PM20

3.5K 211 20
                                    


" Girls!!!!"

Kesemua ahli cheer yang berada di dalam bilik latihan itu terus menoleh ke arah sofea yang baru sahaja tiba termasuklah aku.

" Kenapa ni sofea? Masuk masuk dah terjerit-jerit macam beruk kena belacan?" soal Amanda sinis.

" Entahnya. Dahlah lewat. Latihan jam 2 bukan 3" perli Leane pula.

Aku dah mengeleng perlahan melihat pertengkaran kecil mereka. Nak tak nak akulah yang kena damaikan mereka mereka ini.

" Dah dah jangan nak bergaduh pula, Sofia lambat sebab tiba-tiba ajer profesor dia panjangkan waktu kelas tadi.Sofia ada inform aku tadi."beritahu aku kepada team cheers yang lain.

"Hah, sofea, yang kau terjerit jerit ni pula kenapa?" soal aku pula. Insecure jugaklah bila si Sofia datang terjerit jerit.

Sofea terus memandang kami dengan wajah ceria bercampur teruja apabila  mendengar soalan aku.

" Korang tau tak yang kolej ni akan adakah majlis annual dinner hujung bulan ni? And aku ada dengar jugak, yang semua students kolej ni diwajipkan hadir sebab dia termasuk dalam markah koko kita. "

"Yeke? Tak ada dapat sebarang news pun pasal hal ni. Alah...tapi...mesti bosankan?" sambung Fiona.

" Nanti... Sabar .... Lagi satu, majlis ni bukan setakat ada makan makan ajer tau or ucapan yang selalu kita dengar tu, but, this year, annual dinner ni lain sikit sebab...pihak kolej adakan satu party for students! Omg... I so excited when I know about this! " cerita  Sofia dengan senyuman.

"Party? " soal aku tak percaya.

"Yup, party"

" Macam mana tu? I tak pahamlah" berkerur dahi Leane memikirkan apa yang disampaikan oleh Sofea.

" Ok... Macam ni.... Majlis ni akan bermula pada jam 7 petang . First, macam biasalah,akan ada ucapan yang membosankan tu semua."

"Alah..... Lemahlah dengar speech ni semua" rungut Zahra dengan muka masam.

" Betul tu" sokong aku. Aku pun bosan sebenarnya nak dengar  speech bagai ni. Mengantukkan aku ajer.

" Then, makan makan. Tapi yang uniknya tahun ni,  party kita akan dimulakan dengan majlis tari menari dengan pasangan yang telah  ditetapkan melalui cabutan undi"

"Melalui cabutan undi? Macam mana tu? Aneh ajer bunyinya" soal aku tak faham.

" Tahun ni, tema annual dinner ialah mask party. Kita semua dikehendaki untuk memakai mask, dan pada hari tu kita tak boleh bagitau nama sebenar kita. Nama samaran sahaja yang dibenarkan macam..... Pinky girl?... Batman handsome?... Lebih kurang macam itulah.Nama samaran tu kita yang kena create,that why nanti kita saling tak kenal"

" Sebelum kita masuk dewan nanti, kita akan disuruh tarik undi dan kertas tu kena simpan , tak boleh buka dulu. Masa nak dance nanti barulah boleh buka and time tu....pandai pandai kitalah cari pasangan kita yang dapat nombor yang sama dengan nombor kita" panjang lebar Sofea bercerita.

" Wahhhh... Macam best ajer...  Macam menarik  ajer......" komen Tyka. Aku mengangguk setuju.

" Ok girl.... Aku tau korang happy Gila bila dapat news ni, but now, kita kena berlatih ok?"

" Ok! "






-SKIP-






Aku hanya memandang baju yang dipegang oleh crystal dengan muka tak percaya.  Sejak bila minah ni minat baju yang macam ni? Ke... Dia yang dah banyak berubah dalam tempoh kitaorang lost contact dulu?

Prince Mask (edit)Место, где живут истории. Откройте их для себя