BAHAGIA

1.2K 45 0
                                    

Jam menunjukan pukul 8:30 pagi dan aku dah ada atas kereta nak bergerak ke shopping mall. Perjalanan yang akan mengambil masa 17 minit menambah rasa yang agak kekot bila hanya suara radio yang memecahkan kesunyian.

Aku tumpukan mata aku ke arah jalan raya. Rasa sunyi tampa sebarang perbualan membuatkan aku terfikir , Aku nak kena mula ke? Tapi aku nak mula dengan apa?

Aku pandang Syuhada sekilas aku tengok dia hanya diam sambil bermain dengan jari jemarinya. Mungkin dia juga seperti aku tak tahu nak mula apa. Takut tersilap mula lagi awkward jadinya. Takpalah biar aku yang mulakan.

"Syu? Awak okay tak ni?" tanya aku berbasi.

Aku tengok dia agak tersentak sebelum memandang aku sambil tersengih. Mengelamunlah tu...
Kata aku dalam hati.

"Erk? Saya okay,puan?" balas dia.

"Again syu?" kata aku.

Sekali lagi puan? Susah ke dia nak panggil nama aku? Just Marsha bukan okinawaorigakasaihima pun.

"Again?" tanya dia balik.

Ble lagi agaknya budak ni. Tapi takpelah asalkan bahagia. Hihihi.

"Awak ashik panggil saya puan je... Bila awak nak ingat yang saya kata panggil saya Marsha bila dengan saya?" kata aku sambil menjoketkan kening.

Dia senyum sambil menggaru kepala. Comel. Ish! Takkan dia buat camtu pun aku rasa comel? No no no jess lebih comel dari dia Ya... jess comel!
Kata aku menidakkan.

"Maaf puan.. Eh! Tak ii Marsha. Hihihi" balas dia.

Aku hanya senyum. Aku menumpukan kembali ke arah pemmanduan sebelum aku membelok untuk masuk ke arah shopping mall. Bila bersembang ni tak terasa masa berlalu sangat. Sedar tak sedar dah sampai.

Sebaik kaki melangkah masuk ke dalam shopping mall aircond yang sejuk dapat di rasai nyaman rasanya. Orang agak ramai, almaklumlah cuti mingguan nak di katakan.

Jam di tangan aku tengok sekilas humm 8:52 pagi. Masih awal tapi orang dah ramai? Apa ii jelah janji tak ramai sangat.

Puan Marsha yang berjalan beriringan di tepi aku tengok. Cantik walaupun berpakaian agak simple. Tapi satu je aku rasa cacat cela pada pemakainnya ia itu dia free hair.

Takpa mungkin belum sampai seru dia lagi kita tak tahukan? Mungkin bila sampai serunya dia lagi cantik dan baik dari kita pun kita tak tahu.

"Syu kenapa awak pandang saya macam tu?" tanya Marsha.

"Eh... Saya pandang Marsha ke?" jawab aku gugup.

Aku pandang dia lama sangat ke? Wa... Malunya! Tak pasal ii malu free.

"Habis awak pandang pakcik cleaner tu?" kata Marsha sambil menjuihkan mulut ke arah seorang pakcik tua yang sedang mengemop lantai.

"Eh? Mana ada" kata aku lagi.

"Jadi betullah awak pandang saya? Kenapa saya cantik sangat ke?"kata dia memuji diri.

Aku hanya tersipu malu. Kantoilah pulak usya orang. Hihihi. Tapi memangpun Puan Marsha cantik. Eh bukan Puan tapi just Marsha.

Entah kenapa dia tiba ii mintak aku panggil dia Marsha bila berdua. Jadi awkward lah pulak. Tapi takpa mungkin dia taknak aku ashik panggil dia Puan kot. Mungkin nak jugak dia orang panggil Marsha je... kan?

"erk? Eh Marsha bukan ke kita nak beli barang dapur? Jom kita masuk kedai tu" kata aku mengubah topik.

Malulah aku kalau benda ni di perpajankan. Aku tinggalkan dia di belakang sedangkan aku mepercepatkan langkah ke depan.

HatiWhere stories live. Discover now