Bab 11

170 5 1
                                    

Buah oren yang siap dipotong, Issabella susun di atas pinggan, di celahan potongan epal. Sementara di hujung sana, Mujahid sibuk membasuh pinggan mangkuk. Entah apa pulak yang tak kena sampaikan rajin pula dia ingin membantu. Bantu cuci pinggan pulak tu.

"Kenapa abang senyap aje ni? Ada yang tak kena ke?" Teka Issabella. Tisu dicapai, jari-jemari dilap lantas berpaling ke arah Mujahid yang masih juga senyap.

"Abang," bahu Mujahid disentuh dan barulah Mujahid tersentak.

"Ermm... berkhayal. Siapa dalam otak tu?" Pinggan di tangan Mujahid, Issabella capai.

"Fikirkan siapa?"

Mujahid tersenyum tatkala mendengar nada Issabella yang kedengaran agak lain dari kebiasaannya.

"Cemburu ke?" Pinggan yang telah dibasuh, dihulur kepada Issabella.

"Tak... sebab saya tahu abang tak akan buat perangai, kan?" Ekor mata Issabella melirik ke arah sang suami.

"Tapi kalau abang buat perangai juga, tahulah saya macam mana nak handle nanti." Sengaja hujung perkataan ditekan. Biar dalam sikit impaknya.

Bukannya dia tak percaya Mujahid. Percaya! Tapi kadangkala lelaki ni kena sentiasa diberi peringatan. Takut lupa diri pulak.

"Amboi, garangnya."

"Garang tak garang abang cubalah." Dengan senyuman lebar Issabella menuturkannya tapi kecut pula perut Mujahid mendengarnya.

Takut bini? Taklah, mana ada dia takut bini tapi bininya yang satu ini bukan calang-calang orang. Issabella Fedriz! Sekarang saja nampak ayu dan sopan. Dulu, brutal kalah gengster tu!

"Bella..."

Issabella pegun. Lama panggilan itu tidak kedengaran dari mulut Mujahid.

"Saya cintakan awak. Awak tahukan?"

Issabella senyum tipis namun masih pegun tanpa berkalih ke arah Mujahid.

"Dan awak tahukan, hanya awak yang memiliki kunci hati saya." Mujahid berjalan menghampiri Issabella lantas bahu Issabella dirangkulnya.

"I love you and only you." Bisiknya.
Niatnya ingin bangkitkan suasana romantik tapi baru tangan merayap untuk merangkul pinggang Issabella, terlebih dulu Issabella berpaling lantas potongan kecil buah oren dimasukkan ke dalam mulut Mujahid.

"I know and I love you to," balas Issabella lantas beredar dari situ.
Terpinga -pinga Mujahid dibuatnya.

"Thats it? Sayang, sayang..." Mujahid garu pangkal leher bila panggilannya tidak berbalas.

Bukan tak dengar, Issabella dengar! Saja buat-buat tak dengar dan buat-buat tak faham maksud lenggok badan serta sentuhan yang Mujahid berikan. Jadinya, sebelum permintaan itu diminta secara terang-terangan, lebih baik dia angkat kaki terlebih dulu. Lagipun ada perkara penting yang ingin dia bincang dengan Kazrai malam ini.

"IZRAI, boleh mummy masuk." Daun pintu bilik Kazrai, Issabella ketuk. Sambil-sambil itu, matanya menyoroti langkah Mujahid yang menapak ke arahnya dengan bukaan langkah yang lemah. Macam budak-budak! Merajuklah tu.

Issabella tahan senyum tapi tak sangka pula langkah Mujahid tiba-tiba berhenti di hadapan bilik Kazrai dan berdiri di sisinya.

"Kenapa abang berhenti kat sini?"

"Tempat isteri di sisi suami," jawab Mujahid selamba dan memang betul pun apa yang dia katakan.

Tapi... yang buat Issabella sedikit musykil bila skop jawapan itu bagai tidak bersambung pula dengan maksud soalan yang dia ajukan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 14, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

TIDAK AKAN MELEPASKANMUWhere stories live. Discover now