PART 10

249 18 2
                                    

Kesemua mereka sudah pulang ke rumah.Su hee dan Mark ke dapur untuk menyusun barang barangan yang dibeli. Jackson sedang menonton televisyen. Jaebum hanya melayan telatah Youngjae yang sedang fokus bermain game .Bambam dan Yugyeom berada di luar rumah.. Manakala Jinyoung dan Hyemin ke kiri ke kanan di hadapan TV.

"Yah Jinyoung! Hyemin.. Duduklah aku  nak tengok TV tak nampak ..kehulu ke hilir ..aku  nak tengok TV pun tak senang.. Menghalang pemandangan je ".marah  Jackson yang sudah rimas melihat mereka berdua menghalang TV nya.

"Hishh... Time ni la kau nak tengok tv.. Orang tengah serabut nih... ".ujar Jinyoung sambil meramas rambut miliknya dengan kasar. Lalu berlalu pergi ke biliknya sambil kakinya menhentak tangga.Kesemua mereka memandang pelik.Akhirnya Hyemin duduk.

"Oi Hyemin korang bergaduh ke lagi ?? ".soal jackson.

"Tak.. ".balas Hyemin dengan keluhan yang berat

"Habistu?? Kenapa dengan Korang??. Soal Jackson lagi.Hyemin hanya berdiam. Dia berfikir mahu beritahu atau tidak tentang insiden yang berlaku di supermarket tadi.akhirnya dia akur.

"Korang kenal Jin hyun tak?? ".tanya Hyemin. Kesemua mereka  terkejut. Bambam dan Yugyeom yang berada diluar terus saja masuk kerumah..Mark yang didapur terus saja ke ruang tamu tatkala terdengar nama Jin hyun.

"Korang  kenal tak??? Kenapa diam macam tunggul kayu nih! " Geram Hyemin yang seolah olah bercakap dengan tunggul.

"Hyemin kenal ke? ".soal Yugyeom balik..

"Ya ampun.. Hyemin tanya korang..kenapa Yugyeom  tanya balik dekat Hyemin .kalau Hyemin tahu Hyemin tak tanya la dekat korang semua . Soalan Hyemin simple je..korang kenal ke tidak. Susah ke nak faham soalan Hyemin.??" .panjang lebar bebelan Hyemin kepada mereka yang berotak blank sebentar.

"Kitaorang semua kenal dengan Jin Hyun tapi kenapa dengan dia ? ".balas Youngjae. Kesemua  mereka tidak mampu  duduk diam.. Ada yang menggaru kepala tak gatal. Ada yang buat muka blur. Su hee juga turut serta dalam perbicaraan.

"Kenapa dengan dia Hyemin.?".soal Su hee.

"Tadi Hyemin terlanggar seorang perempuan  ni dekat Supermarket.Hyemin berkenalan la dengan dia.Nama dia Jin hyun, Lepastu Jinyoung datang.perempuan tu panggil Jinyoung" sayang"perempuan tu tanya la siapa Hyemin ..Jinyoung jawab yang Hyemin ni Girlfriend dia. Tergamam la Hyemin.Jinyoung cakap lagi yang kami bakal berkahwin hujung tahun nih ".panjang lebar Hyemin menjelaskan kepada Mereka semua.maknae line serta Su hee sudah gelak besar tatkala mendengar perkataan GIRLFRIEND dan KAHWIN..

"Hyemin serius ni.. Jangan la gelak. Hyemin tak nak jadi Girlfriend Jinyoung.. Ee tolong lah Hyemin.. "Rayu Hyemin.

"Aku nak kau  jauhkan diri dari perempuan tak guna tu"arah Jb dengan nada yang serius ..kesemua mereka kembali terdiam tatkala melihat muka Jaebum yang serius.

"Tapi kenapa? dia baik la ".bantah Hyemin.

"Hyemin dia boleh buat apa saja dekat kau . Hyemin please stay away from her. "Warning JB.

"But why?? "

"Sebab dia ex Girlfriend Jinyoung.. "jelas JB.Hyemin dan Su hee terkejut  mendengarnya .Kesemua mereka yang lain menangguhkan kepala bagi menyokong jawapan JB  itu

"Dia tinggalkan Jinyoung untuk lelaki   lain.Dia tu playgirl. Apa yang dia nak,dia akan cuba sampai dia dapat.kalau hanya ada satu cara membunuh . Dia akan bunuh untuk dapat kepuasan diri dia
So please stay away from her. Aku  tak nak dengar dah nama perempuan tu.. Faham?!"arah JB.Dia tidak mahu sesuatu yang buruk berlaku kepada Hyemin mahupun Su hee. Perempuan itu sangat bahaya.

"Bukan setakat Hyemin dan Su hee jer kena jauh kan diri.korang  pun kena jauhkan diri dari dia Faham semua??!. .arah JB lagi.kesemua mereka hanya mengangguk.

"Sudah sudah dah lewat malam nih. Pergi tidur.. Esok nak bangun awal."kata Mark. Kesemua mereka berlalu pergi Ke bilik masing masing..

S
K
I
P

KNOCK KNOCK

"Masuk lah".pelawa Jinyoung yang duduk dikatilnya.Terlihat JB sedang membawa secawan hot chocolate kepada Jinyoung.

"Engkau okay ".tanya JB sambil memberi hot chocolate kepada Jinyoung.

"Aku  okay.. Cuma serabut sikit. ".kata Jinyoung.

"Pasal Jin hyun??".soal JB.

"Mana kau  tahu?? "

"Tadi Hyemin cerita yang dia, kau  ,dengan si playgirl tu terserempak dekat Supermarket. Hyemin cakap yang kau  panggil dia Girlfriend depan Jin hyun.".terang JB.

"Hmmm dah tu caranya, untuk Jin hyun berhenti kacau aku.. aku terpaksa . " kata Jinyoung sambil meramas rambutnya yang sudah tidak terurus.

"Selama ni dia kacau Jinyoung ke??".tanya  JB. Lalu Jinyoung berikan telefon bimbitnya kepada JB membuntang mata JB melihat berpuluh puluh misscall dan chat dari Jin Hyun.

"Jinyoung stress la macam nih.. Kenapa semua harus terjadi dekat aku.kau  tahu tak yang dia nak aku  jadi Boyfriend dia balik.. Sudah lah masalah aku dengan Hyemin, tak selesaikan lagi.".adu Jinyoung kepada JB.

"Jinyoung tahu tak, Hyemin dalam bahaya?? Sebab Jinyoung panggil Hyemin Girlfriend depan Jin hyun tambah tambah lagi si Jin Hyun tu nak Jinyoung bersama dia semula. Jinyoung pun tahu dia akan buat apa saja untuk kepuasan dia.. "kata JB

"Itu aku  tahu... Tapi aku dah tak ade cara lain dah.. aku dah tak tahan dia dari ganggu aku .kisah silam Hyemin dengan aku  pun aku tak sanggup.. Apatah lagi si Jin hyun tu.. "makin serabut Jinyoung dibuatnya.Jb hanya menghembus nafas berat lalu meletakkan tangannya di bahu Jinyoung.

"Jinyoung.. aku sebenarnya dah tahu dah kisah kau  dengan Hyemin sebenarnya... Hyemin tu juga sebenarnya bekas Girlfriend kau kan??kau  tak payah la berahsia dengan aku . Hyung kenal sangat kau ni.sebab tu Jinyoung dengan Hyemin kerap bergaduh kan".kata JB dengan berterus terang.

"Macam mana kau  tahu yang Hyemin tu ex aku? ".

"Hyemin yang beritahu.. Waktu aku  tanya dia. Waktu tu dia demam. Kan aku  ada pergi bilik dia untuk panggil dia turun makan. Time tu aku tanya dia.dia minta aku  rahsia kan semua sebab tu aku turun lambat waktu tu...Jinyoung dengan Hyemin couple waktu korang zaman sekolah kan??waktu tu kau  belum jadi trainee lgi..korang berdua berpisah sebab Jinyoung terpaksa tinggal di Seoul kan..Sejak dari tu korang berdua tak berhubung sampai la korang berdua jumpa sekarang..bila korang berjumpa .korang berdua cuba rahsiakan benda ni daripada pengetahuan siapa siapa pun..".jelas Jaebum dengan panjang lebar.

"Ringan sikit beban aku bila dapat tahu yang kau  dah tahu cerita sebenar. " .kata Jinyoung dengan mengeluh..

"So sekarang ni macam mana?? Apa kita nak buat ?? Tak akan nak suruh Hyemin jadi Girlfriend aku balik "ujar Jinyoung yang sudah mati akal .

"Tak ape esok kita fikirkan. Jinyoung minum dulu. Lepastu berehat secukupnya. Aku  tak nak nanti masalah ni menjejaskan kesihatan kau.. So berehat okay.. ".arah JB.. Jinyoung hanya akur. Lalu mengikut apa yang disuruh oleh JB.

"Aku  keluar dulu..".ucap JB sambil menutup lampu milik Jinyoung lalu kebiliknya untuk berehat..

~TO BE CONTINUED

~VOTE N COMMENT

[C]MY LOVELYWhere stories live. Discover now