②⑤ ─ ᵂᴴᵞ ?

288 39 3
                                    

Sewaktu di sekolah, Mint yang sudah duduk di tempat duduknya, berasa aneh kerana Seungmin masih belum hadir. Selalunya budak itu sampai dulu. Han pula macam tenang je Seungmin takde. 'Mungkin dia tahu..?' getus hati Mint.

Gadis itu cuba tenangkan fikirannya sepanjang pelajaran dan cuba untuk fokus. Tiba sahaja waktu rehat, dia bergegas ke arah Han.

“Han, kau tahu tak nape Seung tak datang harini?” soal Mint berbaur risau dan panik. Ofkosla kan, sahabat karib kut. Lagipun Seungmin tu jarang tak datang tak bagitahu.

“Eh, dia tak bagitahu Mint? Han baru je nak tanye Mint.” sengaja Han menipu. Dia tak mahu Mint berlari ke arah Seungmin sekarang.

Sehinggalah habis sekolah, gadis itu terus menerus merisaukan Seungmin. Dia tidak puas hati kerana mesej tidak berbalas. Malahan, call pun tak angkat!

Balik daripada sekolah, dia segera menelefon Chae. Bertanyakan nombor Hyunjin. Kebetulan gadis itu tengah facetime dengan Hyunjin. Maklumlah, dah rapat balik. Ufufu. Lagipun, Chae tak habis-habis dengan rindunya pada Kkami.

Mendengarkan masalah Mint, Chae memberitahu pada Hyunjin. Mereka pun bersetuju untuk berjumpa di sebuah kedai makan. Chae laju mengambil Mint dan membawa gadis itu ke kedai tersebut. Hyunjin pun sampai tepat pada masa.

Mint menghela nafas sebelum memulakan ceritanya. “Pagi tadi, aku tak nampak kelibat Seungmin. Kau tahulah kan, Chae, betapa rapatnya kitorang..”

Chae mengangguk faham.

“Aku risau kenapa dia tak datang tiba-tiba. Selalunya dia akan hantar mesej kalau dia takleh datang. Aku tanya Han, Han pun tak tahu.” luah Mint, sedih.

Hyunjin terkedu kejap. “Kau...tak tahu?”

Mint membuat muka hairan.

“Seungmin dah pergi London dekat mak ayah dia. Sebab mak dia suruh dia belajar kat sana.” kata Hyunjin.

Mata Hee membulat serta merta. Meja makan itu dihempuknya. “LONDON?!”

Sementara itu, Heeyoung yang seperti biasa berada di rumahnya, merasa sungguh kebosanan. Jeongin pun sibuk dengan latihan. Dia mengambil keputusan untuk menghantar mesej kepada Mint. Tapi tiada balas. Begitu juga Chae. Menghela nafas panjang, dia menekan contact Hyura.

To: Hyura.
Hyu free tak harini?

From: Hyura.
Free aje. Knp?

To: Hyura.
Jom kluar?

From: Hyura.
Ok! Jumpe kt mane?

To: Hyura.
Hee akan amik Hyu kat rumah. Htr location au.

Hyu sent you a location.

Heeyoung tersenyum. Finally ada jugak yang free. Maka tanpa melengahkan masa, dia menuju ke lokasi rumah Hyura. Bermulalah outing antara kedua-dua gadis itu.

Mereka pergi ke Funfair.

Suasana di sana sangat sesak. Gadis-gadis itu hampir terpisah, nasib baik Hyura ni jenis ganas sikit. Dia tarik je Heeyoung melepasi tempat orang ramai. Akhirnya mereka pun mula bermain. Bermula dengan dart, memanah, tangkap ikan, ambil anak patung dalam mesin, dan pelbagai lagi.

“Haahahahaha! Kan Hyu dah cakap jangan cabar Hyu!” ujar Hyura penuh bangga, menunjukkan sebuah patung yang dia dapat hasil tangkap ikan guna jaring kertas. Heeyoung menjuih bibirnya.

Belum sempat dia berkata apa-apa, fon Hyura berbunyi. Gadis itu melihat panggilan itu.

Felix.

H-hello?”

“Hyu kat mana?” tanya Felix.

“Dengan Hee. Keluar sama-sama.” ujar Hyura.

“Oh, okay.” Felix terus menamatkan talian. Dia menghentak kaki manja. Dah sampai depan rumah Hyura dah pun lelaki itu. Kalaulah dia awal sikit.

Hyura pula pelik kenapa Felix tiba-tiba tanya. Tapi malas untuk fikir, dia dengan Heeyoung terus bergembira.

BLOOD ┊ SKZWhere stories live. Discover now