⑨ ─ ᴰᴿᴱˢˢ

415 47 4
                                    

Dalam masa seminggu yang telah diberi oleh guru untuk membuat persiapan , keempat-empat gadis itu telah mempunyai pakaian mereka sendiri.

Kini tiba masa yang tak berapa nak di nantikan. Bukan apa , banyak lagi benda berfaedah yang boleh mereka lakukan daripada menghadiri party itu.

Hyura adalah salah satu pelajar yang hadir semata-mata untuk menyelamatkan markah periksanya. Dia memakai pakaian yang ala kadar dan keluar bersama kasut sportnya.

Keluar saja dari perkarangan rumah terdapat kereta Range Rover berwarna hitam di hadapan pagar. Siapa pulak ni ? Soal hati Hyura . Tiba-tiba keluar seorang lelaki berbadan tegap dari tempat pemandu.

" Cik Hyura ?" Soalnya dan aku hanya mengangguk . Yelah tak kan nak geleng pulak dan tu nama sendiri.

"Tuan muda memerintahkan saya menjemput cik Hyura " Hyura tersedak air liur sendiri lalu menggeleng kepala.

" Siapa tuan muda awak , no way saya nak ikut strange macam tu saja " kata Hyura lalu melangkah pergi namun sempat driver tu memegang tangannya dan memaksa Hyura masuk ke dalam kereta.

" Eh apa ni !" Jerit Hyura sambil mengetuk-ngetuk tingkap kereta.

" Cik jangan takut saya tak buat apa-apa pun . Cik akan selamat dalam jagaan Tuan muda. " Hyura di tempat penumpang hanya mampu mengetuk kepalanya. Siapa Tuan Muda pulak ni !?

Sampai sahaja di sebuah mansion kereta mahal ini pun berhenti. Hyura pula masih berfikir. Budak kaya mana yang aku berkawan ni?

" Cik Hyura boleh keluar dari kereta sekarang " driver yang berbadan tegap itu berkata sambil membuka pintu bahagian penumpang.

" Selamat datang Cik Hyura !" Sapa maid-maid di perkarangan rumah itu.

Sampai di seorang maid yang berbadan besar Hyura ditarik ke dalam suatu bilik dan di minta untuk menukar dress yang cantik bersama sepasang kasut tumit tinggi. Alah aku lemah bab-bab kasut tinggi ni. Hatinya berdialog. Banyak kali Hyura menolak namun masih di paksa. Tanpa membuang masa dan tenaga Hyura pun menukar bajunya.

Hyura Outfit

Setelah selesai dia pun melangkah keluar dari bilik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah selesai dia pun melangkah keluar dari bilik. Adalah dua tiga kali kakinya terpelecok. Sakitnya perempuan saja yang tahu.

" Wow cantiknya ~ " suara yang amat dikenali mula menerpa gegendang telinga.

" Felix ! " jerit Hyura sedikit. Mamat ni rupanya .. Entah kenapa hatinya berasa lega mengetahui Felix adalah Tuan Muda itu.

" Dah jomlah kita bertolak ke party prom tu " ajak Felix sambil menarik lembut tangan Hyura. Dengan tak selesanya Hyura membontoti Felix. Tanpa membuang masa kereta Range Rover itu bereda dari perkarangan rumah Felix.

Dalam masa yang sama , seorang lagi gadis melangkah keluar dari perkarangan rumahnya dengan dress yang sesuai dengan dirinya. Heeyoung melangkah perlahan ke bus stop. Dia tiada penangkutan lain yang dapat membawanya ke majlis tu selain bas.

Heeyoung Outfit

Tiba-tiba kereta Porsche Panamera e-Hybrid Turbo berhenti di depan bus stop

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Tiba-tiba kereta Porsche Panamera e-Hybrid Turbo berhenti di depan bus stop. Heeyoung memerhatikan pemandunya dengan teliti. Setelah dapat mengenal pasti siapa tuan punya kereta , laju sahaja Heeyoung bangun dan melangkah pergi.

" Eh Heeyoung .. Naik lah . Biar saya tumpangkan awak . Sumpah tak da niat lain " kata Minho dari dalam kereta sambil memandu perlahan supaya dapat bercakap dengan Heeyoung.

" Sudah lah tu Minho .. Nanti apa pulak dusta yang awak nak sebarkan ?!" Kata Heeyoung sambil melajukan langkahnya. Dia mahu lari dari lelaki itu. Heeyoung tak mahu kejadian lalu berlaku lagi biarpun dia tidak bersama Changbin lagi tetapi hatinya masih ada dengan Changbin.

" Saya minta maaf. Saya janji saya dah berubah dah saya rasa sangat bersalah. Terimalah ini sebagai tanda minta maaf . Lepas ni saya akan pergi jauh dari hidup awak. " walaupun perit bagi lelaki itu untuk melafazkan ayat terakhirnya tadi dia tak peduli dia tetap ingin kemaafan dari Heeyoung.

Heeyoung mengeluh sebentar sebelum menangguk perlahan . Minho tersenyum hambar dan keluar dari keretanya untuk membuka pintu penumpang untuk Heeyoung. Dia amat lega yang Heeyoung menerima pemohonan maafnya walaupun lepas ni dia terpaksa menjauhi dirinya daripada gadis itu.

BLOOD ┊ SKZWhere stories live. Discover now