ᶜ ʰ ᵃ ᵖ ᵗ ᵉ ʳ ˢ ⁱ ˣ

125 17 2
                                    

𝒂 𝒓 𝒆 𝒖 𝒎  𝑷 𝑶 𝑽

Telefon aku mengeluarkan rentak yang sangat bingit dan itu menandakan tiba masa aku perlu bangun dan bersiap ke kolej.Tiba-tiba aku teringat tentang semalam.

Laju akan pergi mecari tempat dimana aku  meletakan barang penting aku.Mujur semua masih ada tetapi aku hairan.Pintu,tingkap dan siling aku tiada kesan dibuka atau rosak akibat pecah masuk.Tak apa lah janji aku dan rumah ini selamat.

Beg yang berwarna ungu tua diambil dan membuka langkah ke kereta.Tiba-tiba ada sesuatu peluk aku dari belakang.Aku tersentak buat seketika.Badan aku kaku.Terasa hangat tapi itu bukan masanya.Aku segera berpaling ke belakang.Tiada orang dan kehangatan itu hilang.

Aku terus keluar dan mengunci pintu dengan pantas.Kereta  yang berwarna hitam itu aku masuk dan aku kunci.Aku kaku buat sementara.Aku takut,bimbang dan ingin menangis.Aku buntu.

Aku segera memulaskan kunci kereta ke kanan dan pagar rumah dibuka.Kereta aku pantas meluncur keluar.Kereta aku bergerak sedikit laju.Selepas rumah aku tidak kelihatan,jadi aku memperlahankan had laju kereta .

Selepas 20 minit pemanduan,destinasi aku sudah pun tiba.Aku memakir kereta di tempat parkir  kereta pelajar.Aku segera berlari kerana waktu kelas hampir bermula.

° • ° • ° • °

𝒂 𝒓 𝒆 𝒖 𝒎 𝑷 𝑶 𝑽

Aku membuka pintu rumah dengan perlahan-lahan kerana ketakutan mengusai diriku.Gelap dan sunyi.Aku segera mencari suis lampu tetapi belum sempat aku menekan,pinggang aku dirangkul oleh seseorang sehinggakan muka aku tersembam di dada bidangnya.

Kehangatan ini sama seperti sebelum aku ke kolej.Aku memberanikan diri untuk melihat siapa gerangan itu tetapi persekitaran yang gelap menyukarkan aku untuk melihat siapakah orangnya.Dia orang?Atau-

Tak akanlah.

"Sayang,saya rindu awak.Awak tak rindu saya?Tak apa tunggu ya?Bila di sana,saya akan selalu berada di sisi awak setiap malam supaya awak tidak keseorangan " Suara dalam dan garau itu,aku kenal.Tapi...tak akan lah.

"Seokjin?"

"..."

"Awak Seokjin bukan?"Aku tinggikan suara sedikit

"Kalau saya Seokjin,awak nak buat apa?"Betul itu Seokjin.

Tetapi bukan kah dia sudah-
Fikiran ku bercelaru.Bingung mahu memikirkan.Petunjuk yang diberikan tidak cukup.Aku buntu.Tiba-tiba penglihatan aku kembali cerah kerana lampu.Mungkin lelaki yang aku anggap Seokjin itu buka.

Aku hairan,aku tidak berasa takut atau gusar dengan lelaki itu.Aku rasa selesa bila dia ada.Kehangatan dia.Aku rasa aku obses.Aku nak lagi.Aku,aku-

Kepala aku berpusing mungkin disebabkan aku  banyak berfikir.Doktor sudah berpesan supaya jangan banyak berfikir kerana aku mempunyai penyakit yang tidak dapat ditafsir tetapi apa yang doktor tahu ialah aku tidak boleh banyak berfikir.Kalau tidak,jadi seperti sekarang.

Pengsan ,tetapi sebelum itu  mata aku tertumpu pada  susuk badan yang  berada  di depan ku dan selepas itu mata aku tertutup.

°•°•°•°

░ 𝙫 𝙤 𝙩 𝙚   𝙥 𝙡 𝙚 𝙖 𝙨 𝙚   √
░ 𝙘 𝙤 𝙢 𝙢 𝙚 𝙣 𝙩   𝙥 𝙡 𝙚 𝙖 𝙨 𝙚 √
░ 𝙨 𝙥 𝙚 𝙘 𝙞 𝙖 𝙡  𝙩 𝙝 𝙖 𝙣 𝙠 𝙨  ♡

𝐇 𝐈 𝐌Where stories live. Discover now