[BHB] BAB 14

12.1K 379 30
                                    

BILA HATI BERBICARA

KAFE Ternama menjadi pilihan figura Danish menanti melibat kekasihnya Fiona. Sudah hampir sejam kelibatnya masih tidak kelihatan oleh pancaindera. Coffeacino yang dihirupsudah tinggal paras bawah. Jengkil bila buat janji tapi dia yang kena menanti-nanti.

Mata terlirik ke luar kafe sana,sosok gadis pakaian singkat berwarna merah, rambut paras bahu diwarnakan merah juga gincu merah sedapa lebih menyerlah dari wajahnya. Dari jauh sudah terlihat bibirnya yang merah delima.

Danish berasa lega bila penantiannya berhujung jua, mata mengamati figura Fiona, berjalan penuh lemah gemalai dengan bongkong yang sengaja ditayang kepada mereka, merasa berada diatas pentas sedang memperagakan busana mahal miliknya.

Timbul rasa jengkil dibenak milik Danish apabila menatap figura yang tertangkap dilayar mata.Tingkah kampungnya sudah benar-benar berubah sejak menjadi terkenal megah mendunia.

"Hi bie, sorry i am late, sudah lama tunggu?" Berdiri bertentangan figura Danish dan menarik kerusi untuk melabuhkan punggung sambil tersenyum manis.

Bag tangan gucci diletakkan ke riba, membetulkan kedudukannya agar lebih selesa. Kini tatapan dua mata, antara Danish dan Fiona.

"Lumayanlah... so..apa yang you nak katakan dekat i tu..." tutur diatur menanti, jari jemari mengacau choffeacino yang masih berasap lembut dituip lalu dihirup.
Mata tertumpu gadis dihadapannya masih tersenyum bahagia.

"I nak bagitahu you yang I dapat tawaran berlakon...yeay!!!!!" Riang suara mendapat tawaran daripada sebuah produksi menawarkan kerja. Hati seakan tidak sabar untuk menjadi bintang artis selebriti dan menjadi bintang hiburan masa kini.

"Really... tahniah.. " wajah kosong diberikan bersahaja. Fikiran masih melilau pada figura yang sendirian dirumah. Entah apa yang dia sedang lakukan agaknya.

Mungkin tengah melakar membuat sebuah lukisan. Timbul rasa kagum kepada Naura. Berdehem seketika menghapuskan kotak fikiran dari terkenangkan Naura

"So.. esok ke you nak Fly ke Korea.. seronoknya.. pergi dengan siapa?" Tutur Fiona penuh dengan tanda tanya. Menatap raut wajah Danish tidak seperti sebelumnya.

"Dengan...

"Dengan wife mainan you tu?" Terlebih dahulu Fiona mencelah mengagak apa yang ingin dibicarakan oleh figura dihadapannya. Mata dibulatkan besar apabila Danish mengangguk lemah. Sakitnya hati tidak terkira.

"Kenapa you nak bawa dia! Kenapa bukan i!! Who is she?! And who am i!! siapa aku dalam hati you Danish?!" Muka merah padam dengan amarah yang membarah merengus memberontak didalam dada. Tangan disilang pada paras perutnya. Mendakap tubuh dan memalingkan wajah. Takguna!

"Takkan i nak biarkan dia sorang-

" Who fucking care!! You cintakan i atau dia! You ni betul-betul dah berubah sejak betina tu datang dalam hubungan kita. You dah takde masa untuk i..sekarang siapa perempuan simpanan you?! She or me?!" Bentak Fiona darah mengelegak menahan bahang panas didada. Danish tergumam sukar meluahkan perasaan. Fikiran bercelaru tidak terkira

Pilih Naura atau Fiona dua-dua membuntukan akal dan fikiran. Serabut bila memikirkan.

"Baby please... kena faham i.. ni semua atas arahan ayah dan bonda juga.. tak lama pun okey.. maybe two or three year...."  Pujukan diberikan demi meredahkan sebuah kemarahan. Fiona masih berkeras tidam mahu memberi respon balas. Malah makin membara hangat amarahnya.

BIAR HATI BERBICARA  [ ✔ ]Where stories live. Discover now