ᶜ ʰ ᵃ ᵖ ᵗ ᵉ ʳ ᶠ ⁱ ᵛ ᵉ ᵗ ᵉ ᵉ ⁿ

103 14 0
                                    

𝒂 𝒓 𝒆 𝒖 𝒎 𝑷 𝑶 𝑽

Sudah berapa hari aku tidak makan,minum dan bercakap dengan dia.Dia pun tak mengambil endah tentang aku.Penat.Aku penat dengan semua ni.Satu-satu masalah timbul.

"Omma,appa.Areum penat sangat.Areum tak tahu nak buat macam mana.Areum nak ikut omma dan appa sekarang ni"Aku menegeratkan lagi pelukan bantal yang berada di pelukan ku.

Pintu bilik dikuak menandakan ada orang yang masuk.Air mata deras turun.

"M-mommy kenapa mommy nangis?Mommy jangan nangis nanti Minjun nangis juga"Kata Minjun yang mahu menangis.Aku menukar posisi dan menghadap Minjun.

"Minjun ah,mommy mana nangis.Mommy ngantuk,tu yang keluar air mata.Minjun nak teman mommy tidur tak malam ni?"Tanpa berlengah lagi dia segera memeluku.

Biarpun bukan sepenuhnya,dapatku rasakan hangatan dari anak lelaki ku.Seperti orang dewasa dia mengelap air mata ku dengan tangan kecilnya.Aku hanya mengelak kecil.
Aku masih ada Minjun.

"Minjun janji dengan mommy yang Minjun akan selalu berada di sisi mommy boleh?"

"Okey tapi dengan syarat kena main dengan Minjun sekarang ni.Minjun bosan,daddy keluar.Mommy pula asyik duduk dalam bilik.Mesti tak kesian kat Minjun yang selalu duduk sorang-sorang"Ucap nya sambil mencebik.

Aku mencubit pipi kanan dan kirinya.

"Sorry ye mommy minta maaf.Dah jom,Minjun nak main apa?"Tanya aku sambil memintal rambut coklat kehitaman Minjun

"Hurmm"Dia menukar posisi duduk dan meletakkan tangannya di dagu tanda dia sedang memikirkan apa yang mahu dia buat.Tiba-tiba dia keluar dari bilik.Beberapa minit kemudian,dia kembali dengan buku nota kecil yang bergambar kumamon serta mainan yang banyak.

"Ni list yang Minjun buat tadi dan mainan"Dia menyerahkan buku tadi ke arah aku sambil tersenyum manis.

Nak main dengan mommy:

- tembak-tembak
- pertandingan melukis dengan mommy
- masak jjangmyeon
- bina lego
- tengok kartun
- main - main kejar

"Kesian anak mommy,dah jom"

° • ° • ° • °

"Sayang,please dengar cakap saya ni"

"Sayang"

"Sayang"

Tak berhenti-henti Seokjin memujuk Areum.Tetapi Areum hanya buat tak endah dan sambung bermain dengan anaknya.Sekali lagi Seokjin memanggilnya.Baiklah sekarang waktu dia patut berhenti.Kata Areum dengan geram di dalam hatinya.Dia bingkas bangun dan menarik pergelangan Seokjin ke dalam bilik yang agak jauh dari Minjun.Tidak mahu anak kecil itu dengar mereka bertikam lidah.

"Apa lagi alasan yang awak nak buat?Saya dah penat Seokjin.Penat.Saya tak suka orang kongkong saya.Macam budak kecil.Minjun pun saya tak buat macam tu"Areum luahkan semua perasaan yang terpendam di dalam hatinya.

"Sayang,please forgive me"Seokjin merapatkan kedua-dua belah tapak tangan tanda minta rayuan.

"Selepas apa yang awak buat kat kawan saya,awak ingat saya boleh maafkan awak.Kalau saya minta maaf pun,saya tak akan pernah lupakan apa yang awak dah buat.

Dengan perangai syaitan awak tu.Ouh lupa awak kat syaitan yang tamak.Please ubah diri awak kalau awak rasa awak masih suka kat saya"Dengan itu Areum keluar membuka langkah untuk keluar dari bilik dan menuju ke arah Minjun yang sibuk melukis kartun kegemarannya.

"Jangan sampai aku jampi kau Areum"Ucap Seokjin sambil menggenggam penumbuk kosng

°•°•°•°

░ 𝙫 𝙤 𝙩 𝙚   𝙥 𝙡 𝙚 𝙖 𝙨 𝙚   √
░ 𝙘 𝙤 𝙢 𝙢 𝙚 𝙣 𝙩   𝙥 𝙡 𝙚 𝙖 𝙨 𝙚 √
░ 𝙨 𝙥 𝙚 𝙘 𝙞 𝙖 𝙡  𝙩 𝙝 𝙖 𝙣 𝙠 𝙨  ♡



𝐇 𝐈 𝐌Where stories live. Discover now