Bab 31

10.3K 262 15
                                    

Yes. Another chapter lompat. Ini sneak peak jeee author ckp!!

Author update ni pun sebab ramai yg nk author update. But ini je taaau! Yg lain nantikan lah bila dah keluar buku.

Anyway, comment skit sape yg nak beli buku tu! Author nk tgk skit! Tak sabar tau! 😁

Make-up , check! Beg tangan, check!  Jam tangan, check! Kunci kereta, check! 

Jam tangannya dikilas lagi. "Aduhhh dah lambat ni.." gumamnya dalam keadaan kelam kabut. Beg roda ditarik sehingga kepintu bilik. "Okay re-check, re-check.. nothing left.." Diperhati setiap pelusuk biliknya untuk mengingati barang yang perlu dia bawa. 

Ini semua sebab dia lupa yang harini ada flight pagi ke kursus kerja yang ada di Perlis. Semalam lansung dia tak ingat, jadi dia lansung tak pack barang-barang yang perlu di bawa. Apabila dah selesai re-check barang supaya tak tertinggal, tombol pintu bilik dipulas dan pintu bilik dibuka .

Baru je buka pintu, susuk badan Daniel dah tepacak depannya. Terkejut juga dibuat Farahin sampai tersentak sikit bahunya. Yalah terkejut, sekarang ni masih dalam angka 7 pagi gitu. Jarang benar nak tengok Daniel dah bengun pada waktu macam ni. Correction, bukan jarang memang tak pernah!

"Apahal ni? Gila ke? Ke demam semalam tak habis lagi?" Baru je Farahin nak letak tangan di dahi Daniel ,risau la mungkin sebab demam semalam punca jadi buang tebiat pagi ni. Tapi belum sempat letak, Daniel dah pegang pergelangan tangan Farahin. 

Lansung sepatah tak keluar dari mulut Daniel. Hanya senyuman lebar je terpapar di wajah Daniel. Lagilah pelik dibuatnya Farahin. "Eh! Ape ni.. Apehal kau ni?" Daniel lansung tak balas, hanya membawa Farahin ke ruangan meja makan.

Bila dah sampai di meja makan , dan terhidanglah makanan yang baru dimasak Daniel seawal 5 pagi tadi. Ada Mee goreng. Ada sandwich. Scramble egg and sosej dan banyak lah lagi atas meja makan tu. Semuanya dipenuhi dengan makanan waktu pagi. 

Terlopong terus mulut Farahin. "Taa daa! You see, your husbando ni pun boleh masak lah" Ujar Daniel dengan bangga lalu menarik kerusi disebelah Farahin untuk mempelawanya duduk.

Farahin masih tak tau nak cakap apa. Terus Daniel direnungnya tajam. Kini Daniel pulak yang pelik dengan renungan Farahin tu. Salah ke dia buat?

"Kenape buat banyak sangat ni? Kau tau kan kite dua je ade dalam rumah ni.. Membazir tau tak?" Tangannya dicekak ke pinggang. 

"Ala.. sekali sek-"

"Ya! Sekali sekala pun, ini tetap pembaziran. Eih! Dah la aku dah lewat ni!" Terus Farahin keluar dari ruang makan dan kembali ke dalam biliknya.

Daniel hanya tersenyum pahit dan keluhan berat dilepaskan. Apron yang masih melekap di badan ditanggalnya sebelum digantung pada kerusi makan. Breakfast yang banyak di atas meja dipandangnya tanpa selera. "I guess she hated me so much now.." Gumamnya sebelum berlalu keluar dan kembali ke dalam biliknya semula dengan lemah.

Big Boss SuamikuWhere stories live. Discover now