OMGMH 23

4.5K 279 43
                                    


"Cuz you my apple to my pie"

"Assalamualaikum adik adik."

"Waalaikumussalam!"

"Pada pagi ini kita akan buat jungle tracking. Diminta ketua kumpulan datang ke hadapan untuk mengambil barang amanah dan peta untuk jungle tracking nanti."

Mataku beralih ke arah Adam. Sape lagi kalau bukan ketua kumpulan? Dah nama headprefect sah sah lah dia jadi ketua kumpulan. Nak harapkan aku haih payoh haih! Si Izuan tu pulak merangkap PA dia. Ceh dalam hutan ni pon ada main PA PA jugak hea ? Pigidah!

"Barang amanah ini perlu dijaga sebaik mungkin. Hari terakhir kamu semua berada di sini barang ini akan berguna." Terang Abang Afiq.

Semua kumpulan sudah dapat barang masing masing. Figura Farhan kelihatan seperti fuhh tak dapat diungkapkan. Memang patut cikgu pilih dia jadi headprefect tengoklah bertanggungjawab,berdisiplin,amanah,ada rupa , kayaaaa  tak ke prefect gituh?

Sekali pandangan dari sang singa menerjah pandangan  sang singa betina. Alemek hati berdegup degap dengan laju. Bagaikan tak boleh bernafas dengan teratur. Membuatkan si hati tak keruan jadinya. Mata hazel tu mata yang agak bahaya! Mata yang boleh membuat hatiku berdegup degap dengan sendirinya.

Dengan kelajuan cheetah berlari ku alihkan pandangan ke arah Farah. Farah memandang aku dengan terkebil kebil. Dah kenapa Iman ni? Pucat semacam aku tengok.

"Iman kau ok tak nih?"

"Ha erk okay okay."

"Diminta group satu berbaris!" Jerit Kak Mira.

"Jomlah Farah kita pergi berbaris ajak sekali Aiman tu sian dia sorang sorang dah la dia sorang je junior kita." Haih Aiman atau dikenali Aiman Nasuha. Pemalu orangnya. Sian dia sorang je junior dalam group kitaorang. Nak harapkan si Ellie dengan si Syasya tu hewah alemek budak tu kena buli pulak dengan dua ekor pontianak tu!

"Aiman! Sini join hakak hakak gojes ni" usik Farah.

Aiman berjalan perlahan lahan ke arah kami. Dia tersenyum manis kepada kami.

"Ha Aiman tak yah malu malu dengan akak senior awok ni."kataku sambil mempautkan bahunya.

"Yelah kak. Akak ni student baru kan? Yelah tahun lepas lepas tak pernah nampak pon akak ni"

"Haah akak baru lagi kat sekolah ni. Alhamdulillah akak dikurniakan kawan kawan yang baik." Dan dikurniakan seorang tunang yang baik. Kata kata itu hanya terluah di dalam hati ini. Gila kah, nak cakap aku ni ada tunang lagi lagi kalau aku bagitau sape tunang aku tu!

"Tulah, saya sekolah sini dah 3 tahun pon tak lah famous macam akak. Nak tahu tak akak dengan Abang Adam kan sweet sangat! Aritu kecoh sangat pasal akak dengan Abang Adam pasai Abang Adam tu dia tak rapat sangat dengan perempuan , dia asyik dengan kawan baik dia tu Abang Izuan tu" Terang Aiman dengan bersungguh sungguh.

Alemek budak ni panggil tunang aku abang lak! Aii ni jeles ni jeles!

"Hahaha mana ada famous. Biasa biasa je. Alah akak dengan abang headprefect kamu tu bukan ada apa apa pon dia tu suka cari pasal! Benci tau tak!"

OMG! Mr. HeadprefectWhere stories live. Discover now