Ch.7 - Meeting

518 98 6
                                    

Keesokan harinya ...

"Eh eh pak-pak cik tua ni suka sangat bergaduh! Pagi-pagi buta dah memekak. Bergaduh macam hari esok dah takde." omel Xu Yu perlahan yang terlihat bosan dengan kelakuan sama yang ditunjukkan oleh pak cik-pak cik tua.

"1+1 = 2 bodoh!"

"1+1 = giyomi lah bangang! Apa kau tak tahu ke trend budak zaman sekarang?"

"Apa kau ni, aku ddu-ddu-ddu kang!"

"Eleh kau jangan ingat kau jer yang kuat. Hey, power up!"

"Aiyok, bingle-bangle!"

Xu Yu mengusutkan rambutnya. "This is killing me!"

"Wah boss pun tahu lagu Ikon terbaru? Uyoo. Trend gitu boss kita."

Buat sekian kalinya, Xu Yu mengeluh. Dipandang wajah satu persatu lalu dia membuat kesimpulan.

"Selama ni, orang tua kerepot yang dah nak kena gali dalam tanah ni tak pernah hormat Taehyung malah tak dengar pun cakap dia. Aku kena buat sesuatu."

Tiba-tiba dia berdiri lalu mengetuk kuat meja mesyuarat sehingga membuatkan para pekerja tersentak. Terkebil-kebil mereka melihat Xu Yu yang sedang marah.

"WALAOWEI! KORANG INGAT NI PASAR PAGI KE NAK GADUH-GADUH, BISING-BISING! HORMAT OKAY BOSS YANG ADA KAT DEPAN MATA NI! TAK BERSYUKUR KE AKU BAGI KORANG PUNCA PENDAPATAN? KALAU NAK GADUH LAGI EH SILA MENINGGAL LA. KITA SEBAGAI PEKERJA YANG BERDISIPLIN ACEWAH HENDAKLAH MEMATUHI ETIKA PEKERJA DAN JUGA SALING BEKERJASAMA BUKAN MEMBINASA!" bebel Xu Yu panjang lebar.

Tangannya ikut bergerak menuding jari pada pekerja-pekerja yang bersikap sambil lewa. Kemudian, dia kembali melabuhkan punggung di atas kerusi dan menjemput mana-mana pengarah yang mahu memberikan cadangan bernas.

"It's better to spend more money on this project. Eventhough we might not know yet the result, but surely we can improve our company skill in inventing new products."

"But sir, what if we fail? We don't want to spend more and in return, we'll get nothing."

"Betul cakap Encik Kim Namjoon. Memang la belanja projek ni besar dan banyak risiko tapi banyak keuntungan yang dapat kita peroleh. Percentage of winning is 100 % sir if we give our best shot. Model tak payah hire sebab saya dah cari. Bajet tak besar kalau kita pandai cari peluang!"

"B-baik boss!"

"Bersurai! Kim Namjoon, tahniah sebab dah bagi cadangan yang bagus. Saya suka semangat awak!"

"Terima kasih boss!"

TBC

[C] No Doubt In Us【Kim Taehyung】Where stories live. Discover now