CRUSH

1.1K 37 4
                                    

"Puan Marsha right?" kata seorang wanita yang tiba ii muncul di depan mereka berdua.

Suara nya agak lembut. Dengan senyuman di bibir yang berwarna merah delima. Cukup untuk membuat kan sesiapa sahaja terpukau, itu belum masuk rupanya lagi.

Wajah yang bujur sirih dan berkulit putih ke merah merahan. Cukup cantik lah boleh di kata. Body? Tak payah di cakap... sekali lihat pasti taknak mengalih pandangan.

"Ya? saya Puan Marsha and awak?" kata Marsha sambil menghulur kan tangan untuk bersalam.

Salaman di sabut. Tangan Marsha di gemgam lembut tapi cari dia megemgam tangan Marsha seakan tidak mahu melepaskan nya. Marsha yang berasa tidak selesa menarik tangan nya kembali dengan sopan.

"Saya Cik Anna tapi awak boleh panggil saya Anna" kata Anna.

"Ni Cik Syuhada dia PA saya" kata Marsha memperkenal kan Syuhada kepada Anna.

Syuhada tersenyum sebaik nama nya di sebut kemudia dia menghulur kan tangan nya untuk bersalam. Tangan nya di sambut tapi hanya sekejap.

Perbuatan itu membuat kan Syuhada kecik hati. Dia tersenyum kekok. Mujur Marsha tidak perasa kalau tidak pasti malu dia di buatnya.

Yelah dah kau hulur tangan nak salam orang tapi orang salam kau macam terpaksa apa yang kau rasa? Bukan rasa kecik hati ke?

"Puan Marsha boleh ikut saya ke pejabat untuk berbincang"kata Anna kembali. Maka mereka bertiga mengatur langkah ke arah lif.

Butang lif di tekan. Beberapa saat ke mudian pintu terbuka dengan itu mereka bertiga masuk ke dalam lif. No 4 pada butang lif di tekan maka dengan serentak itu lif bergerak naik sesuia dekan tingkat yang di mahu kan.

"Banyak yang saya dengar pasal awak Puan Marsha. Bermacam macam pujian yang di beri sampai saya pun naik bangga dapat berganding dengan Syarikat awak" kata Anna sambil mengadap Marsha.

Manakala Syuhada pula berada di belakang mereka berdua. Setia mendengar setaip ayat yang mereka berdua bual kan.

Fikiran nya masih terbayang kejadian bersalam tadi. Bila ingat kan balik situasi tadi timbul rasa malu di dalam diri nya. Dia mengeluh kecil. Memang dah nasib dia sebagai orang bawahan di layan sebegitu.

"Awak jangan cakap macam tu malu saya. Awak pun apa kurang nya... Syarikat awak pun boleh tahan terkenal" balas Marsha bersama senyuman.

Kena lah puji balik orang kan bila orang dah puji kita? Kalau tak... di lebal tidak beradap lah pula.

Sedar tak sedar lif telah berhenti di tingkat 4. Pintu lif terbuka maka mereka semua melangkah ke luar dari lif sambil mengikuti Cik Anna dari belakang.

"Masuk lah ni pejabat saya. Jembut duduk, nanti kejap saya ambik fail yang berkaitan perbincangan kita" ucap Anna lalu bergerak ke arah meja kerja nya.

Untuk seketika Syuhada agak terpegun dengan dengan deko pejabat Anna. Pemilihan warna yang tepat membuat kan bilik tampak lebih luas dari biasa. Di tambah dengan beberapa pokok bunga yang menghijau menambah kan lagi kesegaran bilik.

"Syu.. Bagi saya fail yang awak bawak tadi saya nak tengok kejap" kata Marsha sambil memandang ke arah Syuhada.

Bagai terjaga dari lamunan Syuhada membalas pandangan Marsha dengan  wajah Blur. 

"Apa?" tanya Syuhada balik.

Marsha melepaskan keluhan. Dia cukup tidak suka bila seseorang tidak bersikap professional bila dalam waktu bekarja. Tidak peka merupakan satu sifat yang dia mahu seseorang buang bila bersama dia tambahan pada waktu sebegini.

"Fail, saya nak fail! Please Syuhada jangan bersikap macam ni bila kita berurusan dengan cestema penting " jelas Marsha yang tidak suka dengan sikap Syuhada tadi.

Fail yang berada di tangan Syuhada di ambil sedikit kasar. Menandakan dia serius dengan apa yang dia katakan. Syuhada pula hanya berdiam kan diri tiada kata yang dia ingin membalas.

Memang dah terang ii salah dia apa lagi yang dia nak pertahan kan, salah tetap salah kan? No matter how important you to Some one.

Dengan itu muncul Anna di depan mereka sambil melabuh kan punggun di atas sofa.

"Should we?" kata Anna.

Maka dengan itu bermula lah segala perbincangan mereka berdua manakala Syuhada hanya menyampuk apa bila perlu sahaja. Kadang kala dia menulis nota penting akan isi ii perbincangan mereka berdua.

Mana tahu kalau Marsha lupa boleh lah dia ingat kan. Tu pun kalau Marsha lupa lah kalau tak boleh dia buat sebagai rujukan bila perlu.

Sedar tak sedar masa berlalu dengan pantas. Waktu lunch dah lama berlalu tapi mereka masih tidak menjamah sebarang hidangan berat selain air mineral dan roti kosong semasa perjalanan datang tadi.

Perut Syuhada sudah mula di mintak untuk di isi tapi dia hanya biarkan sahaja. Takut untuk dia bersuara kepada Marsha takut di tegur lagi seperti tadi pasti malu yang dia akan dapat.

"Okay lah saya rasa setakat ini sahaja perbincangan kita untuk hari ini. Saya ada hal penting untuk di uruskan kejap lagi" Kata Marsha tiba ii.

"Kalau awak dah kata macam tu tak apa lah kita tundakan perbincangan pada hari lain" balas Anna.

Mereka bertiga berdiri sambil bersalam. Sama macam tadi tangan Marsha di gemgam seakan tidak mahu di lepas kan manakala tangan Syuhada di sambut dingin.

Dengan itu mereka berdua melangkah keluar dari pejabat itu sambil Anna memerhati kan mereka dengan senyuman yang tidak lekang dari bibir.

Lama aku tak jumpa kau Marsha. Sedar tak sedar aku dan kau dah banyak berubah. Sampai aku pun kau tak kenal lagi. Tapi takpa aku masih dapat kenal kau. Sebab kau CRUSH AKU.

Untuk kali ini aku akan pasti kan kau akan jatuh ke tangan aku. Sekian lama aku tunggu saat ii ini akhirnya ia tiba jua. Aku tak sangka perempuan bodoh tu dah takda dengan secepat ni.

Dengan segala peluang yang aku ada aku akan manfaat kan dengan baik kali ni. You just white and see!

Sambungan dia. T harap korang enjoy okay dengan capter ni. Maaf kalau banyak typo. Thank votes and comen. Votes and comen lagi okay!

               ~ Dancer monkey ~

HatiWhere stories live. Discover now