JM

1.1K 38 3
                                    

aku berjalan balik ke arah meja makan. Aku nampak Syuhada seakan tidak selesa bila aku tinggal kan dia seorang diri, mungkin kekok? Sambil tu dia bermain dengan sudu di atas meja.

Rasa bersalah lah pulak aku tinggal dia sorang ii tadi, tapi nak buat macam mana aku dah lama tak datang sini. Bila datang kena lah jumpa ketua chef dulu.

Sebaik dia terpandang aku datang ke arah nya aku dapat lihat riak lega nya. Comel pulak bila dia tunjuk riak macam tu. Ish! Apa yang aku cakap ni?

Aku menarik kerusi lalu kembali duduk di depannya. Aku bagi dia satu senyuman. Tanda mintak maaf... Kononnya.

"Maaf Syu.. Saya tiba ii pergi tadi, kesian awak duduk sorang ii " kata aku memohon maaf.

"Eh.. Tak perlu lah sampai nak minta maaf, saya okay je... " balas nya kembali. Aku dapat tengok dia tersenyum. Senyuman yang ikhlas.

"Betul? Awak okay? Kalau okay saya nak pergi lagi ni?" Usik aku padanya.
Aku pura ii cuba bangun dari tempat duduk. Saja nak tengok dia gelabah ke tak. Jahat kan aku? Hahahahah.

"Eh ii jangan macam tu.... saya nak awak ada dekat sini, saya tak selesa duduk sorang ii dekat tempat macam ni" kata nya sambil menghalang aku bangun dengan cuba menggapai tangan aku.

Aku tergelak kecil dengan lagak nya. Macam budak ii takut kena tinggal dengan Mak pulak dia ni... Nasip comel kalau tidak mahu aku luku ii kepala dia.

"Ish! awak ni saya gurau je... Takkan saya nak tinggal awak lagi sekali" balas aku sambil betul kan ke dudukan di atas kerusi.

Dia yang sedar aku hanya mengusik nya tadi tertunduk malu. Nak sorok pipi yang merah sebab malu lah tu...

"Dah ii tak payah nak tunduk lama ii nanti awak sakit leher"usik aku lagi. Entah kenapa suka sangat aku mengusiknya. Macam aku suka usik Jess.

Hmmm. Tiba ii aku rindu kau Jess. Kenapa lah kau pergi masa ii macam ni? Kau tahu tak? aku rindukan kau sangat ii.

Dengan itu di angkat wajah nya lalu cuba memandang aku. Tak sampai sesaat di alih kan pandangan ke arah lain. Kenapa? Dia malu atau takut nak tengok muka aku ni?

"Maaf kerana menunggu lama cik dan Puan sekalaian"kata satu suara yang tiba ii menyapa.

Aku toleh ke sisi. Ooo cfeh rupanya aku ingat sapa.

Dia hadiah kan satu senyuman pada Syuhada begitu juga aku sebelum meletak kan hidangan yang sama di depan aku dan Syuhada.

Aku pandang makanan yang di hidang. Aroma dia cukup untuk buat aku kecur liur...

Daging yang di grill dengan suhu yang pelahan di atas kayu oat untuk menambah sedikit perisa pada daging.

Manakala daging pula di lumur dengan minyak zaitun bersama sedikit lada hitam dan garam, satu ramuan rasia juga di tambah untuk menambah kan lagi ke lazatan hidangan.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
HatiWhere stories live. Discover now