pulak.

"Pengumuman semua form 5 yang mengambil peperiksaan pada pagi ini sila bergerak ke dewan Shah Pekan dengan kadar segera"

"Ulangan, semua form 5 yang mengambil peperiksaan pada pagi ini sila bergerak ke dewan Shah dengan kadar segera." Kata pengawas yang bertugas.

"Iman jom lah pergi dewan nanti lambat pulak."

"Ha ye tunggu kejap Farah." Aku menghabiskan roti yang berada di dalam genggaman aku dengan cepat.Aleya sudah berada di dewan, dia kata dia kena susun meja kerusi untuk peperiksaan.Kesian Aleya hahahaha! Tabahlah wahai kakak exco kita!

Saat aku ingin melangkah pergi -

"Kakak Iman! Tunggu sekejap!" Jerit seorang junior.Form 2 mungkin?

Aku berhentikan kakiku lalu aku tanya budak Nasha ni dia nak apa?

" Ha Nasha nak apa?"

"Haaa ni ada orang bagi dekat akak"! Kata Nasha dengan keadaan termengah mengah.Mana tak penatnya dia kejar aku dari tingkat atas!

Nasha menghulurkan sekuntum bunga rose serta coklat kitkat.

Wuik! Siapa pulak bagi aku nih!

"Puyoooo! Kau ada SA lah Iman!"

"Ha Farah? Apa benda SA tu?"

"Kau ni kuno lah Iman SA tu Secret Admirer lah!"

"Laaaa! Lain kali cakap jelah Secret Admirer tak yah arh main singkat singkatkan perkataan,kau ingat aku faham?" Jelingan jerung aku bagi kat Farah. Padan muka hang kicap!

"Hehehehe, mari bagi aku tengok!" Laju je tangan si kicap ni ambil bunga rose dengan kitkat dari tangan aku.Hei hei tuannya tak baca lagi tau ucapan 'SA' tuh!


"Terima kasih kerana hadir dalam hidupku sesungguhnya Allah telah mempertemukan kita. Jika ada jodoh,mungkin kita akan berjumpa dan awak akan kenal siapa saya."

- your Prince Charming .

"Puyiooooo Iman, jiwang betul mamat ni macam kau lah!" salehe betul Farah ni ketuk dengan  botol kicap baru tau!

"Eh eh aku pulak!" Ngeh siapa lah yang minat kat aku ni? Jodoh? Erkkkk bukan aku kena bertunang dengan si mamat loji tu ke? Alah Iman baru bertunang belum khawin lagi! Ok nampaknya 'SA' aku tu ada peluang. Mueheheheh. Gatainya hang Iman!


"Thanks ye nasha!"

"No problem la!"

Hehe harap kau suka apa yang aku bagi tu Iman!

•••

Aku dan Farah melangkah masuk ke dalam dewan. Mata aku tertancap ke arah kawan kawan aku. Fuh tenang tengok muka kawan kawan aku ni perasaan yang sama masa aku mula mula mengenali Aishah. Hahahha sahabat yang amat disayangi!

Mata aku beralih ke arah seorang pengawas siapa lagi kalau bukan Adam. Haihh yang dia renung aku macam nak makan aku pulak ni kenapa syeram aii tau!

Aku membuat reaksi seakan akan ingin memberitahu dia 'kau dah kenapa'. Dia hanya pandang aku lalu mengalihkan pandangannya ke arah depan. Baru aku perasan  hanya beberapa selang barisan je kedudukan kami berdua. Ayat Aleya aku ingat balik -
'Kalau jodoh tak ke mana'

OMG! Mr. HeadprefectWhere stories live. Discover now