CHAPTER 28

5K 385 126
                                    

[GIANA LEWIS]

*3 weeks later*

Saya baru sampai airport KK, Jacob yang hantar saya. After saya call Sairah tu hari, I have to wait almost 3 weeks baru Sairah bagi saya green light tuk fly pi sana. Bukan apa, dia bilang dia nda mo saya datang KL kalau tu meeting belum komfom.

"Do U really have to go?" Bilang Jacob.

"Ya. The father needs to know about this baby. Ko nampak ni...soon sa nda bulih hide sudah the baby bump." Saya usap2 perut saya depan Jacob.

"I know. Tapi...nda bulih kah dia datang sini? Ko kan pregnant."

"It's complicated, J. Don't worry about me, doc bilang I am safe to fly."

"I should come with U."

"U? No way...Oscar needs U here. Lagi pun sa nda mo tauke marah sa kalau dia tau sa bawa ko pi KL. Hehe..sudahlah, I'll be back once everything settle k."

"Alrite. Take care."

After 2jam 20minit dalam kapal, saya touch down KLIA. Saya naik teksi terus saya minta hantar pi rumah Sairah. Dulu saya naik kapal, bki-kul macam teda ja saya rasa, sekarang tu dua jam saya rasa macam lamaaa betul.

Sampai ja sana depan rumah Sairah, ngam2 dia di luar sedang cuci kereta dia. Dari ekspresi muka dia, saya tau dia tekajut nampak saya.

"Beb!! Staga. Napa ko nda call sa ko sampai sudah? Sa bulih pi ambil ko bah di airport." Kami sister hug, terus dia tulung tarik luggage saya masuk sampai dalam rumah.

"Sokay. Sa nda mo kasih susah ko."

"Ish..ko tu pregnant. How are U? Hai baby." Sairah usap2 perut saya.

"Macam gini lah ni. A mom-to-be." Terus saya senyum paksa ja. Saya happy betul nampak Sairah, at least dia nda sudah marah saya.

"Ko stay sini ja k, sa sudah prepare tu bilik guest untuk ko."

"Thanks, beb. Ko sure sa bulih stay sini? Nanti aunty ko---"

"Don't worry bah. Sa sudah kasih tau aunty sa yang ko stay sini. Let's talk after U take ur rest ok. Mean while, I'll be downstair. The baby must be so hungry."

Lepas saya mandi, saya call aunty Dazy tanya how's everything di kedai. Few days ago, masa saya sudah beli tiket flight, saya kasih tau dia yang saya ada business course di KL. I lied to her again. Nasib juga dia nda banyak tanya.

"Beb, mari makan." Sairah panggil saya dari bawah.

Saya keluar dari bilik terus saya turun pi dapur. Ready sudah semua makanan yang si Sairah masak. Ada sup ayam, sayur bayam masak bilis, telur dadar,ikan goreng terus pencuci mulut dia ada honey dew sama puding jagung.

"Ko yang masak semua ni???"

"Ya. Okay kah? Sory, menu saya nda seberapa. Mana tau selera ko lain."

"Nda seberapa ko bilang. Cukup mewah sudah ni ko tau. Thanks. Aunty ko belum balik? Tiapa kah ni kita makan duluan?"

"Ok bah. Malam baru habis syif dia tu. Kita makan ja dulu k. Sian baby ko."

Saya lupa pula aunty si Sairah nurse, keja ikut shift. Rasa awkward bah datang rumah urang tapi tuan rumah belum balik sudah duluan saya makan. Sepanjang kami makan, kami nda banyak cakap, paling2 pun Sairah tanya2 pasal pregnancy saya.

Saya pula fokus makan, apa nda, sedap bah. Sampai 3 kali saya tambah nasi. Kalau di rumah kg ni, saya jarang masak banyak. Paling2 satu jenis lauk ja. Kira bertuah sudah kalau tiba2 aunty Dazy datang hantar lauk. 😂

Unforgettable Sins #Book1 [COMPLETED]Where stories live. Discover now