CHAPTER 25

5K 357 94
                                    

[GIANA LEWIS]

"Beb...sudah lah, jan lagi ko nangis."

"Why Sairah...why??? Dia bilang dia jeles sama sa, gad...ko tingu bah apa sa ada. Sa bukan anak urang kaya macam dia. Sa struggle belajar mo tu biasiswa, minggu2 sa balik kg tulung arwah mami sa dulu di kantin. I don't have many friends, I only have U and the girls. Boifren pun teda, apa kan lagi keluar sama lelaki. Yet, she got jelous with me??!"

Saya sudah kasih tau Sairah pasal Erica. Teruk bah kami gaduh sana pub semalam, teda lah sampai bertampar2 but the truth already revealed. Lepas dari pub, saya balik hotel.

Baru tadi pagi saya call Sairah terus dia ambil saya di hotel. Dia suruh saya check out then stay sama dia di rumah dia.

"Sa nda faham o kamu ni. Jadi napa dia tulung ko cari keja di hotel dadi dia?"

"I don't know. Maybe she wants to let me see how well is her life. Ya lah ko pun tau kan lepas sa kana buang kolej, sa mana ada apa2. Dia study sampai degree, ada position tinggi di hotel bapa dia. She just wants to show-off. How can I be so blind?"

"Gad....sa nda sangka si Rica begitu."

"Ko tunggu lah Rica...sa mo ko rasa pa sa rasa..." Saya lap sisa2 air mata saya.

"Gee...don't do something stupid."

"Beb, klau bukan pasal dia pi gatal mulut kasih tau Melinda pasal sa dan Oscar, Melinda nda kan berdendam sama sa sampai pi rakam tu video. It was all because of Erica."

"Okay, then what? Nothing will change."

"Ya, sa tau tapi sa puas hati kalau dapat buat Rica sakit macam sa."

"Please lah, Gee. This is not U. Hmmm...Bila ko balik KK?"

Saya tingu muka Sairah. Tiba2 saya rasa semua urang pun saya mo marah sekarang.

"What? Ko mo halau sa balik KK?"

"Bukan begitu bah. U know U are always welcome here kan. U know what, U should go out, take some fresh air, clear ur mind. Jan lah ko fikir pasal Erica or Melinda."

Saya masih lagi duduk di katil, Sairah berdiri dan keluar dari bilik. Saya tau niat Sairah bagus, dia nda mau saya balas dendam tapi dia nda tau macam mana hidup saya selepas saya kana buang kolej dulu. Even if she knew, she would never understand it.

So that is why, saya sudah decide saya tetap akan buat Erica rasa sakit, no matter what.

🌼🌼🌼

One week to go before wedding Erica sama Nate. How did I know? Well, masa di party Erica di pub hari tu dia sudah announce sama kami. Saya sepatutnya stay di KL 3 hari ja but since I can't leave without do something about Erica, so saya decide to stay a little bit longer.

Saya sudah call kasih tau aunty Dazy yang saya terpaksa stay di KL sebab ada urusan lain. Nasib baik ada diurang Nani dan Joe tulung jaga kedai.

Dua hari saya stay di rumah Sairah then saya minta dia hantar pi airport. I lied to her. Saya bilang saya mo balik KK, but the truth is saya nda mo stay lama2 di rumah dia. I need to be alone, to plan a good plan.

Saya tau Sairah nda setuju betul saya balas dendam sama diurang Erica dan Melinda. Dia takut saya buat something stupid dia bilang. Saya tau bah tu selama saya duduk di rumah, balik2 dia hint suruh saya balik KK.

"Thanks beb for ur house, food and everything." Saya hug Sairah masa kami sampai di airport sudah.

"U are welcome. U sure U are not coming to Erica's wedding day?"

Unforgettable Sins #Book1 [COMPLETED]Där berättelser lever. Upptäck nu