Bab 3

223 8 2
                                    

"Isha tahulah, Abang Izrai janganlah risau. Isha pasti akan jaga kereta abang ni dengan ekstra berhati-hati. Jadi jangan risau-risau okey?"

"Of course I will. Couse I worried about you! Abang tak kisah kalau kereta yang rosak, jangan Isha pula yang cedera," jawab Kazrai sebelum dia mengerling ke belakang.

Kalau bukan disebabkan klien kali ini datang dari jauh, memang dia tangguh saja perjumpaan hari ini ataupun tundakan. Tak tenteram dia bila Kaisha memandu sendiri. Beberapa hari lalu pun, dia yang hantar dan jemput Kaisha dari hospital.

"Abang Izrai... janganlah risau. Isha okey."

Biarpun dia berkata begitu tapi tetap saja Kazrai tak senang duduk. Nak buat macam mana, perbincangan ini pun agak penting juga.

"Okeylah, abang ada meeting dengan klien ni. Nanti abang telefon balik but make sure you extra carefull okay?" Pesan Kazrai lantas talian dimatikan kemudian dia menapak ke arah Peter yang sedang sibuk berborak dengan klien dari Bandung, Indonesia itu.

"Girlfriend?" Teka Gunawan, Timbalan pengarah urusan di PT Teguh Indraputra sebaik Kazrai melabuhkan punggungnya di tempatnya semula.

"My sister," jawab Kazrai singkat sebelum kertas cadangan di hadapannya dibelek semula. Serius saja wajahnya. Dua ke tiga kali juga diteliti kertas kerja tersebut tanpa sebarang komen dan tiba-tiba...

"To be honest, I'm not interested wih this proposal."

Peter tersentak. Matanya meleret mengerling Kazrai. Kalau telinganya yang mendengar pun rasa berasap apatah lagi telinga dua manusia yang sedang duduk di hadapannya saat ini. Jeling ke arah mereka pun, Peter sudah dapat melihat perubahan ketara pada wajah mereka.

"Engku Kazrai pertimbangkan dulu, kami sanggup tunggu. Take your time" tutur Gunawan masih cuba untuk berunding. Ini projek besar, sayang kalau tak dapat.

"Saya dah buat keputusan." Kertas cadangan tersebut Kazrai tutup lantas diletakan semula di atas meja.

"I say no to this proposal. Thank you for your time but please excuse me, I have another appointment." Kazrai lantas berdiri kemudian dia
menyusun langkah beredar dari situ. Tinggallah Peter dalam keadaan serba salah.

"Err... sorry." Itu saja yang Peter dapat katakan sebelum laju dia mengatur langkah mengejar Kazrai yang sudah jauh ke hadapan.

Inilah sikap Engku Kazrai Fedriz bin Engku Mujahid yang selalu buatkan Peter terkunci tingkah. Terlalu berterus terang! Tak salah kalau berterus terang tapi kadangkala sikap itu membuatkan orang sakit hati.

Apa lagi yang boleh dia katakan? Kalau Kazrai sudah kata tidak, maka itulah keputusan muktamadnya. Dia bos! Tak kanlah dia nak bangkang cakap bos pulak. Lebih-lebih lagi, bos yang dimaksudkan adalah manusia yang bernama Engku Kazrai Fedriz.

Walaupun baru setahun dia bekerja bersama Kazrai tapi perangai dan tingkah Kazrai serta cara Kazrai menguruskan Fedritha memang sebiji seperti mana Issabella menguruskan Fedriz dan Magritha Group dulu.
Proaktif! Agresif tapi berwawasan!

"Kenapa diam? Awak tak setuju dengan keputusan saya?" Tiba-tiba Kazrai bersuara. Peter yang jalan seiringan dengannya, dikerling.

"Kalau saya tak setuju pun, keputusan Engku Kazrai tetap tak akan berubah. Betul tak?"

Langkah Kazrai terhenti. Dia kalih pandang ke arah Peter, yang sekarang merangkap sebagai pembantu peribadinya. Meskipun begitu, rasa hormatnya pada Peter lebih daripada sekadar pembantu peribadi.

"Tujuan mereka tak sama dengan perspektif kita malah cara pelaksanaan mereka pun tak akan membawa sebarang faedah pada Fedritha kecuali keuntungan dan keuntungan bukannya sasaran utama projek ni."

TIDAK AKAN MELEPASKANMUDonde viven las historias. Descúbrelo ahora