Bab 44

8.5K 211 22
                                    

Please check out the new msg bawah sana. Kepada yang dah baca.. yang dah beli. Or etc. It'll worth your while 😊 thank you and enjoy this chapter sikit.

_____________________

Bam!

Serta merta Farahin pintu bilik dihempas dan dikunci. Dia bersandar dibelakang pintu menahan tangisan dari jatuh. Dia tak bersedia untuk menghadap Daniel lagi.

Daniel diluar terus mati senyumannya. Bilik Farahin diketuknya perlahan tetapi masih boleh didengari. "Far.. please.. Don't do this to me.." Rayu Daniel.

Farahin hanya mengetap bibirnya. Marah, geram,sedih.. kenapa Daniel kembali lagi. Dia perlukan masa. Dia tak boleh menerima sesiapa lagi. Dia tak bersedia dengan semua ini lagi. "Balik lah Daniel.. Jangan cari aku lagi.. A-aku tak ready.. pleasee" 

Daniel terdiam. Dia turut bersedih. Tetapi dia tahu, dia perlu juga memberi ruang kepada Farahin. Poket seluarnya diseluk dan dikeluarkan sebatang pen bersama secebis kertas. 

Dicoret sesuatu di atas kertas sebelum disisip di bawah pintu. Pintu bilik Farahin disentuhnya dengan penuh harapan. "Okay sayang.." Ujarnya perlahan sebelum beredar. 

Farahin nampak secebis kertas yang disisip Daniel dari bawah pintu terus diambilnya dan dibaca isi. 

"8pm, Yoyogi Park." Gumamnya membaca isi kertas tersebut. Entah tak semena-mena bibirnya menguntum senyuman kecil. 

~~~~~

 Daniel menanti dengan penuh harapan di depan pintu masuk Yoyogi Park. Bunga dan chocolate di tangan dipegang erat. Pengunjung-pengunjung yang berada di Yoyogi park memerhatikan Daniel dengan pelik. Mungkin pelik dengan penampilan Daniel yang bertuxedo di taman. 

Tapi dia endahkan saja. Sekrang ini, mengambil semula hati wanita yang dicintai adalah keutamaannya. 

Tiba-tiba ada dua orang wanita Jepun berdiri dihadapannya dengan senyuman malu-malu. Daniel nervous. Dia nervous bukan sebab wanita tu, dia nervous sebab dia tak reti bahasa jepun ni! 

Daniel hanya membalas senyuman kekok. Wanita pertama mengeluarkan telefon pintarnya dengan mata yang bersinar-sinar. 

"Sumimasen ga, watashitachi wa anata to issho ni shashin o toru koto ga dekimasu ka?(Excuse me sir, but can we take picture with you?)" Soal wanita yang memegang telefon itu. 

Daniel hanya diam membisu. Mulutnya terkumat-kamit ingin mengatakan sesuatu tetapi lansung tak keluar. Riak wajah Daniel pun berkerut-kerut tidak memahami apa yang dikatakan wanita tersebut. 

"Ā, kare wa watashitachi o rikai shite ina(Oh my, he don't understand us)" Wanita satu lagi mengeluh panjang. 

"Watashitachi no eigo wa waruinode, kore wa muzukashīdesu(This is difficult because our English is bad)" Ujar wanita memegang telefon dengan anggukan dari kawannya. Daniel hanya mendengar percakapan asing mereka. Lansung tak faham.

Tiba-tiba dari jauh dia perasan Farahin yang berjalan ke arah sini. "Ah! F-far! Help!" Panggil Daniel jauh, terus Farahin bergegas ke situ. Dua wanita itu saling berpandangan dengan riak wajah mereka sedikit risau dan kecewa. 

Big Boss SuamikuWhere stories live. Discover now