ᶜ ʰ ᵃ ᵖ ᵗ ᵉ ʳ ˢ ᵉ ᵛ ᵉ ⁿ

107 15 0
                                    

Cahaya yang samar-samar keluar dari langsir itu membangkitkan Areum dari tidurnya.Areum memperbetulkan posisi nya.Tiba-tiba dia teringat tentang Seokjin semalam.

"Seokjin masih hidup?"

"Kalau dia hidup kenapa dia datang kat aku?"

"Ada benda yang Puan Kim dan Encik Kim sorok?"

Banyak soalan yang berada dipemikirannya sekarang.

"Areum jangan banyak fikir nanti jadi lagi"Dia berkata pada diri sendiri.Dia bingkas bangun untuk mengemas apa yang patut.Beberapa hari lagi dia akan meninggalkan rumah ini.

"Appa,Areum tak akan jual rumah ni.Areum cuma berpindah sahaja.Maaf"Kata Areum sambil mengemas pakaian.

Sedih rasa mahu meninggalkan rumah ini.Walaupun bukan rumah yang mereka membuat memori indah tetapi tetap sebak.Rumah yang dihadiahkan oleh ayahnya Encik Lee.

"Omma,appa Areum rindu"Tiba-tiba cecair jernih mengalir deras di pipinya.Rindu terhadap keluarganya hanya tuhan dan dia sahaja yang tahu.Pada waktu kecil,dia selalu berasa sedih bila hari ibu tiba.

Rakan-rakannya sibuk membalut hadiah dan menyambut dengan penuh girang.Manakala Areum ke kubur.Pernah sekali dia mengamuk dengan ayahnya tentang ibunya semasa dia berumur sembilan tahun.

"Appa kenapa Areum tak ada ibu macam orang lain?!Kawan Areum semua ada.Areum nak juga"Dia hanya mampu menangis dan mengamuk.

Bila umurnya bertambah baru lah dia kawal perasaan itu.Kesian,kecil-kecil lagi sudah ada depresi.Nasib baiklah ayah nya masuk ke dalam biliknya,kalau tidak Areum sudah mengelarkan tangannya dan ...

° • ° • ° • °

Sebuah rumah agam yang kelihatan megah itu sudah kelihatan selepas 20 minit perjalanan.Walaupun rumah itu tidak lama didiami orang tetapi masih kelihatan terurus.

Areum membuka pintu utama dengan kunci yang diberi oleh Puan Kim sebelum bertolak ke rumah Seokjin.Mereka mula memilih bilik masing-masing dan semestinya Areum berada di bilik Seokjin.

Sekarang dia mahu tahu rahsia yang berada di bilik yang dilarang oleh Seokjin dulu.Tapi bolehkah?

"Seokjin....saya rindu awak"kata-kata yang mengejutkan dirinya.Dia mendekati bilik itu dengan perlahan-lahan.Tiba-tiba

Aaaaaaaaa

Suatu jeritan yang sudah pastinya oleh salah seorang dari rakannya.Dia berpaling ke belakang dan terus membuka langkah ke arah jeritan itu.

"Aera kenapa ni?"Tanya Areum bila melihat Aera yang sedang ketakutkan seperti dia melihat benda yang dia tak sepatutnya lihat.

"B-benda tu...ada tadi....dia hampir-

"Aera kau penat ni,apa kata kau berehat.Aku nak pergi beli barang dapur sekejap-

"Aku nak ikut!"Pantas Aera mengaut lengan Areum,matanya kelihatan sangat takut.

"A-aera kau ok tak ni"Tanya aku sambil memegang kedua-dua belah pipinya yang gebu bak roti.

"A-aku ok cuma aku penat macam yang kau cakap tapi aku nak ikut kau please"Ucap Aera sambil menyatukan kedua-dua belah tangannya.

"Dah lah jom, dah nak gelap dah ni"Areum dan rakannya segera turun ke bawah.Dia mahu pulang ke rumah awal.Rumah barunya.

Mereka pulang ke rumah selepas tiga jam.Mana tak lama,Si Chanhee mahu beli pakaian.Dia kalau bab membeli pakaian memang lama.

"Ok lah aku nak kunci pintu ni,nak keluar tak?"Tanya Areum sambil memegang segugus kunci di tangannya.

"Kejap!"Laung Chanhee dari atas sambil berlari turun ke bawah.

"Ada barang aku tinggal kau seat penumpang.Sekejap eh"Dia bergegas keluar dan ingin mengambil barang.

Tiba-tiba dia nampak satu lembaga hitam mendekati kereta mereka.Benda itu mengambil sesuatu dari seat penumpang yang Chanhee katakan tadi.

Chanhee terbuntang,barang yang diambil oleh benda itu ialah barang dia!Dia bergegas mengambil barangnya tanpa mempedulikan.Dia berani dan yeah, jenis mulut tak ada insurans.

"Ish tak paham aku,pad pun nak curi"Chanhee berdengus.Lembaga tadinya berada di sisi nya.

"Kau nak apa?Ish menyemak lah"Halau Chanhee.Dia bergegas masuk ke dalam rumah.Malas mahu melayan benda itu.

°•°•°•°

░ 𝙫 𝙤 𝙩 𝙚   𝙥 𝙡 𝙚 𝙖 𝙨 𝙚   √
░ 𝙘 𝙤 𝙢 𝙢 𝙚 𝙣 𝙩   𝙥 𝙡 𝙚 𝙖 𝙨 𝙚 √
░ 𝙨 𝙥 𝙚 𝙘 𝙞 𝙖 𝙡  𝙩 𝙝 𝙖 𝙣 𝙠 𝙨  ♡

𝐇 𝐈 𝐌Where stories live. Discover now