Jen co jsem promluvila, všichni na mě upřely zrak.
,,Posaď se Emmy," vyzvala mě máma, a tak jsem ji poslechla a posadila se k Rachel. Alex se ke mně přidal a nejspíš cítil, že to nebude jen tak rodinné posezení, tak si mě co nejvíc k sobě přitáhl.
,,Emmy, Rachel, toto je paní Hannah. Vaše teta," řekl táta.
,,Teta? Jako naše společná?" divila se Rachel, ,,to znamená, že je to sestra naší mámy nebo táty?"
,,Ano děvčata," promluvila paní Kim.
,,Jste tak krásné," promluvila cizí žena, která seděla vedle mé mámy, ,,proč se na mě díváte tak udiveně?" zeptala se žena.
,,Nečekali jsme, že potkáme svého příbuzného," řekla Rachel a podívala se mým směrem.
„Počkejte. Vy opravdu nic nevíte?? Nikdo Vám nic neřekl?"
,,S manželem a ani s Kim jsme věděli jen to, co jsme jim řekli. Moc informací nemáme."
„Dost zvláštní! Slíbili, že vám řeknou úplně všechno, ale to nevadí," pousmála se na nás ta žena, ,,obě se podobáte na Elisu."
,,Na koho?"
,,Vaše máma, moje sestra se jmenovala Elisa."
,,Když už tu sedíte, můžete nám říct, něco o ní a taky proč se nás zbavila," šla Rachel rovnou k věci.
,,Co to povídáš. Elisa vás jen tak pryč nedala," vydechla žena, ,,když moje sestra otěhotněla, bylo jí dvacetšest let. Ve společnosti, kde jsme žili, tohle bylo nepřípustné. Svobodná matka. Naše vrstva měla určitá pravidla a ty se nesměla porušovat. Vaše máma to bohužel porušila, ale nedokázala si představit, že by vás dala pryč. Rozhodla se, že si vás nechá," natáhla se pro pití a pokračovala, „když jsem se ptala, kdo je otec jejich zatím nenarozených děti, řekla, ať to neřeším. Nikdy o něm nemluvila. Jako jediná z rodiny jsem její rozhodnutí respektovala," povzdechla si a upřela zrak na nás, ,,naši ji hodně tlačili k tomu, aby řekla kdo je otcem nebo, ať jde na potrat, ale tohle ona nechtěla. Jednou při večeři k nám přišel Troy, Elisin nejlepší kamarád a řekl, že už to dál nemůže vydržet, že on je otcem, ale nebyl. Měl moji sestru tak moc rád a nechtěl, aby ji rodiče donutili k potratu, tak se rozhodl pro tento krok a Elisa mu byla vděčná," její monolog pokračoval a všichni kolem jsme jen seděli a poslouchali, ,,Troy jezdil po světě a nebýval tak často doma. Občas něco přivezl pro vás a zase odjel, ale jednou se vrátil, přišel za mnou a svěřil se mi, že by si chtěl Elis vzít. Chtěl, aby všichni věřili, že jste jeho. Několik týdnů před vaším narozením se stala velká nehoda. Promiňte o tomto, se mi mluví vážně těžko," utřela si slzu, která ji stekla po tváři.
„V pořádku Hannah, jestli o tom nechcete mluvit nemusíte," chytla ji za ruku moje máma.
„Děkuji, ale holky by měli znát pravdu," nadechla se a znovu zvedla pohled k nám, ,,Elisa byla venku, ráda se procházela v trávě bosa, ale ten den šlápla na ztrouchnivělé dřevo, které se pod ní prolomilo, a ona spadla do rokle. V nemocni řekla, že tam mohla ležet půl dne. Kdyby nebylo jejího psa Skie, mohla tam zemřít. Přivedl nás k ní a mi hned zavolali sanitku. Bylo to dost vážné, krvácela a doktoři říkali, že začíná krvácet i do dutiny břišní. Teď bylo těžké rozhodnutí. Zachránit moji sestru nebo vás dvě. Celou tu dobu byla při vědomí a měla bolesti v podbřišku. Rodiče se rozhodli, že zachrání ji, ale ona nesouhlasila. Pořád opakovala, že je naživu a může za sebe rozhodovat. Rozhodla se, aby zachránili vás. Než přijel specialista, umístil Elisu na pokoj k paní Lang."
„Počkejte, to chcete říct, že ta dívka," promnula si moje máma ruce.
„Co, mami povídej."
„S tátou jsme chtěli mít miminko a to se nám podařilo, ale bohužel jsem potratila. Ležela jsem na pokoji s pláčem. Jeden den ke mně do pokoje přivezli mladou slečnu, která nevypadala moc dobře. Chvilku jsme si povídali a ona pak poprosila sestřičku, aby něco natočila v soukromí."
„Přesně tak. Byli to poslední slova, která byla určena pro mě a vás děvčata. Na tom videu bylo i to, že pokud se jí něco stane, chce, aby její děti dostala paní Lang. Nikdo jiný. Doktoři dělali, co mohli, ale Elisa zemřela druhý den po vašem narození. Říkala, že jste jako sluníčka. Měla možnost vás aspoň jednou vidět," pousmala se a podívala se do dlaní. Šlo na ní vidět, že jí to moc sebralo.
Dostalo mě to, co povídala a už vím, že to nebyla žena, která se nás jen chtěla zbavit. Milovala nás, i když jsme ještě nebyli na světě.
Když jsem zjistila, že jsem adoptovaná, chtěla jsem vědět úplně všechno. Proč zrovna já... chtěla jsem najít svojí biologickou mámu, ale postupem času jsem si uvědomila, že mám svoji mámu a tátu. I když předemnou sedí žena, kterou nepoznám, i ona si zaslouží místní v našem životě.
,,Připravím vám pokoj a půjdete si odpočinout. Cesta musela být zdlouhavá a až si odpočinete, přidáte se k nám. Dnes jsem se rozhodli grilovat a budeme moc rádi, když se přidáte," přikývla Hannah a s mojí mámou opustili obývák.
***
Další den ráno, máma s tátou vyrazili někam ven. Nikomu nic neřekli a právě proto si všichni mysleli, že mají něco za lubem.
Alex musel odjet kvůli nějaké zkoušce pryč a zbytek obyvatel domu byli někde venku, a tak jsem se rozhodla, že si půjdu provětrat hlavu. Teď, jak máme volno a škola úplně skončila, chci se udržovat ve formě.
Nasadila jsem si sluchátka do uší a vnímala jen hudbu nic víc.
Můj mozek vstřebával informace, které se dozvěděl o naší biologické mámě. Ale co táta? Nejspíš tam ještě někde je. Kdo to může být? Proč o něm Elisa neřekla Hannah? Dost Emmo, okřikla jsem se. Ona měla důvod, proč o tátovi nikomu neřekla a já bych měla být šťastná, že mám takové rodiče, které mám. Máma to nikdy semnou neměla lehké, ale zvládla to. Obdivuji ji. Přišla o miminko a přesto všechno si mě s tátou vzali. Oba jsou úžasní.Hudba přestala hrát a já v uších uslyšela zvonění, přicházející zprávy. Zastavila jsem se, vytáhla mobil a podívala se, kdo mi to píše.
11:11 Mám pro tebe překvapení. Sejdeme se za deset min u kina. Alex.
Přečetla jsem si tu zprávu ještě jednou. Co tu Alex dělá? Měl být celý den pryč. Zírala jsem na obrazovku a pořád se mi zdálo na ní něco divné, ale nemohla jsem přijít na to co. Nakonec jsem dala telefon zpět do kapsy a namířila si to klusem ke kinu.
Tímhle tempem jsem tam byla za chvíli. Protáhla jsem se a podívala se kolem, ale nikdo nikde.
Kde může být? Řekla jsem si nahlas.
,,Přišla jsi," prudce jsem se otočila a v tu chvíli se mi zatmělo před očima.
______________________________
☘️ Neznámá žena je nakonec teta Emm a Ráchel. Proč se tato žena objevil z teď? Měla osmnáct let na to je vyhledat, tak proč teď?
☘️ Co mají zálivem Emminy rodiče?
☘️ Co se asi mohlo stát? Když se Emmě zatmělo před očima?
ČTEŠ
Nezkrotná láska
RomanceVždycky jsem si myslela, že mám všechno. Milující mámu a úžasnou kamarádku. Vystačila jsem si bez otce, kterému jsem nestála ani za zavolání. Byl mi ukradený. Nepotřebovala jsem ho. Ale co se stane, když budu muset strávit týden v Londýně s Donem...