⑭ ─ ᴺᴱᵂ ᴰᴬᵞˢ

369 42 7
                                    

Seperti hari-hari biasa, Hyura bangun awal dan bersiap untuk ke sekolah. Cuma satu je tak seperti biasa, perasaan. Sebaik sahaja membuka matanya, perkara pertama yang dia ingat ada lah muka Woojin yang beberapa cm saja jauh darinya.

Apakah perasaan ini. Adakah cik google akan bantu aku mencari jawapan. Soalan yang berlega di kepalanya sehingga lah dia menapakkan kakinya ke sekolah. Dia ke arah lockernya dan melihat jadual untuk hari ni.

" Ugh math.. " Hyura menghempas pintu lockernya dan menurut langkahnya ke kelas math.

Seperti biasa tempat Hyura di depan sekali. Bukan kerana minat tetapi terpaksa demi memahami dan mendalami. Tiba-tiba tempat kosong disebelahnya di duduki.

Kepalanya dipaling untuk melihat siapakah gerangan itu. Felix.. Budak lelaki itu duduk sambil memaling ke arah Hyura.

" I have some good news sweet heart ~ " Felix berkata sambil perpalingkan seluruh badannya ke arah Hyura.

" First, wow hebat kau punya inggeris. Second, euww jangan panggil aku sweet heart. Third, apa yang good news sangat tu ?" kata-kata Hyura tetapi tidak melihat kearah Felix. Malu agaknya.

" Well of course my english are good. And suka hatilah aku nak panggil aku apa. Betul kau nak tahu news itu?" kata Felix dengan nada teruja.

" Baik kau bagitahu cepat sebelum aku ubah pikiran! " Hyura menekup mukanya dan sedaya upaya untuk menutup mukanya yang mungkin sudah ke merah-merahan.

" Cikgu Huang suruh aku jadi tutor kau !" Felix tersenyum sadis kepada Hyura. Hyura yang sebelumnya padang ke tempat lain laju je memandang tepat ke anak mata Felix. Cuba cari tanda-tanda yang dia menipu tapi takda . No way budak mentah ni jadi tutor aku.

Pada pagi yang sama, Heeyoung bangun bersama denyutan yang rancak di kepalanya. Aghh, sakitnya kepala. Mata Heeyoung mengenal pasti di mana dia berada. Bi-bilik tidur aku.. Siapa yang hantar aku pulang. Aku memusingkan kepala aku untuk melihat ke arah meja kecil bersebelahan katil aku.

Terdapa kertas kecil bersama secawan air suam. Perlahan-lahan aku mengesot ke meja kecil tu dan mengambil kertas kecil itu.

" I'm sorry for not being with you but please be happy "  - love

Huh, siapa? Sesiapa pun orang tu aku nak dia tahu yang dia telah buat aku tersenyum. Dengan vibe positifnya Heeyoung melangkah ke arah tandas untuk bersiap.

Selepas segala rutin paginya di habiskan dia melangkah keluar dari rumah. Bus stop yang sama dia duduk menunggu. Vibe positif itu membuatkan dia menyanyi keriangan sambil menunggu bas.

Tiba sahaja bas Heeyoung melangkah masuk. Sekali lagi dia melihat ke arah lelaki itu. Berbeza.. Itu apa yang terdetik di dalam hati Heeyoung selepas melihat Changbin tersenyum. Entah kenapa perasaannya terbahagi.. Satu gembira dan lagi satu sedih. Gembira kerana akhirnya dia melihat lelaki itu senyum. Sedih kerana dia bukanlah penyebabnya.

Tanpa berlengah dia mengambil tempat bersebelah dengan budak famous itu. Bahu budak itu di tolak mana taknya budak itu nampak malu tak macam hari yang sebelumnya. Memang hari ni hari lain sedunia ke apa?

" Hai.  Kenapa malu-malu sangat ni?" soal Heeyoung kepada Mint.

" Ma-mana ada.." Mint terbayang akan kejadian malam tadi dan itu membuatkan pipinya merah kembali.

" Aigoo, what happen last night huh?" saja je Heeyoung menyakat budak muda itu.

" Aish, mana ada pape jadi.. Yang unnie dalam mood yang baik sangat ni kenapa? What happen to you? " kini giliran yang muda membalas serangan.

" Hahaha, unnie tak ingat apa jadi semalam. Tapi pagi tadi ada surat kecil atas meja unnie.. " kata-kata Heeyoung terhenti kerana bergantikan senyuman.

" Aigoo, apa yang dia tulis? " dengan excited Mint menepuk bahu unnienya itu.

" Auch.. Sakitlah ! Hehe kat kertas tu dia tulis ' I'm sorry for not being with you but please be happy ' lepastukan ada tulis dari ' love ' " berfangirl dua orang budak itu di dalam bas.

Nasib baik sudah tiba di perkarangan sekolah, kalau tidak mungkin mereka sudah di campak keluar. Turun saja dari bas mereka mula terpisah seperti hari-hari biasa. Jadi Heeyoung menuju masuk ke banggunan sekolah.

Dan Mint sekali lagi di kerumuni peminat. Bertolak-tolak peminat untuk menegur Mint. Terhuyung-hayang jugalah budak tu. Tiba-tiba salah seorang daripada peminat tu menolak belakang Mint dan membuatkan dia tersungkur.

" Agh! " jerit Mint. Well , ini bukan macam dalam drama ada orang yang sambut jadi Mint tercium tanah akibat tolakan itu. Suasana yang bising menjadi aman. Mungkin semua terkejut dan terkedu.

" Hoi ! Korang buat apa ni hah !? Nak minat ,  minat lah tapi jangan lah sampai membahayakan dia ! " jerit seseorang . Habis semua yang berkumpul tadi bereda.

" Han ! Mint cedera !" Panik Seungmin yang meneliti Mint semasa Han menghalau peminat Mint tadi. Laju Han mengangkat Mint dengan gaya bridal style .

Chae yang baru masuk ke perkarangan sekolah melihat kejadian itu. Nasib baik Han dan Seungmin datang dan selamatkan Mint. Kalau tidak mungkin dia akan masuk campur dan teruk jadinya muka peminat tu.

Oleh demikian , Chae pun beredar dari situ untuk melaksanakan rancangan yang di rancang semalaman . Chae berjalan di sepanjang koridor yang terletak banyak locker. Setiba di locker yang di inginkan dia berhenti.

" Hyunjin " Chae tergelak sinis sambil menyebut nama lelaki itu. Chae mencapai satu buku nota yang ada di dalam locker lelaki itu dan mengoyakkan beberapa helaian kertas dan segera menutup locker tu semula dan beredar ke lockernya sendiri.

Chae sampai saja di locker sendiri , dia menghembus nafas lega. Namun hanya seketika , dia mula cemas apabila nampak Hyunjin ke arah kawasan locker. Aduh kenapa kau cemas ni Chae ! Acah biasa je .. bisik hati untuk menenangkan diri.

Mata Chae tak pernah lepas dari menatap Hyunjin yang sedang membuka sesuatu di lockernya.

" What ?!" Jeritan itu di dengari oleh orang yang lalu lalang. Termasuk Chae. Chae melihat ke arah Hyunjin sambil tersengih sinis.

" Siapa punya kerja ni !" kedengaran Hyunjin sedang marah. Sambil itu dia memerhatikan sekitarnya dan matanya tepat berhenti ke arah Chae.

" Ni mesti kerja budak tak guna tu " geram Hyunjin sambil menghempas lockernya.

BLOOD ┊ SKZWhere stories live. Discover now