PART 4

262 19 1
                                    

~KRINGGGGG~

Bunyi loceng itu menandakan bahawa bermulanya  sudah waktu rehat bagi semua pelajar.Di sebuah kelas iaitu kelas 5 terdapat seorang lelaki yang sedang menunggu kehadiran seseorang sewaktu rehat.Kelas 5 ialah kelas senior yang merupakan tahun akhir untuk pelajar yang berada di tahun akhir persekolahan.Di kelas itu terdapat seorang pelajar yang bernama Park Jinyoung yang selalu berkawan rapat bersama seorang junior yang bernama Kim Hyemin. Mereka merupakan kawan yang sangat rapat, sehinggakan ada di antara mereka berkata mereka sedang erat menjalin hubungan cinta.Beberapa minit kemudian dia melihat gerangan yang ditunggunya masuk ke kelas tersebut


"Hyemin, kau bawa  apa tu?? Aku  nak tolong boleh tak?".pinta Jinyoung tatkala melihat Hyemin membawa barangan masuk ke kelasnya

"Jinyoung nak tolong?? Boleh! ".balas Hyemin lalu letakkan segala barangan ke atas meja Jinyoung.. Walaupun mereka tidak sebaya. Entah kenapa Hyemin berasa selesa berkawan dengan Jinyoung, Hyemin suka berkawan dengan Jinyoung Mungkin kerana cara pemikiran Jinyoung  yang nampak jauh lebih matang dari usianya membuatkan dirinya berasa nyaman dan selamat

"Aku kena melukis, tadi miss Kyunjin suruh lukis muka orang yang tersayang, lagipun kau tahu kan yang aku  tak ade omma dengan appa"kata Hyemin dengan nada yang begitu rendah.sehingga hampir tidak dapat didengar oleh Jinyoung.

"Hish,kenapa cakap macam tu, tak semestinya orang yang kita sayang tu mesti omma dan appa ramai lagi yang boleh kita sayangi dan kita akan disayangi"kata Jinyoung dengan memberi semangat kepada Hyemin. Dia tahu gadis itu kekurangan kasih sayang, tapi dia mempunyai semangat yang kental dan berdisplin. Tidak seperti orang lain yang mempunyai omma dan appa tapi tidak menghargai.

"Kau sayang aku tak? "Terpancul soalan sebegitu dari mulut Hyemin secara tiba tiba.Jinyoung hanya berdiam sebentar

"Jinyoung ? Rasanya Hyemin tak bercakap dengan dinding kan? .

"Ye... Ye... Hyemin, Hyemin cakap apa tadi.." Balas Jinyoung

"Hish apa  kau  ni..ni lah aku  malas nak ulang ni..!! ".marah Hyemin yang seperti merajuk dan menarik mukanya.

"Cantik sangat la tu sampai tarik muka sampai macam tu sekali.. Ye, aku  sayangkan kau ".ujar Jinyoung

"kalau kau  sayangkan aku ,kau anggap aku  seorang apa?? ".tanya Hyemin lagi.. Lidah Jinyoung hanya terkedu sungguh dia tidak sangka soalan itu akan ditanyakan oleh Hyemin seorang yang dia amat menyayangi lebih dari dirinya.

". Sebenarnya....a..aku.. "Tergagap Jinyoung dibuatnya.

"Orang cakap kita ada something antara kita..aku nak clear benda tu..so aku nak tahu kau  anggap aku  ni apa? Kawan? Adik? Eh adik lagi lah tak mungkin kan... Teman tapi mesra?? Atau lebih dari kawan?".bertubi tubi soalan dari Hyemin untuk Jinyoung. Jinyoung bertambah cemas.fikiranya celaru... Tapi dia tahu.Hyemin mesti tahu apa yang dipendamnya selama ini. akhirnya Jinyoung  nekad untuk berani kan diri untuk bersuara.

"Aku bukan sukakan  kau ..tapi aku dah cintakan kau"sekali nafas Jinyoung berkata

"Apa Maksud kau  yang....".ayat Hyemin tidak dapat dihabiskan lalu dipotong oleh Jinyoung .Dengan itu kedengaran Jinyoung berkata dengan penuh serious

"Kim Hyemin lets move to another chapter"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"AHHHHHHHHHHHHH".

"OI  KAU OKEY TAK?? OI BANGUN BANGUN".kata Su Hee sambil menggoncangkan tubuh milik Hyemin yang tertidur  di atas sofa..

"Su hee aku mimpi ke tadi?Aku dekat mana sekarang??".soal Hyemin yang masih lagi keliru dengan situasinya sekarang.

"Kita dekat rumah Papa lah ,Takkan dekat shopping mall kot. Yang kau apahal tidur sampai terjerit jerit macam orang hilang suami ni.".ujar Su hee.

"Apa yang terjadi sebenarnya ni?."tanya Hyemin lagi..

"La kau lupa ke? Tadi kan kita hantar papa pergi airport, lepastu kita singgah restoran untuk makan.habis makan kita balik. Dan kau tertidur dalam kereta waktu dalam perjalanan balik.Tu la mimpi apa entah sampai macam ni sekali."dengan panjang lebar Su hee menerangkan kepada Hyemin.

"Kalau aku tertidur dalam kereta..Su hee, siapa yang angkat aku masuk rumah? ".soal Hyemin, kerana mendapati dirinya berada diatas sofa. Bukannya didalam kereta lagi.

"Kau rasa? "

"Kau kan Su hee ".dengan acuh tak acuh Hyemin menjawab

"Eee gila kau..memang tak lah  aku nak angkat kau.kau kalau jatuh atas tikus, tikus pun jadi lempeng".cebik Su hee.

"Dah tu?"

"Jinyoung la yang angkat engkau".dengan selamba Su hee menjawab.

"WHATTTTTTTTT!!!!! ".Dengan separuh jerit Hyemin menjerit.Dia sungguh tidak percaya dengan apa yang dikatakan oleh kawannya.

"OI OI KAU DAH KENAPA TERJERIT JERIT NIH.!. SELAMAT DIORANG TAK ADE  DEKAT RUMAH!!. .marah Su Hee lalu membaling Kusyen tepat ke arah muka Hyemin.

"Wei diorang pergi mana? "soal Hyemin yang dalam kesakitan akibat di baling kusyen itu

"Diorang pergi JYP ENT. sebab nak uruskan apa yang penting dekat sana. Dah pergi mandi, aku nak pergi dapur nak siapkan makan malam untuk diorang ,nanti diorang balik, tak ade makanan pula untuk diorang makan, kesian Mark aku.. ".kata Su Hee tersipu malu mengenangkan Mark

"Banyak la kau punya Mark."Kali ini giliran Hyemin pulak untuk membaling kusyen kearah Su Hee. Tetapi berjaya ditepis oleh Su hee.

"Eleh jeles la tu.. Aku dapat Mark.. Kau dapat siapa?? Sorang pun tak nak, dah la garang macam harimau".balas Su hee lalu menjelir kan lidah..

"Kurang asam punya kawan siap kau,kau tunggu  aku dapat kau. ".mulalah aksi kejar bekejaran seperti budak  umur 5 tahun antara mereka dan bunyi tawa antara mereka di dalam rumah itu.

~TO BE CONTINUED

~VOTE N COMMENT

[C]MY LOVELYWhere stories live. Discover now