PART 18

221 12 23
                                    

"Sebenar sebab kita berpisah sebab aku terpaksa tinggalkan kau .. "Perlahan Jinyoung ungkap ..

"Kau  nak pergi mana?? " semakin deras air mata Hyemin . Dia tidak sangka orang yang dia sayang akan tinggalkannya akhirnya .

"Seoul, aku  tak duduk sini  dah lepas ni"..

"Jadi betul lah.. Selama ni.. Diorang cakap yang kau  nak pindah  Seoul.. Habis aku ??? Aku  sayangkan kau ... Why kau  nak tinggalkan aku dekat sini !!!wae?!!!"tanya Hyemin tatkala amarahnya meningkat naik  sambil memukul badan Jinyoung. Jinyoung hanya membiarkan badannya dipukul, jangan kata Hyemin yang sakit.. Dirinya  juga  turut sakit untuk menyebut perkataan putus..

"Kau nak pergi sangat kan.. Ni ada buku untuk aku "Kata Hyemin lalu mengambil buku yang jatuh ke tanah itu tadi .

"Buku? "

"Dua bulan lepas.. aku hampir kehilangan nyawa sebab nak belikan kau  buku ni.. Tanda sayang aku  pada kau .  Kau ambil la buku ni tanda perpisahan kita.. "arah  Hyemin lalu memberikan buku yang disebutnya.Jinyoung melihat buku tersebut..Akhirnya  Air mata yang ditanamnya  mengalir keluar tatkala melihat  buku itu yang merupakan  komik kegemaranya... Terharu dirinya tatkala Hyemin membeli untuk dirinya.. Buku ini juga agak mahal dan susah untuk didapati  disetiap kedai buku.

"Aku nak bagi sesuatu "ujar Jinyoung lalu menghulurkan kotak berwarna merah..

"Apa ni?? "Tanya Hyemin lalu membuka kotak tersebut. Terlihat dua utas rantai berpasangan. Hyemin melihat rantai tersebut. Rantai itu terukir nama mereka berdua.

                   P. J. Y
                     ♡
                   K. H.
           
                      
"Kau  ambil satu, aku  ambil satu, dengan cara ni.. kau  tak akan lupakan aku  "arah Jinyoung.Hyemin hanya diam seribu bahasa.Hyemin hanya memerhati setiap ukiran huruf nama mereka bersama itu .air matanya bertakung dan jatuh ke pipinya semula ..

"Dah...sekarang ni kau  jangan lupakan aku , tadi kau  cakap ada benda nak beritahu aku ".kata Jinyoung tersenyum

"Macam mana kau boleh lagi tersenyum dalam situasi macam ni?? Kau suka kan tengok aku sedih macam ni.. Fine kau nak pergi sangat kan pergi lah.. Kau ingat... Kalau kita berjumpa lagi jangan harap aku akan kenal kau, kau ingat Hyemin yang dulu yang sayangkan engkau.. Sebenarnya dah mati.. Hyemin yang berada depan kau ni.. Hyemin yang kau tak pernah kenal.. Selepas satu tapak aku berjalan, mulai saat tu.. Kita ni orang asing, Park Jinyoung tak ade  langsung nama tu dalam otak minda aku"geram  Hyemin  mengetap Bibir tanda geram. Lalu dia berjalan pergi untuk  pulang .Tinggalkan  Jinyoung yang keseorangan ditaman tersebut bertemankan air mata..

"Aku harap aku tak akan jumpa kau lagi Hyemin"

~FLASHBACK END~

"Sejak dari tu, kita tak pernah berjumpa, Kita buat haluan masing masing.sampai satu hari orang yang kau  panggil Uncle  tu..panggil kita semua berkumpul. Budak perempuan yang Hyemin  maksudkan tu kawan Hyemin, Su hee nama dia,kau dah  macam kembar dia ..tak boleh berpisah langsung .Walaupun korang rapat kau  tak pernah cerita tentang kita berdua langsung dekat  Su hee.Uncle  tu pula Hyemin panggil Papa. Sebab dia lah yang ambil Hyemin dengan Su hee jadi anak angkat. Su hee juga tak ade omma dengan appa macam kau .. So start daripada tu korang hidup bersama. Btw bila papa Hyemin panggil kita semua dia nak aku  dengan kawan kawan aku  jaga kau  dengan Su hee untuk 6 bulan, kena duduk satu rumah..sebab papa Hyemin pergi luar negara sampai la sekarang,"dengan panjang lebar Jinyoung menerangkan kepada Hyemin.

"Macam mana kau  boleh kenal papa saya"tnya Hyemin.

"Waktu aku  pindah Seoul, aku terus jadi trainee bawah Jinyoung Hyung, sejak dari tu kami semua rapat dengan Jinyoung hyung"jelas Jinyoung .

[C]MY LOVELYWhere stories live. Discover now